Reklama

Arche Hotel

Ruszyła rejestracja uczestników na KONGRES 590

2016-10-26 13:14

Startuje rejestracja na KONGRES 590, który odbędzie się 17-18 listopada 2016 r. w Centrum Wystawienniczo-Kongresowym w Rzeszowie. Rejestracji można dokonać za pośrednictwem strony internetowej KONGRESU 590.

Wśród gości KONGRESU 590 znalazło się wielu wybitnych specjalistów z zakresu biznesu i administracji publicznej. W wydarzeniu wezmą udział m.in.: Prezydent RP – Andrzej Duda, Wicepremier, Minister Rozwoju i Finansów – Mateusz Morawiecki, prezes Narodowego Banku Polskiego – prof. Adam Glapiński, prezes zarządu URSUS S.A. – Karol Zarajczyk, znany muzyk, pilot i biznesmen – Bruce Dickinson, a także popularna amerykańska dziennikarka – Rita Cosby.

KONGRES 590 to dwa dni spotkań, wymiany idei i doświadczeń polskich specjalistów i praktyków. To unikatowe forum biznesowe poświęcone promocji polskich produktów i przedsiębiorców. KONGRES 590 to szereg rozmów i wydarzeń towarzyszących, sześć bloków tematycznych, kilkadziesiąt paneli dyskusyjnych, dziesiątki panelistów i około 2000 uczestników.

Jak zostać uczestnikiem KONGRESU?

Reklama

Poprzez dostępny na stronie www.kongres590.pl formularz rejestracyjny, który jest intuicyjny i prosty w obsłudze, a sama rejestracja składa się z zaledwie trzech części:

1. W pierwszym etapie uczestnik uzupełnia niezbędne dane osobowe.

2. W drugim, zgłaszający otrzymuje do wyboru sześć ścieżek tematycznych dedykowanych różnym grupom przedsiębiorców. Na tym etapie można dowolnie wybierać pomiędzy blokami interesujące użytkownika panele dyskusyjne, niekoniecznie zgodnie z własnym profilem zawodowym.

3. Końcowy, trzeci etap to potwierdzenie rejestracji i płatności.

Po zakończeniu rejestracji uczestnik otrzyma swój indywidualny kod kreskowy, który umożliwi poruszanie się po terenie Kongresu 590 oraz udział w wybranych przez siebie w trakcie rejestracji panelach dyskusyjnych. W programie wydarzenia znajduje się szereg paneli dyskusyjnych podzielonych na sześć ścieżek tematycznych, skonstruowanych tak, aby każdy uczestnik kongresu mógł znaleźć odpowiednie treści dla siebie.

Blok S1 dla mikro i małych firm – likwidacja barier startu i wzrostu. Sześć paneli, kilkunastu gości, od czołowych polskich biznesmenów po przedstawicieli najważniejszych think tanków oraz istotnych reprezentantów administracji państwowej. Eksperci zdefiniują najważniejsze przeszkody uniemożliwiające rozwój małych firm, zaproponują sposoby ich przezwyciężenia i podpowiedzą, co zrobić, by najlepiej rozwijać biznes. Swoimi doświadczeniami podzielą się przedsiębiorcy, którzy odnieśli sukces. Wkład merytoryczny zostanie oparty na najświeższych raportach Fundacji Republikańskiej, Związku Przedsiębiorców i Pracodawców oraz Instytutu Sobieskiego.

Blok S2 dla średnich i dużych firm – ekspansja na rynki zagraniczne. Siedem spotkań i dyskusji panelowych. Czy towary opatrzone kodem „590” mają szansę zdobyć uznanie świata? Co zrobić, by tak się stało? Wśród zaproszonych gości będą prezesi najważniejszych polskich firm, aspirujących do miana narodowych czempionów. Ich doświadczenia w rozwijaniu eksportu zostaną skonfrontowane z wizją przedstawicieli ministerstw, które mają ułatwiać polskim przedsiębiorcom ekspansję na zagraniczne rynki, choćby poprzez stworzenie prawdziwie efektywnej sieci placówek dyplomacji gospodarczej.

Blok S3 dla innowatorów i start-upów. Polska nie może przespać rewolucji cyfrowej. Start-upowcy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że nadchodzi złota era branż innowacyjnych. Teraz Polska musi zrobić wszystko, by wykorzystać potencjał swoich najzdolniejszych przedsiębiorców. Jak im pomóc? Czego oni oczekują od państwa? Jakie branże i rozwiązania muszą otrzymać wsparcie publiczne? Co będzie modne i dochodowe za kilka i kilkanaście lat? Odpowiedzi na te wszystkie pytania przyniesie osiem paneli tematycznych z udziałem przedstawicieli świata nowoczesnego biznesu i administracji rządowej, odpowiedzialnych za wspieranie innowatorów.

Blok S4 – Kapitał społeczny narzędziem rozwoju gospodarczego Polski. To blok dla najmniejszych firm, przedstawicieli dużego polskiego biznesu, korporacji, związkowców i przedstawicieli administracji. Celem bloku jest wskazanie mocnych punktów, ale także zagrożeń i słabości polskiego systemu gospodarczego w kontekście dialogu społecznego, współpracy pomiędzy firmami różnej wielkości oraz relacji między biznesem, pracownikami i administracją. Wypracowanie wizji współpracy jako podstawy osiągania długookresowych celów, wydaje się być najważniejszym wyzwaniem stojącym przed polskim biznesem, administracją, związkowcami. Czy uda się porozumiewać, tworzyć jasne zasady współpracy i zachowywać empatycznie na konkurencyjnym rynku? - to najważniejsze wyzwania stojące przed polskimi przedsiębiorcami.

Blok S5 – Rola pozaekonomicznych uwarunkowań rozwoju. Żaden biznes nie ma szans na rozwój i wzrost w oderwaniu od katalogu podstawowych wartości. Dążenie do zysku i coraz lepszych wskaźników ekonomicznych nie może odbywać się za wszelką cenę. Nasi paneliści – autorytety świata nauki, udowodnią, że wzrost biznesu bez wartości na dłuższą metę nie jest możliwy. Tym samym pozaekonomiczne uwarunkowania rozwoju powinny być traktowane przynajmniej tak samo poważnie, jak wiadomości z zakresu uniwersalnej wiedzy ekonomicznej. Ten blok panelowy dedykowany jest przedstawicielom firm w każdym stadium rozwoju.

Blok S6 – polonijny. Polonijni przedsiębiorcy od lat działają w warunkach wysoce konkurencyjnych, rozwiniętych gospodarek. Firmy o polskiej tożsamości potrafią się tam odnaleźć i odnieść sukces. Realizując plan odpowiedzialnego rozwoju dążymy do przyspieszenia ekspansji rodzimych przedsiębiorstw na zagraniczne rynki. Pojawia się obszar naturalnej kooperacji. Nie udało się dotąd wykorzystać bezcennego doświadczenia Polaków na obczyźnie na rzecz wsparcia krajowych inwestycji i zdobywania nowych kontraktów zagranicą. Na panelu polonijnym zaproszeni goście będą dyskutować o tym, jak pobudzać współpracę polskiego biznesu w kraju i na emigracji, a także w jaki sposób przyciągnąć polonijny kapitał, technologie i produkty do Polski.

Tagi:
kongres

Rodzina siłą Kościoła

2018-12-12 07:49

Aleksandra Wojdyło
Edycja toruńska 50/2018, str. I

Grudziądzkie ruchy i stowarzyszenia katolickie zaprosiły 1 grudnia małżonków, rodziców, młodzież i dzieci z parafii rejonu grudziądzkiego na kongres „Rodzina – dobrą nowiną dla Kościoła i dla świata”

Aleksandra Wojdyło
Na kongresie zgromadziły się rodziny rejonu grudziądzkiego

W Grudziądzu Mszy św. koncelebrowanej przez duszpasterzy rodzin przewodniczył bp Wiesław Śmigiel, przewodniczący Rady ds. Rodziny Konferencji Episkopatu Polski. Słowo powitania skierował gospodarz miejsca, proboszcz parafii pw. św. Maksymiliana Kolbego, asystent rejonowy Stowarzyszenia Rodzin Katolickich ks. kan. Marek Borzyszkowski. – Rodzina to szczególne miejsce – mówił – więc należy ją budować na pozytywnych przykładach, w miłości do Boga i drugiego człowieka. Im więcej Kościół poświęci czasu dla rodzin, aby je umocnić, tym trudniej będzie je niszczyć przez współczesne zagrożenia świata.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Moje pismo Tęcza - 7/8 2018

Rekolekcje w mocy Ducha

2018-12-12 22:32

Agata Pieszko

W Duszpasterstwie Akademickim Wawrzyny zakończyły się właśnie rekolekcje adwentowe głoszone przez księdza Jakuba Bartczaka – rapera, pielgrzyma i szalonego duchownego z darem słowa Bożego! Ksiądz Kuba mimo złamanej nogi wygłosił rekolekcje śpiewająco.

Krzysztof Wowk

„Wszystko zaczyna się od tej dziecięcej wiary – mówił w trakcie swojego rekolekcyjnego nauczania w DA Wawrzyny ks. Kuba Bartczak – a to miejsce jest dla mnie szczególne właśnie ze względu na tę dziecięcą wiarę, bo ja się tu w duszpasterstwie wychowywałem. Moja mama pod koniec lat 80. woziła księdza Orzechowskiego samochodem no i my z moim bratem mega się cieszyliśmy, że ksiądz z nami jedzie, bo dawał nam czekoladę. Zawsze opowiadał jakieś śmieszne rzeczy, a w duszpasterstwie było pełno studentów, którzy zawsze byli weseli i robili coś ciekawego. Mój Kościół z dzieciństwa, to jest właśnie ten tu”.

Od lat 80. niewiele się zmieniło! W DA Wawrzyny nadal jest pełno wesołych studentów spotykających się po to, by wspólnie działać. Nie chodzi tu jednak tylko o spotkanie, a o wzajemne budowanie się w wierze. Szczególnym czasem, który sprzyja temu procesowi jest adwent i odbywające się wtedy rekolekcje. Pomagają one dobrze przygotować się na przyjście Pana Jezusa. Ksiądz Kuba przez wszystkie dni nauczania (od 09.12 do 12.12) mówił o tym, jak można to zrobić: „Prawdziwa wiara i Słowo Boże rodzi się tam, gdzie jest zupełnie cicho. By usłyszeć Boga, trzeba najpierw wyjść na pustynię. Bóg domaga się od nas tego, żebyśmy uspokoili swoje serce”. – uświadamiał rekolekcjonista. Bóg się nie będzie przekrzykiwał przez telewizor, telefony i seriale. Sami musimy chcieć odłożyć to na bok i wsłuchać się w Jego głos. „Bóg domaga się tego, byśmy ze swojego serca uczyli sanktuarium – to takie miejsce, w którym jest prawdziwa cisza”. – tłumaczył kapłan.

W tym treningu duchowym pomaga oczywiście Duch Święty, w którego mocy i my jesteśmy silni. To dzięki niemu możemy rozeznawać swoje powołanie, walczyć o wiarę i poszukiwać miłości.

Zwieńczeniem tegorocznych rekolekcji duszpasterskich „W mocy Ducha” była wspólna adoracja i uwielbienie Pana Jezusa w Najświętszym Sakramencie, po którym ksiądz Bartczak zaśpiewał kilka rapowych kawałków na chwałę Bożą. Te rekolekcje na pewno zostaną w pamięci na długo!

Podczas tego czterodniowego spotkania młodzież z duszpasterstwa korzystała zarówno z nauki jak i ze wspólnie spędzanego czasu. Po konferencji brać studentka spotykała się w holu duszpasterstwa przy kominku, by razem jeść, rozmawiać i dzielić się refleksjami.

Oby te rekolekcje wydały owoce i obyśmy umieli z nich korzystać!

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Nasza redakcyjna torba

2018-12-13 21:39

Ks. Adrian Put

Zwyczajem lat poprzednich Caritas Diecezji Zielonogórsko–Gorzowskiej zaprosiła urzędy, instytucje, jednostki, placówki, ale też przedsiębiorstwa i firmy do włączenia do akcji pod nazwą „Torba Charytatywna”.

Katarzyna Gazińska
My w naszej redakcji z „Torbą charytatywną” dla Ukrainy

Caritas rozprowadza i odbiera z powrotem papierowe torby wypełnione produktami żywnościowymi oraz chemią przez ludzi dobrej woli. Wolą organizatorów zostaną one przekazane biednym i ubogim będącym podopiecznymi Caritas Spes na Ukrainie. W roku 2017 udało się w naszej diecezji zebrać ponad 600 toreb, które zostały przekazane na Ukrainę.

Na zaproszenie naszej Caritas odpowiedziała również nasza redakcja. Redaktor Kasia Krawcewicz, red. Kamil Krasowski oraz ja wspólnie złożyliśmy się na produkty do torby. Później sam Kamil udał się na zakupy i udało się nam przygotować choć taki mały dar dla Ukrainy. Dziękujemy Caritas za możliwość włączenia się w to dzieło!

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Moje pismo Tęcza - 7/8 2018

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Rozumiem