Reklama

Biały Kruk 1

Zagłosuj na polski znaczek

2017-05-16 12:44

PP


W ramach konkursu filatelistycznego EUROPA 2017 możemy do 9 września br. głosować na polski znaczek.

Zasadą konkursu jest, że poczty europejskie zgłaszają znaczek na zadany temat – w tym roku były to zamki. Poczta Polska na konkursowym znaczku przedstawiła Zamek Pieskowa Skała.

Zamek Pieskowa Skała to jeden z nielicznych tak pięknie zachowanych zabytków architektury renesansowej w Polsce. Początki budowli sięgają czasów Kazimierza Wielkiego, który polecił wybudować tu strażnicę strzegącą traktu handlowego z Krakowa na Śląsk. Pod koniec wieku XIV Pieskowa Skała przeszła w ręce rodziny Szafrańców. Po zmiennych kolejach losu, na początku XX wieku zamek został odrestaurowany i przekształcony w pensjonat, utworzono tu także muzeum archeologiczno-przyrodnicze. Po wojnie, od 1949 roku prowadzono tu prace konserwatorskie przywracające autentyczne cechy architektury renesansowej.

Autor projektu znaczka Karol Tabaka przedstawił zamek wznoszący się na cyplu skalnym, górującym nad malowniczą doliną Prądnika i otoczonym lasami Ojcowskiego Parku Narodowego. Zamek – w ramach tegorocznej emisji – ma być ambasadorem nie tylko polskiej historii i zabytków architektury, ale również ma zachęcać do turystycznych wycieczek w piękną polską Jurę Krakowsko-Częstochowską.

Reklama

Konkurs EUROPA powraca po rocznej przerwie. W 2015 r. jego tematem były zabawki, a najlepszy okazał się znaczek z Turcji. W tym roku europejscy operatorzy zabiorą nas w podróż po najpiękniejszych zamkach naszego kontynentu. – Zamki nie tylko reprezentują znacząca część europejskiej historii i dziedzictwa, ale także są położone wśród najpiękniejszych krajobrazów Europy. Cieszę się, że tak wiele zgłoszeń, które otrzymaliśmy w tym roku, doskonale połączyło te aspekty w celu stworzenia pięknych projektów znaczków – mówi Anita Hägblomm, przewodnicząca grupy roboczej PostEurop Stamps and Philately z Posten Ǻland.

O wyniku konkursu rozstrzygną głosy internautów. Zachęcamy do głosowania na polski znaczek. Wystarczy wejść na stronę www.posteurop.org/europa2017 i oddać swój głos na Zamek Pieskowa Skała. Głosowanie trwa do 9 września 2017 r.

Zwycięskie znaczki zostaną ogłoszone na Zgromadzeniu Plenarnym Post Europ, które odbędzie się 28 września 2017 r. w Bukareszcie.

Tagi:
konkurs poczta polska

Poczta Polska rozwija sprzedaż książek w placówkach

2018-03-08 09:43

Sprzedaż książek w placówkach pocztowych w ub. roku przyniosła firmie 115 mln złotych przychodu. Zgodnie z nową strategią rozwoju, Poczta ma zamiar dołączyć do grona wiodących w kraju dystrybutorów wydawnictw książkowych.

Bożena Sztajner/Niedziela

Od początku marca, edycja specjalna książki Lecha Kowalskiego „Korpus Bezpieczeństwa Wewnętrznego a Żołnierze Wyklęci” Wydawnictwa Zysk i Sp-ka jest dostępna w placówkach Poczty Polskiej i prezentowana w specjalnie przygotowanych ekspozytorach, rozmieszczonych łącznie w liczbie 5 tys. sztuk w 2,5 tys. lokalizacji. W kwietniu do sprzedaży trafi również nagrodzona w konkursie im. Janusza Kurtyki praca Tadeusza Wolszy „To, co widziałem przekracza swą grozą najśmielsze fantazje. Wojenne i powojenne losy Polaków wizytujących Katyń w 1943 roku”.

Poczta Polska od marca 2017 r. współpracuje w ramach umowy komisowej na sprzedaż książek z firmą Garmond Press. Jerzy Szmid, prezes firmy Garmond Press poinformował wówczas o nagrodzie specjalnej, którą ustanowił Zarząd Poczty Polskiej przy współpracy z firmą Garmond Press i wydawnictwem Zysk i Sp-ka. Jest nią właśnie specjalna promocja sprzedaży nagrodzonych w konkursie tytułów w wybranych placówkach pocztowych z książek nominowanych do nagrody głównej Fundacji.

– Nasi klienci przyzwyczajają się, że działalność Poczty Polskiej nie ogranicza się wyłącznie do obsługi przesyłek. Sprzedaż wydawnictw książkowych ma duże znaczenie, szczególnie na wsiach i w mniejszych miejscowościach, gdzie dostęp do różnorodnej literatury jest ograniczony. Dzięki sprzedaży książek w placówkach spełniamy naszą misję, polegającą na docieraniu z kulturą do każdego zakątka kraju – mówi Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej.

Według danych zebranych przez Bibliotekę Analiz, w 2017 r. rynek książki zmniejszył się o 2,1 proc. Spadająca sprzedaż wpływa na strukturę dystrybucji i zamykanie tradycyjnych księgarni. Dlatego Poczta Polska, która posiada ponad 7,5 placówek, filii i agencji pocztowych, uzupełnia luki w ofercie wydawniczej i księgarskiej w wielu miejscowościach. W ofercie Poczty znajdują się książki dotyczące historii Polski, a także biograficzne, beletrystka, serie dla dzieci i poradniki.

Poczta Polska sukcesywnie porządkuje swoją ofertę handlową i stawia na rozwój sprzedaży książek i prasy. W 2017 r. sprzedaż książek stanowiła 30 proc. przychodów z działalności handlowej. W placówkach pocztowych klienci mogą kupić także pełną paletę towarów pocztowych, takich jak koperty, opakowania kartonowe, zestawy opakowaniowe, taśmy, kartki pocztowe, widokówki i karnety okolicznościowe. Ofertę handlową uzupełniają artykuły papiernicze, gry planszowe, zabawki oraz upominki i produkty sezonowe.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Moje pismo Tęcza - 11/12 2017

Watykan: z całego świata życzenia dla dzisiejszego solenizanta Jorge Mario Bergoglio

2018-04-23 11:49

st (KAI) / Watykan

W kalendarzu Kościoła powszechnego obchodzone jest dzisiaj wspomnienie św. Jerzego – patrona Jorge Mario Bergoglio – papieża Franciszka.

Synod2018/facebook

Z tej okazji w Watykanie jest dzisiaj dzień wolny od pracy, a z całego świata na ręce Ojca Świętego docierają życzenia imieninowe - donosi Radio Watykańskie. Natomiast urząd papieskiego jałmużnika donosi,że z tej okazji dla osób, którym niesiona jest w imieniu Ojca Świętego pomoc przygotowano 3 tys. porcji lodów.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Uczestnicy Rejsu Niepodległości rozpoczęli szkolenia

2018-04-23 19:22

mm / Warszawa (KAI)

Pierwsza grupa 80 uczestników Rejsu Niepodległości zakończyła tygodniowe szkolenie, a 23 kwietnia trening rozpoczęła kolejna. Już 20 maja na pokładzie Daru Młodzieży wyruszą oni w rejs dookoła świata, którego kulminacyjnym punktem będą Światowe Dni Młodzieży w Panamie, zaplanowane na styczeń 2019 r.

Akademia Morska

Uczestnicy wyprawy to laureaci konkursu Rejs Niepodległości organizowanego przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. W jego ramach młodzi ludzie przygotowywali kampanie w mediach społecznościowych, promujące ich „małe ojczyzny”. Do finału zakwalifikowało się 400 osób i wszyscy będą mieli szansę przemierzyć jeden z etapów rejsu na Darze Młodzieży.

Ważnym celem rejsu jest edukacja historyczna, kształtowanie hartu ducha i postaw patriotycznych u młodych ludzi, a także promocja Polski na arenie międzynarodowej. Po drodze statek będzie cumował m.in. w Kopenhadze, Bordeaux, Lizbonie, Dakarze, Kapsztadzie, Szanghaju, Singapurze, Osace, San Francisco i Londynie.

Podczas postoju w poszczególnych portach będą organizowane koncerty, spotkania i konferencje promujące Polskę i polską kulturę. Na Darze Młodzieży będą się też spotykać dyplomaci i biznesmeni. Statek powróci do portu w Gdyni 28 marca 2019 r.

Organizatorami Rejsu jest Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Akademia Morska w Gdyni oraz Pallotyńska Fundacja Misyjna Salvatti.pl.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Moje pismo Tęcza - 11/12 2017

Reklama

Najczęściej czytane

Wiele stron internetowych, wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Służą one m.in. do tego, by zagłosować w sondzie. Nowe przepisy zobowiązują nas do poinformowania o tym. Dalsze korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będzie oznaczało, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
Aby dowiedzieć się więcej, przeczytaj o Polityce plików cookies.

Rozumiem