Reklama

BETEL - Zakupy z sercem - Deribie Mekanene

Inauguracja szkół katolickich w Jeleniej Górze

2017-09-13 07:07

Ks. Waldemar Wesołowski

Ks. Waldemar Wesołowski

W niedzielę 10 września rozpoczął się VII Tydzień Wychowania. Był to szczególny czas zwracania uwagi na konieczność integralnego wychowania młodego człowieka. Chodzi nie tylko o wiedzę, ale i wartości. Tym razem patronowała Maryja, jako wychowawczyni pokoleń. W takim duchu edukację prowadzą dwie nowe szkoły katolickie w Jeleniej Górze, którym patronuje św. Pankracy. To szkoła podstawowa i liceum.

Szkoły te powstały z przekształcenia istniejącego od 5 lat w Jeleniej Górze gimnazjum u św. Pankracego. Zatem uroczyste rozpoczęcie nowego roku szkolnego powiązane było z małym jubileuszem 5-lecia powrotu szkół katolickich do Jeleniej Góry.

Zobacz zdjęcia: Inauguracja szkół katolickich w Jeleniej Górze

W uroczystym rozpoczęciu roku szkolnego wzięła udział Marzena Machałek, wiceminister edukacji, biskup legnicki Zbigniew Kiernikowski, przedstawiciele władz miasta i władz samorządowych oraz uczniowie i rodzice. Pierwsza część uroczystości odbyła się w jeleniogórskim Centrum Kultury. Wprowadzenia dokonał dyrektor szkół katolickich ks. Mariusz Majewski. Przypomniał on o tradycji nauczania i wychowania katolickiego w mieście sięgającej XVI wieku. To właśnie przy obecnej bazylice św. Erazma i Pankracego założona została szkoła katolicka, którą wspierał miejski magistrat. Do tej tradycji, w naszej współczesnej rzeczywistości” powróciło Karkonoskie Stowarzyszenie Edukacyjne u Erazma i Pankracego. Owocem jego działalności było gimnazjum, a dziś szkoła podstawowa i liceum, które od stycznia przyszłego roku funkcjonować będą pod wspólną nazwą Zespół Szkół Katolickich u św. Pankracego.

Ks. Dyrektor wspomniał też o pracach remontowych i adaptacyjnych w budynku „kolegium jezuickiego”, w którym będą mieścić się sale szkolne. Wiele udało się już dokonać, dzięki wsparciu ministerstwa kultury, władz wojewódzkich, władz miasta i KGHM-u, wiele jest jeszcze do zrobienia. Aby zebrać część potrzebnych środków zainicjowano również akcję „Dzwonek dla Pankracego”, dzięki której każdy może zostać darczyńcą szkół katolickich.

Reklama

Warto też dodać, że Stowarzyszenie jest nie tylko organem założycielskim szkół katolickich, prowadzi także działalność edukacyjną i kulturalną w mieście, w duchu chrześcijańskim. To min. Uniwersytet Trzeciego Wieku, specjalistyczna poradnia rodzinna, punkty nieodpłatnej pomocy prawnej i inne.

Podczas inauguracji wystąpiła także wiceminister edukacji Marzena Machałek. Przedstawiła temat „Miejsce szkół katolickich w polskim systemie oświaty”. Pani minister podkreśliła, że znaczący rozwój szkolnictwa katolickiego w powojennych dziejach, możliwy był po roku 1989, kiedy Polska odzyskała wolność. Szkolnictwo katolickie, które w naszym kraju ma bogatą historię i zasługi, powróciło także do Jeleniej Góry. Pani minister zauważyła, że na terenie diecezji legnickiej istnieje już kilka szkół tego typu, które cieszą się wielkim zainteresowaniem uczniów i rodziców. Wynika to nie tylko z wysokiego poziomu nauczania, poczucia bezpieczeństwa, ale przede wszystkim wychowania młodego pokolenia w duchu chrześcijańskim i patriotycznym. Właśnie te wartości doceniają rodzice posyłający swoje dzieci do szkół katolickich.

Inauguracja roku szkolnego była też okazją do podziękowań i wyróżnień, a także zaprezentowania umiejętności uczniów, którzy na scenie podzielili się swoimi talentami muzycznymi.

Druga część inauguracji miała charakter modlitewny. W bazylice św. Erazma i Pankracego Mszy św. przewodniczył biskup legnicki Zbigniew Kiernikowski. W homilii mówił min. o najważniejszych zadaniach wychowawczych. „W wychowaniu, myślimy szczególnie o szkołach katolickich, ważne jest to, by nie myśleć tylko o dobru własnym, ale być człowiekiem, który potrafi kochać. To oznacza czynić dobro dla drugiego człowieka. Szkoła ma na celu nie tylko nauczyć wielu rzeczy, ale wdrożyć je w życie, wychować, nauczyć integracyjności, umiejętności życia z drugim, bycia we właściwych relacjach, w relacjach prawdy i tworzyć wspólnotę na obraz i podobieństwo Boga” – mówił Ksiądz Biksup.

Na zakończenie Eucharystii dyrektor ks. Mariusz Majewski odczytał akt zawierzenia szkoły, uczniów oraz nauczycieli i wychowawców Niepokalanemu Sercu Maryi.

Więcej na ten temat na stronach www.pankracy.edu.pl oraz na stronie Radia Plus Legnica www.legnica.fm

Tagi:
szkoła szkoły

Warszawa: ogólnopolski zjazd szkół im. ks. Jana Twardowskiego

2018-06-07 16:52

pgo / Warszawa (KAI)

„Gdybyśmy zapytali ks. Jana Twardowskiego o to, jakie jest najważniejsze przykazanie, to on bez wahania by odpowiedział: przykazanie miłości. I rzeczywiście, ta miłość z niego promieniowała” – mówił dziś ks. inf. Jan Sikorski podczas Mszy św. w intencji uczniów i pracowników szkół im. ks. Jana Twardowskiego, która odbyła się w Świątyni Opatrzności Bożej w Warszawie.

YouTube.com
Ks. Jan Twardowski

W tym roku w zjeździe szkół im. ks. Jana Twardowskiego w Świątyni Opatrzności Bożej w Warszawie wzięło udział kilkuset uczniów i nauczycieli. Przyjechało ponad 20 delegacji z pocztami sztandarowymi. Mszę św. w imieniu kard. Kazimierza Nycza, który uczestniczy w Zebraniu Plenarnym KEP, odprawił ks. inf. Jan Sikorski.

Wspominając ks. Jana Twardowskiego, ks. Sikorski podkreślał, że od tego skromnego człowieka biła miłość. „Gdybyśmy zapytali ks. Jana Twardowskiego o to, jakie jest najważniejsze przykazanie, to on bez wahania by odpowiedział: przykazanie miłości. I rzeczywiście, ta miłość z niego promieniowała” – podkreślił.

Nawiązując do 100. rocznicy odzyskania przez Polskę Niepodległości, wspomniał również postać marszałka Józefa Piłsudskiego, który był bardzo przywiązany do swojej matki. – Ona nauczyła go miłości i tę miłość w życiu wykorzystywał dla dobra całego naszego kraju – mówił. Jak wskazał duchowny, matczyna miłość była również bardzo bliska ks. Twardowskiemu. – Kiedy zapytano go kiedyś, co by zabrał ze sobą na drugi świat, gdyby mógł wziąć ze sobą jedną rzecz, odpowiedział: fotografię matki. On również był wrażliwy na tę matczyną miłość i szedł za tą miłością – dodał.

Ks. Sikorski podkreślał również, jak skromną osobą był ks. Twardowski, mimo, że pisał wspaniałe wiersze. - Nigdy się nie chwalił swoimi wierszami. Był bardzo skromny – zaznaczył. Jak dodał, ks. Twardowski kochał Boga i odnajdywał go w przyrodzie, co często przelewał na papier w swoich wierszach, skupiając się czasem nawet na najdrobniejszych rzeczach – kwiatach czy trawach.

Na zakończeni organizator corocznego zjazdu ks. Aleksander Seniuk, Rektor Wizytek, podziękował zgromadzonym za przybycie i przypomniał, ze są szkoły, które od początku zjazdów, czyli od śmierci ks. Jana Twardowskiego, uczestniczą w nim co roku.

Po Mszy św. uczestnicy zjazdu wzięli udział w pokazie musztry przed Świątynią Opatrzności Bożej, obejrzeli dostępne wystawy, a także odwiedzili grób ks. Jana Twardowskiego, który znajduje się w Panteonie Wielkich Polaków w podziemiach Świątyni.

W Polsce jest ponad 200 szkół imienia ks. Twardowskiego.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Jestem od poczęcia

Franciszek: przyjmijmy Boże Prawo jak synowie, a nie niewolnicy

2018-06-20 11:10

st (KAI) / Watykan

Do przyjmowania Bożych nakazów jako umiłowane dzieci, a nie niewolnicy zachęcił Ojciec Święty wiernych podczas dzisiejszej audiencji ogólnej w Watykanie. Kontynuując cykl katechez na temat przykazań papież podkreślił, że wymagają one od chrześcijanina postawy ufności i wynikającego z niej posłuszeństwa. Jego słów na placu św. Piotra wysłuchało dziś około 15 tys. wiernych.

pixabay.com

Na wstępie Franciszek zauważył, że w Piśmie Świętym przykazania ukazane są jako słowa wypowiedziane przez Boga wobec swego ludu. Takie ich określenie wskazuje na wpisanie ich w relację dialogu między Bogiem a człowiekiem.

Tymczasem szatan od samego początku chce oszukać człowieka i przekonać, że Bóg dąży do podporządkowanie go sobie. „Wyzwanie polega właśnie na tym: czy pierwszą normą, którą Bóg dał człowiekowi, jest podejście despoty, który zabrania i zmusza, czy też troska ojca, który opiekuje się swoimi dziećmi i chroni je przed samozagładą? Najbardziej tragiczne spośród różnych kłamstw, jakie wąż mówi Ewie, to podsunięcie myśli o Bogu zazdrosnym i zaborczym. Fakty udowadniają, że wąż kłamał” – stwierdził papież.

Ojciec Święty zauważył, że człowiek stoi na rozdrożu. Musi odpowiedzieć sobie na pytanie: „czy Bóg narzuca mi różne sprawy, czy też się o mnie troszczy? Czy Jego przykazania są tylko prawem, czy też zawierają słowo? Czy Bóg jest panem, czy Ojcem? Czy jesteśmy poddanymi czy też dziećmi? To zmaganie, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz nas, występuje nieustannie: tysiąc razy musimy wybierać między mentalnością niewolnika a mentalnością synowską” – powiedział Franciszek.

Papież przypomniał, że jesteśmy wezwani, by przejść od legalizmu, do Ducha, który daje życie, od myślenia jak niewolnicy do myślenia po synowsku. „Świat nie potrzebuje legalizmu, ale troski. Potrzebuje chrześcijan o synowskich sercach” – stwierdził Ojciec Święty na zakończenie swej katechezy.



Drodzy bracia i siostry, dzień dobry!

Dzisiejsza audiencja ma miejsce w dwóch miejscach: my tutaj zgromadzeni jesteśmy na placu a w auli Pawła VI jest ponad 200 chorych, którzy śledzą audiencję na telebimach. Wszyscy razem stanowimy jedną wspólnotę. Brawami pozdrówmy osoby zgromadzone w auli.

W ubiegłą środę rozpoczęliśmy nowy cykl katechez na temat przykazań. Zobaczyliśmy, że Pan Jezus nie przyszedł, aby znieść Prawo, ale aby je wypełnić. Powinniśmy coraz lepiej rozumieć tę perspektywę.

W Biblii przykazania nie żyją dla siebie, ale są częścią powiązania, relacji. Pan Jezus nie przyszedł na to, aby obalić Prawo, ale je wypełnić. Istnieje zatem ta relacja Przymierza [1] między Bogiem a Jego ludem. Na początku rozdziału 20 Księgi Wyjścia czytamy: „zaczął Bóg wypowiadać słowa” (w. 1).

Wygląda to na otwartość, taką jak inne, ale w Biblii nie ma nic banalnego. Tekst nie mówi „Bóg ogłosił te przykazania”, ale „te słowa”. Tradycja żydowska będzie zawsze nazywała Dekalog „Dziesięcioma słowami”. A termin „dekalog” oznacza właśnie to [2]. I chociaż słowa te mają formę praw, obiektywnie są przykazaniami. Dlaczego zatem autor natchniony używa właśnie tutaj terminu „dziesięć słów”, a nie „dziesięć przykazań”?

Jaka jest różnica między nakazem a słowem? Nakaz jest przekazem, który nie wymaga dialogu. Natomiast słowo jest podstawowym środkiem relacji jako dialogu. Bóg Ojciec stwarza za pośrednictwem swojego słowa, a Jego Syn jest Słowem, które stało się ciałem. Miłość karmi się słowami, podobnie jak wychowanie czy współpraca. Dwie osoby, które się nie kochają, nie potrafią się ze sobą komunikować. Kiedy ktoś przemawia do naszego serca, nasza samotność się kończy, otrzymuje słowo, dawany jest przekaz. A przykazania są słowem Boga: Bóg przekazuje siebie w tych dziesięciu słowach i oczekuje naszej odpowiedzi.

Czym innym jest otrzymywanie rozkazów, a czym innym jest dostrzeżenie, że ktoś próbuje z nami rozmawiać. Mogę wam powiedzieć: Dziś jest ostatni dzień wiosny, ciepłej wiosny,”. To jest prawda, a nie dialog. Ale jeśli wam mówię: „Co myślicie o tej wiośnie?” to zaczynam dialog. Przykazania są dialogiem. Przekaz: „Realizuje się dzięki przyjemności rozmawiania i dzięki konkretnemu dobru przekazywanemu między tymi, którzy się kochają za pośrednictwem słów. Jest dobrem, które nie polega na rzeczach, ale istnieje w samych osobach dających się nawzajem w dialogu” (Adhort. ap. Evangelii gaudium, 142).

Ale ta różnica nie jest czymś sztucznym. Popatrzymy, co się stało na początku. Kusiciel, dialbeł chce oszukać mężczyznę i kobietę w tym punkcie: chce ich przekonać, że Bóg zabronił im spożywania owocu z drzewa dobra i zła, aby byli posłuszni. Wyzwanie polega właśnie na tym: czy pierwsza norma, jaką Bóg dał człowiekowi, jest podejściem despoty, który zabrania i zmusza, czy też troska ojca, który opiekuje się swoimi dziećmi i chroni je przed samozagładą? Czy jest to słowo, czy też nakaz? Najbardziej tragiczne spośród różnych kłamstw, jakie wąż mówi Ewie, to podsunięcie myśli o bóstwie zazdrosnym- „Bóg wam zazdrości”- i bóstwie zaborczym – „Bóg nie chce, abyście byli wolni”. Fakty udowadniają, że wąż kłamał (Rdz 2, 16-17, 3.4-5). Skłonił, by myśleć, że słowo miłości było nakazem.

Człowiek stoi w obliczu tego rozdroża: czy Bóg narzuca mi różne sprawy, czy też się o mnie troszczy? Czy Jego przykazania są tylko prawem, czy też zawierają słowo, aby otoczyć mnie troską? Czy Bóg jest panem, czy Ojcem? Bóg jest Ojcem: nigdy o tym nie zapominajcie. Nawet w strasznych sytuacjach, pomyślcie, że mamy Ojca, który kocha nas wszystkich. Czy jesteśmy poddanymi czy też dziećmi? To zmaganie, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz nas występuje nieustannie: tysiąc razy musimy wybierać między mentalnością niewolnika a mentalnością synowską. Nakaz pochodzi od pana, słowo- od ojca.

Duch Święty jest Duchem synostwa, jest Duchem Jezusa. Duch niewolników może tylko przyjąć Prawo jako ucisk i może wytworzyć dwa przeciwstawne rezultaty: albo życie złożone z powinności i obowiązków, albo gwałtowna reakcja odrzucenia. Całe chrześcijaństwo jest przejściem od litery Prawa do Ducha, który daje życie (2 Kor 3, 5-17). Jezus jest Słowem Ojca, nie jest potępieniem Ojca. Jezus przyszedł, aby zbawić swoim, a nie aby nas potępić.

Widać to, gdy dany mężczyzna lub kobieta przeżyli to przejście, albo nie. Ludzie zdają sobie sprawę, czy dany chrześcijanin myśli po synowsku, czy też jak niewolnik. I my sami pamiętamy, czy nasi wychowawcy zajmowali się nami jak ojcowie i matki, czy też tylko narzucali nam zasady. Przykazania są drogą do wolności, bo są słowem Ojca, który nas wyzwala na tej drodze. Świat nie potrzebuje legalizmu, ale troski. Potrzebuje chrześcijan o synowskich sercach [3]. Potrzebuje chrześcijan o sercu synowskim: nie zapominajcie o tym.

PRZYPISY:

1. 20 rozdział Księgi Wyjścia poprzedzony jest darem Przymierza w rozdziale 19, w którym centralne miejsce znajdują słowa: „Teraz jeśli pilnie słuchać będziecie głosu mego i strzec mojego przymierza, będziecie szczególną moją własnością pośród wszystkich narodów, gdyż do Mnie należy cała ziemia. Lecz wy będziecie Mi królestwem kapłanów i ludem świętym” (Wj 19,5-6). Terminologia ta znajduje symboliczną syntezę w Kpł 26,12: „Będę chodził wśród was, będę waszym Bogiem, a wy będziecie moim ludem” i dojdzie aż do zapowiedzi Mesjasza w Iz 7,14 czyli Emmanuela, która pojawia się ostatecznie w Mt 1,23: „Oto Dziewica pocznie i porodzi Syna, któremu nadadzą imię Emmanuel, to znaczy: «Bóg z nami»”. To wszystko wskazuje na zasadniczo relacyjną naturę wiary hebrajskiej a najpełniej – wiary chrześcijańskiej.

2. Por. również Wj 34,28b: „I napisał na tablicach słowa przymierza - Dziesięć Słów”.

3. Por. JAN PAWEŁ II, Enc. Veritatis splendor, 12: „Dar Dekalogu jest obietnicą i znakiem Nowego Przymierza, w którym prawo zostanie na nowo i ostatecznie zapisane w sercu człowieka (por. Jr 31, 31-34), zastępując prawo grzechu, które to serce skaziło (por. Jr 17, 1). Zostanie więc dane serce „nowe”, ponieważ zamieszka w nim „nowy duch”, Duch Boży (por. Ez 36, 24-28)”.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Pielgrzymka do Ziemi Świętej

2018-06-20 18:50

www.alf.com.pl

Termin: 12.10 – 19.10.2018 r. Cena: 3.160 zł

BOŻENA SZTAJNER

1.Dzień: WROCŁAW – TEL AWIW – JAFA – CEZAREA – HAJFA – TYBERIADA

Zbiórka na lotnisku we Wrocławiu na dwie godziny przed wylotem. Odprawa biletowo – paszportowa

i bezpośredni lot do Tel Awiwu . Przylot na lotnisko Ben Guriona. Spotkanie z miejscowym przewodnikiem.

Przejazd do Tel Awiwu. Zwiedzanie starej części miasta- Jafy. Przejazd nadbrzeżną równiną do Cezarei, gdzie

znajduje się Herodiański akwedukt. Przejazd do Hajfy, wjazd na górę Karmel, gdzie znajduje się Kościół Stella

Maris. Następnie przejazd do Tyberiady lub Nazaretu. Zakwaterowanie w hotelu. Kolacja, nocleg.

2.Dzień: GÓRA TABOR – KANA GALILEJSKA – NAZARET

Śniadanie w hotelu. Przejazd autokarem pod Górę Tabor. Wjazd taksówkami na Górę Tabor i zwiedzanie Bazyliki

Przemienienia Pańskiego. Następnie przejazd do Kany Galilejskiej, wizyta w Kościele Franciszkanów miejsca

pierwszego cudu Chrystusa. Wizyta w Nazarecie, zwiedzanie Bazyliki Zwiastowania, przejście do Kościoła św.

Józefa. Powrót do hotelu na kolację oraz nocleg.

3.Dzień: TABGHA – KAFARNAUM – GÓRA BŁOGOSŁAWIEŃSTW – JEZIORO GALILEJSKIE

Śniadanie w hotelu. Rozpoczęcie dnia wizytą w kościołach w okolicy Jeziora Galilejskiego: przejazd do Tabghy,

miejsca cudu rozmnożenia chleba i ryb, Kościół Prymatu św. Piotra. Następnie przejazd północnym brzegiem

jeziora do Kafarnaum, kolejno na Górę Błogosławieństw, rejs drewnianą łodzią po Jeziorze Galilejskim. Przejazd do

hotelu w Betlejem na kolację oraz nocleg.

4.Dzień: BETLEJEM – EIN KAREM

Śniadanie w hotelu. Zwiedzanie Betlejem: Bazylika Narodzenia Pańskiego, Kościół św. Katarzyny, Grota Mleczna,

Pole Pasterzy. Następnie wizyta w Ein Karem w Sanktuarium Nawiedzenia św. Elżbiety oraz Narodzenia św. Jana

Chrzciciela. Powrót do hotelu w Betlejem na kolację oraz nocleg.

5.Dzień: GÓRA OLIWNA – JEROZOLIMA

Śniadanie w hotelu. Wizyta na Górze Oliwnej, zwiedzanie Kościoła Pater Noster (Ojcze Nasz),Kaplica

Wniebowstąpienia. Następnie przejście do kościoła klasztornego Dominus Flevit, przejście obok Cmentarza

Żydowskiego. Kolejno punktem zwiedzania jest Bazylika Agonii (zwana także Kościołem Wszystkich Narodów)

przy której znajduje się Ogród Oliwny – Getsemani. Przejście do Kościoła Grobu Najświętszej Marii Panny,

położonego w dolinie Cedronu, pomiędzy Wzgórzem Świątynnym a Górą Oliwną. W kościele tym znajduje się grób

Marii z Nazaretu, matki Jezusa. Następnie przejście Drogą Krzyżową „Via Dolorosa” do Bożego Grobu w Bazylice

Grobu Świętego. Powrót do hotelu w Betlejem na kolację oraz nocleg.

6.Dzień: JERYCHO – MORZE MARTWE

Śniadanie w hotelu. Przejazd na Pustynię Judzką (panorama pustyni) i Jerycho z widokiem na Górę Kuszenia-

wjazd wagonikami kolejki górskiej. Kolejno przejazd nad rzekę Jordan do miejsca Chrztu Pana Jezusa. Na koniec

dnia podróż nad Morze Martwe, czas na odpoczynek i kąpiel w Morzu Martwym oraz kąpiele błotne. Powrót do

hotelu w Betlejem. Kolacja, nocleg.

7.Dzień: JEROZOLIMA – GÓRA SYJON – TEL AWIW

Śniadanie w hotelu. Następnie przejazd do Jerozolimy na Górę Syjon, gdzie znajduje się Kościół św. Piotra „In

Gallicantu”. Następnie udamy się do Wieczernika oraz Kościoła Zaśnięcia Najświętszej Marii Panny. Przejście pod

Ścianę Płaczu. Na koniec pobytu w Jerozolimie przejście do Bożego Grobu. Transfer na lotnisko Ben Guriona.

Odprawa biletowo – paszportowa, wylot do Wrocławia.

8.Dzień: WROCŁAW: Przylot do Wrocławia. Zakończenie pielgrzymki.

Cena pielgrzymki zawiera: Bilet lotniczy: Wrocław – Tel Awiw – Wrocław, opłaty lotniskowe, transfer

klimatyzowanym autokarem podczas zwiedzania, zakwaterowanie w pokojach 2 i 3 osobowych w hotelach

3 gwiazdkowych – zgodnie z programem pielgrzymki (zakwaterowanie: 2 noclegi w Tyberiadzie lub Nazarecie

+ 4 noclegi w Betlejem), Wyżywienie: 2 posiłki dziennie (kolacja, śniadanie), udział w programie imprezy,

ubezpieczenie: KL 30.000 EURO, NNW 15.000 PLN, Bagażu 1.000 PLN, CP - chorób przewlekłych.

Cena pielgrzymki nie zawiera: Obligatoryjnie należy posiadać kwotę 140 USD. Kwota ta nie podlega rozliczeniu

i obejmuje: bilety wstępu do zwiedzanych obiektów zgodnie z programem, napiwki dla kierowców, opiekę

polskojęzycznego przewodnika podczas zwiedzania, system słuchawkowy oraz pozostałe koszty związane

z realizacją programu. Cena nie zawiera również wydatków własnych, posiłków nie wymienionych

w programie oraz przejazdu na lotnisko we Wrocławiu.

Uwaga:

Program jest ramowy i może ulec zmianie. W każdym dniu pielgrzymki zostanie zorganizowana Msza Święta.

Dopłata do pokoju 1 osobowego – 180 USD.

Biuro Usług Turystycznych i Rehabilitacyjnych „ALF”

ul. Ozimska 38/2, 45-058 Opole

tel. 077/ 454-08-82, 456-41-22, fax. 077/ 453-63-22

www.alf.com.pl

e-mail: alf@alf.com.pl


CZYTAJ DALEJ

Reklama

Moje pismo Tęcza - 5/6 2018

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Rozumiem