Związek Harcerstwa Rzeczypospolitej (ZHR) poparł zmianę ustawy ograniczającej reklamę napojów alkoholowych. Jednocześnie ostro przeciwstawił się prezentowaniu projektu ustawy jedynie z punktu widzenia strat przemysłu alkoholowego, co uważa za działanie przeciwko rodzicom, młodzieży i całemu społeczeństwu.
W oświadczeniu władz ZHR z 5 marca br. czytamy, że reklama
alkoholu bezpośrednio wpływa na jego zakup i spożycie przez młodych
ludzi. Dlatego są oni przekonani, że podjęta inicjatywa ograniczy
spożycie napojów alkoholowych przez dzieci i młodzież.
Skandalem nazwał rzecznik prasowy ZHR Konrad Ciesiołkiewicz
przedstawianie projektu ustawy przez środowiska przemysłowe i reklamowe
jako prawa, na którym straci społeczeństwo. "Jest to celowe działanie
grup nacisku, które wiedzą, że w Senacie projekt może być jeszcze
zmieniony" - dodaje rzecznik ZHR. Zdaniem ZHR, propozycja posłów
jest dowodem odpowiedzialnego myślenia o przyszłości młodego pokolenia
i całej Polski.
Problem alkoholu dotyka ponad 90% młodzieży w wieku 13-19
lat, a głównym powodem przyrostu dochodów przemysłu piwowarskiego
w ostatnich latach był wzrost spożycia tego napoju przez 15-19-latków (uzasadnienie do projektu ustawy).
ZHR jest ogólnopolską organizacją wychowawczą, propagującą
kulturę życia wolną od używek. Od swoich instruktorów wymaga bezwzględnej
abstynencji od alkoholu, tytoniu i narkotyków.
Pomóż w rozwoju naszego portalu