Reklama

Ruszają e-learningowe szkolenia anty-gender

2014-02-04 11:14

tk / Gliwice/KAI

Bożena Sztajner / Niedziela

Kurs pt. „Gender – ukryta prawda" uruchamia Instytut Globalizacji. Ta założona w 2006 r. w Gliwicach placówka należy do dwóch największych na świecie sieci wolnorynkowych instytutów spraw publicznych działa na rzecz obrony wolności jednostki, zasad wolnego rynku, praw własności i tradycyjnych wartości chrześcijańskich. Kurs przygotowywany wraz z portalem fronda.pl zostanie udostępniony na specjalnej platformie e-learningowej. Będzie tam można znaleźć materiały autorstwa m.in. prof. Tadeusza Guza, ks. prof. Dariusza Oko czy ks. dr. Marka Dziewieckiego.

Instytut Globalizacji oraz środowiska związane z portalem Fronda.pl jako jedne z pierwszych w Polsce zwracały uwagę na zagrożenia, które niesie za sobą rozprzestrzenianie się ideologii gender. Przez ostatnie lata wymienione instytucje zorganizowały kilkanaście wykładów nt. promocji płci jako zjawiska kulturowego, zapraszając uznanych mówców z kraju i ze świata.

Reklama

Na platformie będą umieszczane wykłady, artykuły, będą toczone dyskusje, a kursanci będą mogli wymieniać się między sobą ideami i kontaktami – podaje Instytut w przekazanym KAI komunikacie.

– W chwili, gdy gender wkracza do polskich szkół i przedszkoli, rodzi się oddolny opór rodziców, którym zależy na dobru swoich dzieci. Postanowiliśmy dostarczyć im argumentów – tłumaczy ideę kursu dr Tomasz Teluk, prezes Instytutu Globalizacji.

Kurs „Gender – ukryta prawda” ma na celu odkłamanie przymusowo wdrażanych programów zainfekowanych ideologią gender, zakamuflowanych sloganami o równouprawnieniu czy równości płci - tłumaczą pomysłodawcy. – Trzymiesięczne szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich, których niepokoi narzucanie dzieciom tej zdemoralizowanej ideologii bazującej na marksizmie kulturowym – dodają działacze Instytutu.

Szkolenie skierowane jest do rodziców, działaczy, uczniów, studentów, aktywistów katolickich, księży, samorządowców i wszystkich, którym leży na sercu dobro rodziny.

Organizatorzy kursu tłumaczą, że gender jest nienaukową formą indoktrynacji seksualnej, która ma na celu oswajanie nieletnich z dewiacjami seksualnymi, antykoncepcją czy pornografią. Rezultatem tej pseudo-nauki może być rozbicie tradycyjnego modelu rodziny, dlatego należy temu przeciwdziałać.

W ramach kursu, słuchacze dowiedzą się, jaka jest geneza ideologii, jakie są jej prawdziwe i ukryte cele, podstawy ideologiczne i filozoficzne oraz jakie zagrożenia dla dzieci i rodziny niesie za sobą jej wdrażanie. Następnie kursanci dowiedzą się jak dyskutować z agresywnymi wyznawcami genderyzmu, jakimi argumentami naukowymi operować i gdzie zwracać się, aby blokować wdrażanie niemoralnych treści w przedszkolach i szkołach.

Aby zapisać się na kurs należy wypełnić formularz na stronie www.globalizacja.org, lub wysłać zgłoszenie na e-mail: instytut@globalizacja.org. Wszelkich informacji udziela Marek Waniewski z gliwickiego klubu Fronda.pl (605 999 055).

Instytut Globalizacji został założony w 2006 r. w Gliwicach. Fundatorami placówki są: Tomasz Teluk, ekspert ekonomiczny i publicysta oraz Tomasz Sommer, dziennikarz i wydawca. Instytut należy do dwóch największych sieci wolnorynkowych instytutów spraw publicznych.

Dotychczas Instytut zrealizował kilkanaście projektów z zakresu polityki publicznej w takich dziedzinach jak: globalizacja, konkurencyjność, ochrona zdrowia, ochrona środowiska, energetyka, cyfryzacja. Od 2008 r. Instytut tworzy Ranking Instytutu Globalizacji prezentujący najszybciej rozwijające się gospodarki świata. Partnerem rankingu jest tygodnik „Wprost”.

Radę programową Instytutu tworzą wybitni eksperci ze świata ekonomii, polityki i kultury, m.in. znany rosyjski dysydent Władimir Bukowski, Tim Evans, wieloletni dyrektor brukselskiego Centre for the New Europe czy prof. Marek Jan Chodkiewicz, historyk, wykładowca waszyngtońskiego Institute of World Politics.

Tagi:
szkolenie gender

Reklama

Na Węgrzech gender skasowano. A w Polsce?

2018-10-26 15:41

Artur Stelmasiak

Poseł Anna Sobecka złożyła interpelacje z zapytanie do Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego o studia gender na państwowych uczelniach. Tłumaczy, że od 2019 roku na Węgrzech uczelnie nie mogą prowadzić takich studiów, bo gender nie jest nauką, a jedynie ideologią.

Artur Stelmasiak/Niedziela

Na Węgrzech od 2019 roku zostanie zlikwidowany nabór na studia gender, bo dekret rządu premiera Viktora Orbana został opublikowany w najnowszym „Monitorze Węgierskim”. Zgodnie z przepisami w 2019 roku uczelnie nie będą już mogły rekrutować studentów na studia gender, a studiów tych nie ma w nowym spisie kwalifikacji uniwersyteckich. Jedynie studenci, którzy już rozpoczęli naukę najpóźniej w procesie rekrutacyjnym w 2018 roku będą mogli ją kontynuować. - "Przedstawiciele węgierskiego rządu wskazują, że studia gender nie są nauką, lecz ideologią. Ponadto z ekonomicznego punktu widzenia kierunek nie jest racjonalny, co wskazuje, że utworzono go nie w reakcji na wymogi rynku, lecz z innych przyczyn" - napisała w interpelacji poseł Anna Sobecka.

Sobecka twierdzi, że przekazana przez media wiadomość spotkała się z wielkim zainteresowaniem wśród polskich użytkowników mediów społecznościowych, którzy uważają, że również w Polsce studia gender powinny zniknąć z publicznych uczelni z powodu swojego ideologicznego podłoża. - "Czy Ministerstwu rozważa likwidację studiów gender na uczelniach finansowanych przez państwo?" - pyta Anna Sobecka.

W interpelacji skierowanej do wicepremiera Jarosława Gowina są też pytania o ilość uczelni publicznych w Polsce, na których prowadzone są studia gender oraz ile osób studiuje w roku akademickim 2018/2019 ten kierunek.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Watykan: 21 punktów Papieża Franciszka

2019-02-21 17:01

st (KAI) / Watykan

Biuro Prasowe Stolicy Apostolskiej opublikowało pewne punkty przedstawione dziś przez Ojca Świętego uczestnikom spotkania przewodniczących episkopatów na temat ochrony małoletnich w Kościele. Jak zaznaczono, zostały one sformułowane przez różne Komisje i Konferencje Episkopatów, by służyć pomocą w refleksji.

Grzegorz Gałązka

1. Opracowanie praktycznego vademecum, w którym określone byłyby kroki jakie należy podjąć przez odpowiednie instytucje we wszystkich momentach w sytuacji nadzwyczajnej danego przypadku.

2. Zapewnienie struktur słuchania, składających się z osób przygotowanych i biegłych, w których dokonywane jest pierwsze rozpoznanie przypadków domniemanych ofiar.

3. Ustanowienie kryteriów bezpośredniego zaangażowania biskupa lub przełożonego zakonnego.

4. Wdrożenie wspólnych procedur rozpatrywania zarzutów, ochrony ofiar i prawa oskarżonego do obrony.

5. Poinformowanie władz cywilnych i wyższych władz kościelnych zgodnie z normami cywilnymi i kanonicznymi.

6. Dokonywanie okresowego przeglądu protokołów i norm, aby zabezpieczyć bezpieczne środowisko dla małoletnich we wszystkich strukturach duszpasterskich; protokoły i normy oparte na zasadach sprawiedliwości i miłości, które należy zintegrować, aby działanie Kościoła również w tej dziedzinie było zgodne z jego misją.

7. Ustanowienie konkretnych norm postępowania w przypadku oskarżeń przeciwko biskupom.

8. Towarzyszenie, chronienie i leczenie ofiar, oferując im wszelkie niezbędne wsparcie potrzebne dla całkowitego uzdrowienia.

9. Podnoszenie świadomości na temat przyczyn i konsekwencji wykorzystywania seksualnego poprzez inicjatywy formacji stałej biskupów, przełożonych zakonnych, duchownych i pracowników duszpasterskich.

10. Przygotowanie programów opieki duszpasterskiej dla wspólnot poszkodowanych z powodu wykorzystywania oraz dróg pokutnych i resocjalizacji dla sprawców.

11. Umocnienie współpracy ze wszystkimi ludźmi dobrej woli i z pracownikami środków masowego przekazu w celu rozpoznania i rozeznania przypadków prawdziwych od fałszywych, oskarżeń od oszczerstw, unikając urazów, insynuacji, pogłosek i zniesławienia. (por. Przemówienie do Kurii Rzymskiej , 21 grudnia 2018 r.).

12. Podnieść minimalnego wieku małżeństwa do szesnastu lat.

13. Ustanowienie przepisów, które uregulowałby i ułatwiły udział ekspertów świeckich w dochodzeniach i na różnych stopniach oceny procesów kanonicznych dotyczących wykorzystywania seksualnego i / lub nadużycia władzy.

14. Prawo do obrony: należy przestrzegać także zasady prawa naturalnego i kanonicznego o domniemaniu niewinności aż do chwili udowodnienia winy oskarżonego. Dlatego też należy zapobiegać publikowaniu list oskarżonych, nawet przez diecezje, przed wstępnym dochodzeniem i ostatecznym skazaniem.

15. Należy przestrzegać tradycyjnej zasady proporcjonalności kary w odniesieniu do popełnionego przestępstwa. Postanowić, że kapłani i biskupi winni molestowania seksualnego małoletnich opuszczą posługę publiczną.

16. Wprowadzenie zasad dotyczących seminarzystów i kandydatów do kapłaństwa lub życia zakonnego. Wprowadzić dla nich programy formacji początkowej i stałej, aby umocnić ich dojrzałość ludzką, duchową i psychoseksualną, a także ich relacje interpersonalne i ich zachowanie.

17. Dokonanie wobec kandydatów do kapłaństwa i życia konsekrowanego oceny psychologicznej przez wykwalifikowanych i akredytowanych biegłych.

18. Wskazać normy regulujące przeniesienie seminarzysty lub aspiranta do życia zakonnego z jednego seminarium do drugiego; jak również kapłana lub zakonnika z jednej diecezji lub zgromadzenia do innego.

19. Sformułowanie obowiązujących kodeksów postępowania dla wszystkich duchownych, zakonników, personelu obsługi i wolontariuszy, aby określić odpowiednie granice w relacjach osobistych. Określenie niezbędnych wymagań dla personelu i wolontariuszy oraz sprawdzenie ich przeszłości kryminalnej.

20. Wyjaśnienie wszystkich informacji i danych dotyczących zagrożeń związanych z wykorzystywaniem i jego skutkami, jak rozpoznać oznaki wykorzystywania i jak zgłaszać podejrzenie wykorzystywania seksualnego. Wszystko to musi odbywać się we współpracy z rodzicami, nauczycielami, specjalistami i władzami cywilnymi.

21. Konieczne jest ustanowienie, tam gdzie tego dotychczas nie uczyniono organu łatwego dostępu dla ofiar, które chciałby zgłosić ewentualne przestępstwa. Organu, który cieszyłby się autonomią, także w odniesieniu do lokalnej władzy kościelnej i składającego się z doświadczonych osób (duchownych i świeckich), którzy byliby zdolni do wyrażenia wrażliwość Kościoła wobec tych, którzy w tej dziedzinie, można czują się skrzywdzonymi przez niewłaściwe zachowanie ze strony duchownych.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

W parafii św. Barbary rozwija się kult św. Rity

2019-02-22 20:52

Zofia Białas

13 grudnia 2018 roku w kościele w parafii św. Barbary w Wieluniu zostały zainstalowane relikwie św. Rity.

Zofia Białas

Św. Rita od razu stała się Patronką parafialnych rekolekcji adwentowych, które w tym dniu się rozpoczynały. Po relikwie świętej Rity, zgodnie z życzeniem proboszcza z Casci, pojechał osobiście ks. Jarosław Boral, proboszcz parafii św. Barbary. Relikwie przybyły do parafii św. Barbary w Wieluniu tuż przed Eucharystią o godzinie 18.00, tuż przed rozpoczęciem rekolekcji. Od tej pory Wieluń stał się kolejnym miejscem w Polsce, gdzie są obecne jej relikwie i gdzie będzie rozwijał się jej kult.

Zobacz zdjęcia: W parafii św. Barbary rozwija się kult św. Rity

Rekolekcje rozpoczęły się ze świadomością obecności relikwii świętej. Tematem rozważań prowadzonych przez ks. dra Krzysztofa Białowąsa – postulatora rzymskiego, tego, który zainteresował parafian postacią świętej i który przywiózł relikwie wraz z ks. Jarosławem, stały się: cierpienie i postać świętej Rity – patronki od spraw beznadziejnych, augustianki, stygmatyczki i jednej z najpopularniejszych świętych Kościoła Katolickiego.

Wraz z przywiezieniem relikwii spełniło się marzenie ks. kanonika Jarosława (święcenia kapłańskie w dniu 22 maja, dzień śmierci świętej Rity) i parafian św. Barbary, którzy na przybycie relikwii przygotowywali się od kilku miesięcy. Znalazł się sponsor relikwiarza i ornatu z wizerunkiem świętej. Jednym z ostatnich elementów przygotowań na przyjęcie relikwii były odwiedziny sióstr augustianek z Krakowa w dniu 29 września 2018 r. Siostry przybyły na zaproszenie, ks. proboszcza Jarosława Borala i przybliżyły parafianom postać świętej. Dzięki siostrom i prelekcjom ks. Krzysztofa Białowąsa oraz filmowi o ostatnich latach życia Świętej, postać ta stała się nam bardzo bliska.

Dziś wiemy, że święta Rita (córka, żona, wdowa, matka, zakonnica) urodziła się w 1380 roku w Rocca Porena, niedaleko Cascia w środkowych Włoszech, w rodzinie włoskich wieśniaków. Jedynaczka, posłuszna rodzicom, nie poszła za głosem powołania do życia konsekrowanego, ale jako czternastoletnia dziewczyna została żoną i pomimo trudnego charakteru męża przeżyła z nim 18 lat. Po śmierci męża i dwóch synów wstąpiła do klasztoru św. Marii Magdaleny w Cascia. Została mniszką. Przez ostatnie 15 lat życia nosiła na czole znak ciernia Męki Pańskiej. Zmarła 22 maja 1457 roku. Cuda, jakie zaczęły się dziać za jej wstawiennictwem przyczyniły się do rozwoju jej kultu. Jej zwłoki, odkryte w 1467 roku okazały się nietknięte. Złożono je w ozdobnym sarkofagu. W roku 1628 papież Urban VIII zatwierdził jej kult, a Leon XIII, 24 maja 1900 r., kanonizował. Święta spoczywa w Cascia. Dziś jest tu Sanktuarium obejmujące jej dom rodzinny, klasztor i kościół. W ikonografii przedstawiana jest w czarnym habicie, białym welonie i cierniem na czole. Jej atrybuty to: dwoje dzieci, krucyfiks, cierń (symbol cierpienia), figa, pszczoły, róża, która zakwitła dla niej w środku zimy (symbol nadziei).

Czy parafia św. Barbary w Wieluniu stanie się miejscem jej kultu? Czy św. Rita wybrała sobie to miejsce?

Dziś parafianie św. Barbary, i nie tylko, mogą powiedzieć – w Wieluniu rodzi się kult św. Rity. Jej relikwie, uroczyście wniesione do kościoła w niedzielę 16 grudnia przez ks. Krzysztofa Białowąsa i oddane ks. Jarosławowi wraz z aktem przekazania od pierwszej chwili doznają czci. Już wtedy poświęcono pierwsze róże i po raz pierwszy relikwie zostały ucałowane.

Pierwsze nabożeństwo odprawione zostało już 22 grudnia, kolejne 22 stycznia i 22 lutego 2019 roku. Na nabożeństwa i Eucharystie, w czasie, których na ołtarzu stoją relikwie św. Rity z Casci, przychodzi coraz więcej ludzi, wielu z różami w dłoni, wielu z prośbami, wielu z podziękowaniami. Każde nabożeństwo i Eucharystia kończy się poświęceniem róż i błogosławieństwem relikwiami świętej. Tak było i 22 lutego, br., ale na tym nabożeństwie i Eucharystii było już wielu przedstawicieli innych parafii wieluńskich, czcicieli św. Rity, którzy tu chcą oddawać jej cześć i prosić o wstawiennictwo.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Rozumiem