Reklama

Służymy Wam już 33 lata

Niedziela Ogólnopolska 23/2014, str. 3

Bożena Sztajner/Niedziela

Mija 33. rocznica wznowienia wydawania „Niedzieli”, a właściwie rozpoczęcia pracy redakcyjno-wydawniczej od podstaw – po 28 latach jej niebytu spowodowanego decyzjami władz komunistycznych nie było się już na czym oprzeć. 33 lata prowadzę ten tygodnik jako jego redaktor naczelny i to, co wybija się dziś w mojej refleksji na plan pierwszy, to poczucie wdzięczności. Wdzięczności przede wszystkim Panu Bogu i Jego Świętej Opatrzności oraz Maryi – Mater Verbi, którą obraliśmy za szczególną patronkę naszego tygodnika. Ale nie miałaby „Niedziela” tak powszechnego zasięgu, gdyby nie duszpasterze – księża proboszczowie, którzy przyjmują ją do parafii, księża prefekci, którzy ją promują, katecheci i katolicy zaangażowani, którzy dbają o to, by dotarła do jak najliczniejszych rąk, i Wy, Kochani Czytelnicy i Przyjaciele, którzy ją czytacie, szanujecie, którzy z niej korzystacie.

Jak zauważamy, czytelnictwo prasy katolickiej jest działaniem apostolskim. Kto czyta katolicki tygodnik, rozszerza swoją wiedzę o Kościele, większe znaczenie ma dla niego życie religijne, innymi oczami spogląda na wszystko, co dotyczy codzienności każdego z nas, i poszczególne wydarzenia oraz zjawiska społeczne poddaje głębszej refleksji.

Życie religijne nie jest jakimś mało ważnym szczegółem życia ludzkiego – stanowi istotną część naszego bytu i nadaje sens istnieniu człowieka na ziemi. Ono rzutuje także na nasze miejsce w społeczeństwie, na relacje między ludźmi, na relacje małżeńskie i rodzinne, i te zawodowe. Wszystko staje się inne, jeżeli uświadomimy sobie, że jesteśmy braćmi i siostrami, dziećmi jednego Boga, jeżeli odbieramy siebie w sposób pełen wiary i miłości. Stąd bierze się m.in. propozycja czytania prasy katolickiej – chcemy, żeby ludzie dowiadywali się jak najwięcej o Bogu, żeby uświadamiali sobie Bożą obecność, żeby umieli ustosunkowywać się do wszystkiego, co dzieje się w naszym życiu, według Bożej woli.

Reklama

„Niedziela” dostrzega także sprawy związane z funkcjonowaniem państwa, naszej gospodarki, z pracą i bezrobociem, z kumulującymi się wokół nich problemami moralnymi. Pozwala otwierać oczy na wszystko, co dzieje się dzisiaj w Europie i na świecie.

No i przyświecają „Niedzieli” inne cele niż prasie świeckiej, nastawionej często merkantylnie, chcącej za wszelką cenę schlebiać ludzkim gustom, a nie je kształtować. Prasa katolicka pragnie być szeroko pojętą pomocą dla człowieka, szczególnie wierzącego. Oczywiście, każdy tygodnik katolicki jest inny, każdy też ma swoich odbiorców. Dlatego bardzo doceniam to, Drodzy Czytelnicy „Niedzieli”, że pozostajecie wierni naszemu pismu nierzadko przez wiele lat. Bardzo się cieszę, gdy spotykam ludzi, czasem z bardzo daleka, którzy są mi wdzięczni za „Niedzielę”. Tak często otrzymuję też od Państwa listy czy telefony. Chciałbym jeszcze zwrócić uwagę na to, że nie możemy ustawać w promowaniu naszej „Niedzieli”, w zachęcaniu do jej czytania naszych braci. Są bowiem jeszcze takie rodziny, które nie czytają żadnego pisma katolickiego, są także tacy, którzy tego czytania zaniechali. Cieszy fakt, że wielu ludzi czyta dziś „Niedzielę” w Internecie, ale to „papierowa” „Niedziela” na to pracuje. Bardzo serdecznie dziękuję Księżom, że przypominają o „Niedzieli” w ogłoszeniach duszpasterskich i że konkretnie pomagają w jej sprzedaży. Są i tacy księża proboszczowie, którzy nawet na własny koszt pobierają egzemplarze „Niedzieli” i rozdają je swoim parafianom, mając świadomość, że jeśli nie katolickie, to inne pismo lub program wypełni to miejsce w świadomości człowieka. Jestem Wam za to, Kochani Współbracia w kapłaństwie, szczególnie wdzięczny. Serdeczne „Bóg zapłać” składam także wszystkim działającym na rzecz ewangelizacji – członkom Akcji Katolickiej, Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży, członkom oaz, kół różańcowych – i proszę o dalsze zaangażowanie w promocję „Niedzieli”. Pomóżcie Waszym duszpasterzom, rozmawiajcie na temat artykułów zawartych w „Niedzieli” w Waszych domach i środowiskach, miejcie świadomość tego, że jeśli nie będziemy mówić o naszej wierze, to świat ją wyprze. Jeszcze raz polecam Waszej serdecznej uwadze „Niedzielę” i bardzo za wszystko dziękuję.

2014-06-03 14:57

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Reklama w Tygodniku Katolickim „NIEDZIELA”

„Niedziela” to:

• ogólnopolski tygodnik katolicki, istniejący na rynku od 1926 roku

• informacje o życiu Kościoła w Polsce i na świecie, o sprawach społecznych, rodzinnych, gospodarczych i kulturalnych

• obecność w polskich parafiach w kraju i poza granicami (Włochy, USA, Kanada, Niemcy, Wielka Brytania), w sieciach kolporterskich i na Poczcie Polskiej

• szczególna obecność w 19 diecezjach w Polsce, w których ukazują się edycje diecezjalne: warszawska, krakowska, częstochowska, wrocławska, sosnowiecka, podlaska, bielska, świdnicka, szczecińska, toruńska, zamojska, przemyska, legnicka, zielonogórska, rzeszowska, sandomierska, łódzka, kielecka, lubelska

• 68 stron ogólnopolskich i 8 diecezjalnych

• portal www.niedziela.pl

• księgarnia (www.ksiegarnia.niedziela.pl) – ponad 350 publikacji książkowych

• studio radiowe Niedziela FM oraz telewizyjne Niedziela TV z możliwością przygotowania materiałów w jakości HD, własny kanał na YouTube, materiały na portalu www.niedziela.pl, zamówienia realizowane dla TV Trwam, TVP i lokalnej telewizji

• jest obecna w internecie, w rozgłośniach radiowych, w niektórych telewizjach regionalnych

Reklama w naszym Tygodniku jest potwierdzeniem wiarygodności firmy - do tego przyzwyczailiśmy naszych Czytelników.
Wyniki ankiety przeprowadzonej na zlecenie "Niedzieli" przez Instytut Statystyki Kościoła Katolickiego pozwoliły ustalić profil Czytelników "Niedzieli":

• wiek - 28 - 65 lat

• wykształcenie - wyższe i średnie

• kobiety i mężczyźni w proporcjach 48% do 52%

• mieszkańcy dużych i średnich miast oraz wsi
Kolportaż - 60% parafie, 40% Poczta Polska, KOLPORTER i inne firmy kolporterskie;

Nakład: zmienny od 85 tys. do 115 tys. w zależności od okoliczności

Kontakt
Zamówienie reklamy lub ogłoszenia można przesłać:

Reklama
   Krzysztof Walaszczyk
   Dział Marketingu Tygodnika Katolickiego "Niedziela"
   tel. (34) 369 43 49, 603 701 615
   marketing@niedziela.pl

Ogłoszenia
   Barbara Kozyra
   tel. (34) 369 43 65
   tel. na centralę: (34) 365 19 17 w. 365
   ogloszenia@niedziela.pl

drogą pocztową pod adresem:
   Redakcja Tygodnika Katolickiego "Niedziela"
   ul. 3 Maja 12, 42-200 Częstochowa


Regulamin przyjmowania zleceń

Regulamin insertowania

Formaty reklam

Cennik reklam

Cennik insertów

Terminarz reklam (2020)

Materiały do pobrania

Publikacje logo o szerokości powyżej 25 mm

Logo „Niedzieli” (Plik PDF)
Logo „Niedzieli” (Plik JPEG)

Publikacje logo o szerokości poniżej 25 mm

Logo „Niedzieli” (Plik PDF)
Logo „Niedzieli” (Plik JPEG)

Reklama internetowa

Krzysztof Walaszczyk
Dział Marketingu Tygodnika Katolickiego "Niedziela"
tel. (34) 369 43 49, 603 701 615
marketing@niedziela.pl

Cennik reklam internetowych

CZYTAJ DALEJ

Śląskie: Od środy do piątku utrudnienia w związku z Tour de Pologne

2020-08-04 19:40

Ks. Mariusz Frukacz

Od środy do piątku kierowcy korzystający z dróg w woj. śląskim powinni spodziewać się utrudnień związanych z trzema etapami 77. kolarskiego wyścigu Tour de Pologne. Organizator komunikacji miejskiej wprowadził zmiany obejmujące prawie 200 linii autobusowych i tramwajowych.

Tegoroczny Tour de Pologne rozpocznie się w środę po godz. 13.40 na Stadionie Śląskim. Kolarze przejadą trasą pierwszego etapu m.in. przez Piekary Śląskie, okolice Siewierza, Zawiercie, Ogrodzieniec, by przez Dąbrowę Górniczą, Sosnowiec i Siemianowice Śląskie dotrzeć do Katowic, gdzie zwyczajowo trzy razy pokonają śródmiejską pętlę.

Na trasie należy spodziewać się czasowych zamknięć w związku z przejazdem peletonu. W stolicy regionu od godz. 16. (do ok. godz. 19.) zamykane będą ulice lub ich odcinki: Al. Korfantego, Al. Roździeńskiego, Olimpijska, Góreckiego, Dobrowolskiego, Dudy-Gracza, Graniczna, Pułaskiego, Dolina Trzech Stawów, Francuska, Damrota, Powstańców, Jagiellońska, pl. Miarki, Kościuszki, Poniatowskiego, Mikołowska, Sądowa, Sokolska oraz Skargi.

Dla kierowców chcących wyjechać z wnętrza pętli dostępne będą śluzy na skrzyżowaniach głównych ulic. Ruchem będzie kierowała tam policja, w miarę możliwości, gdy kolarze będą w innej części miasta, umożliwiając wyjazd bądź wjazd. W środę już od godz. 13. zamknięta będzie Al. Korfantego - od Pętli Słoneczna do Rynku - w związku z przejazdem Tour de Pologne Junior.

Na czwartek zaplanowano etap z Opola do Zabrza: na terenie woj. śląskiego kolarze pojadą m.in. drogą krajową nr 88 oraz Drogową Trasą Średnicową przez Gliwice, by dotrzeć na pętlę w Zabrzu, która obejmie fragment DTŚ, ul. de Gaulle’a i ul. Roosevelta (do ronda łącznika węzła z DTŚ). DTŚ w kierunku Gliwic na odcinku od węzła Rymera do węzła Roosevelta będzie zamknięta od godziny 13.30. do 20. W tym czasie objazd w kierunku Gliwic będzie odbywał się przez centrum Zabrza.

W piątek przewidziany jest etap z Wadowic do Bielska-Białej, przez Andrychów, z pętlami poprowadzonymi przez Porąbkę, Międzybrodzie Żywieckie i Kocierz, a także Przegibek, Łodygowice i Międzybrodzie Żywieckie - oraz finiszem zaplanowanym po godz. 15.30 w bielskiej Alei Armii Krajowej.

Śląska drogówka uruchomi od 5 do 7 sierpnia, w godzinach od 8. do zakończenia poszczególnych etapów, infolinię. Pod numerem telefonu: 47 851 11 34 będzie można uzyskać informacje o utrudnieniach w ruchu związanych z organizacją wyścigu. Swoją infolinię uruchomił już urząd miasta Katowice, pod nr telefonu 32 77 88 960.

O utrudnieniach poinformował też organizujący komunikację miejską w centralnej części woj. śląskiego Zarząd Transportu Metropolitalnego. Jak podał, zmiany spowodowane dwoma pierwszymi etapami Tour de Pologne obejmują prawie 200 linii autobusowych i tramwajowych, które przebiegają przez niemal wszystkie 56 gmin, do których sięga sieć transportowa ZTM.

„To jedna z tych imprez, która w naszym regionie najbardziej wpływa na funkcjonowanie komunikacji miejskiej. W ostatnich tygodniach poświęciliśmy masę pracy, aby zminimalizować utrudnienia i zapewnić możliwość transportu pasażerom. Trasa przejazdu kolarzy jest jednak długa, setki ulic będą zamknięte i niestety wszyscy musimy się z tym zmierzyć“ - zaznaczył rzecznik ZTM Michał Wawrzaszek.

Zgodnie z radami organizatora komunikacji, aby uniknąć zaskoczeń należy zaplanować podróż z wyprzedzeniem, korzystając przede wszystkim ze strony metropoliaztm.pl. W zakładce Rozkłady Jazdy i Komunikaty można sprawdzić godzinę odjazdu każdego autobusu lub tramwaju i zapoznać się ze szczegółowymi komunikatami poświęconymi Tour de Pologne - w formie tabeli.

Szczegółowe informacje można zdobyć dzwoniąc na bezpłatną i czynną całą dobę infolinię ZTM pod nr 800 163 030. Dodatkowo 5 i 6 sierpnia ZTM będzie na profilu ZTM Alert na Facebooku na bieżąco publikował najważniejsze informacje o utrudnieniach.(PAP)

autor: Mateusz Babak

mtb/ je/

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję