Reklama

Wiadomości

Polscy kupcy, polskie produkty, polska jakość

[ TEMATY ]

zakupy

Wojciech Mśichowski

Któż z nas nie pamięta klimatu dawnych targowisk, wypełnionych pachnącymi świeżością produktami, wyhodowanymi przez polskiego rolnika. Z chwilą otwarcia się Polski na Zachód, część społeczeństwa, zwabiona reklamą, barwnymi opakowaniami i tzw. promocjami, zwróciła swoje zainteresowania w kierunku powstających jak grzyby po deszczu zagranicznych supermarketów. Nieco niższe ceny spowodowały, że mało kto zwracał uwagę na jakość, wartość użytkową, smak, a przede wszystkim walory zdrowotne serwowanych produktów.

Nikogo nie interesował fakt, że wielkie, należące do zachodnich korporacji centra handlowe zwolnione były z podatków, zubożając w ten sposób polski budżet, doprowadzając do ruiny nie tylko nasz drobny handel, lecz także rolnictwo, ogrodnictwo, rzemiosło i przemysł przetwórczy. Nic dziwnego, że pomimo protestów wielkich korporacji, aktualna ekipa rządząca zamierza opodatkować supermarkety, uzyskując z tego znaczne kwoty do budżetu Państwa. Próbą przeciwstawiania się wpływom obcego kapitału stały się hale i centra handlowe organizowane i prowadzone przez zrzeszenia lokalnych kupców, skupiające pod jednym dachem stoiska różnorodnych branży. Właścicielami stoisk są kupcy, producenci i przetwórcy oferujący polskie towary, zasilający podatkami polski budżet.

Do takich zaliczyć trzeba nagrodzone w tegorocznej edycji konkursu „Promotor Częstochowskiej Gospodarki” Stowarzyszenia Kupców „Jagiellończycy” oraz „Promenada”. To prestiżowe wyróżnienie Prezydenta Częstochowy przyznawane jest za wyjątkowe zaangażowanie w działalność na rzecz rozwoju lokalnej przedsiębiorczości i promowanie rozwoju gospodarczego miasta. Warto zwrócić uwagę, że Centrum Handlowe „Promenada” skutecznie konkuruje z położonym w sąsiedztwie dużym supermarketem, stale zwiększając liczbę swoich klientów. Odwiedzających witają estetyczne stoiska, pachnące świeżością zdrowe, polskie produkty, służą pomocą punkty usługowe.

Reklama

Kompleks handlowy powstał w roku 2000 z inicjatywy miejscowych drobnych handlowców kosztem zaciągniętego wysokiego kredytu bankowego. Jak powiedział „Niedzieli” obecny prezes Stowarzyszenia, Wojciech Lewiński: radością napawa fakt, że ten „nowoczesny jarmark” na przestrzeni lat zdobył już stałą, chociaż wymagającą klientelę, tworzącą wraz z właścicielami stoisk jedną wielką rodzinę, wspomagającą to co polskie i nasze. Obawy kupców budzi jednak fakt planów poszerzania przez Urząd Miasta na niezbyt jasnych zasadach, dzierżawy inwestorowi sąsiadujących terenów parku Promenada, z przeznaczeniem na budowę kolejnego wielkopowierzchniowego centrum handlowego oraz plany rozbudowy Centrum Handlowego M1.

2016-02-24 13:18

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Zakupy u Swoich – nowa inicjatywa fundacji Profeto

[ TEMATY ]

zakupy

koronawirus

Profeto

W internecie wystartowała innowacyjna platforma wspierająca lokalny polski biznes - zakupyuswoich.pl. Chcąc ograniczyć transmisję koronawirusa, kilku sądeckich programistów przy współpracy z fundacją Profeto.pl stworzyło platformę, która umożliwia robienie zakupów on-line w małych polskich sklepach spożywczych, wielobranżowych i gospodarstwach rolnych.

Po przekształceniu aplikacji do tworzenia stron parafialnych (www.parafia24.info), która należy do profeto.pl, w platformę zakupową, powstało narzędzie, dzięki któremu w dwóch krokach właściciele sklepów mogą założyć własną stronę. Dzięki niej klienci znajdują sklepy w swojej okolicy i mogą zrobić bezpiecznie zakupy, odbierając już spakowany koszyk w punkcie sprzedaży stacjonarnej. Dzięki temu rodzinny polski biznes ma szansę przetrwać trudny czas dla polskich przedsiębiorców. Platforma jest darmowa. Ani właściciele sklepów, ani klienci nie zapłacą żadnych pieniędzy za korzystanie z niej.

Ks. Michał Olszewski SCJ, dyrektor profeto.pl podkreśla, że dzięki pomysłowi i wysiłkowi sądeckich programistów pod zarządem tukano.com.pl w zaledwie 5 dni udało się stworzyć narzędzie do robienia zakupów w lokalnych sklepach, które dotąd nie oferowały sprzedaży przez internet. - Chcemy w ten sposób wspierać lokalny polski biznes i promować akcję #zostanwdomu – dodaje.

Od strony klienta wystarczy odwiedzić witrynę, wpisać swoją miejscowość i wybrać sklep z listy, by zrobić w nim zakupy. Jeśli jakiegoś produktu nie ma na liście, można dodać go jako „życzenie”, a sklep potwierdza artykuł, gdy go posiada. Można też dołączać produkty z galerii zdjęć.

Twórcy platformy nie pobierają żadnych opłat i prowizji ani od klientów, ani od sklepów. zakupyuswiuch.pl tylko i wyłącznie pośredniczą w kontakcie pomiędzy klientami i sklepami.

CZYTAJ DALEJ

Benedykt XVI: małżeństwa homoseksualne i aborcja to znaki Antychrysta

[ TEMATY ]

Benedykt XVI

Grzegorz Gałązka

Homoseksualne małżeństwa i aborcja na świecie to znak "duchowej siły Antychrysta" - to słowa emerytowanego papieża Benedykta XVI przytoczone w jego nowej biografii napisanej przez niemieckiego dziennikarza i jego literackiego współpracownika Petera Seewalda.

Obszerny tom z wypowiedziami Benedykta XVI ukaże się w Niemczech w poniedziałek, a w innych krajach - w kolejnych miesiącach. Papież Ratzinger otrzymał tom biografii pod tytułem "Życie" w dniu swych 93. urodzin 16 kwietnia.

Słowa emerytowanego papieża przytoczył konserwatywny amerykański portal Life Site News, a za nim w niedzielę włoski dziennik "La Repubblica", który kolejną wypowiedź nazwał "powrotem Ratzingera".

W rozmowie z Seewaldem powiedział on: "Sto lat temu każdy uznałby za absurd rozmowę o małżeństwie homoseksualnym".

"Dzisiaj ten, kto mu się sprzeciwia jest ekskomunikowany ze społeczeństwa" - stwierdził Benedykt XVI. To samo - dodał - odnosi się do "aborcji i tworzenia istot ludzkich w laboratorium".

"Współczesne społeczeństwo jest w trakcie formułowania antychrześcijańskiego credo, a jeśli ktoś się mu sprzeciwia, jest karany przez społeczeństwo ekskomuniką" - oświadczył Benedykt XVI. (PAP)

sw/ mars/

CZYTAJ DALEJ

Wielomilionowe dofinansowanie dla innowacyjnych projektów w zakresie zwalczania pandemii

2020-07-07 09:02

[ TEMATY ]

dofinansowanie

COVID‑19

pandemia

Tomasz Zajda – stock.adobe.com

200 mln zł przewidziano w konkursie „Szybka ścieżka – Koronawirusy” na dofinansowanie projektów badawczych, których efektem ma być opracowanie innowacyjnych rozwiązań mających na celu przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się wirusów, w tym przede wszystkim SARS-COV-2.

W konkursie, który potrwa do końca roku, mogą wziąć udział przedsiębiorstwa, ich konsorcja oraz konsorcja naukowo-przemysłowe.

Konkurs był tematem środowego webinarium z cyklu „Tarcza antykryzysowa dla biznesu”, który to cykl został zorganizowany przez Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości.

Jak poinformowała Agnieszka Lewandowska z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, podstawowym warunkiem zakwalifikowania przedstawionego projektu do dofinansowania jest możliwość jego wdrożenia w działalności gospodarczej.

W 200-milionowym budżecie konkursu, który jest realizowany w ramach Programu Inteligentny Rozwój, 75 mln jest przeznaczonych dla województwa mazowieckiego, a 125 mln dla pozostałych 15 województw. Otrzymane dofinansowanie można przeznaczyć na badania przemysłowe i/lub eksperymentalne prace rozwojowe mieszczące się w trzech obszarach tematycznych konkursu (badania przemysłowe są fakultatywne, natomiast prace rozwojowe obowiązkowe).

Pierwszy z obszarów to zestawy i urządzenia do szybkiej diagnostyki, np. testy czy roboty do zdalnego pobierania próbek. Drugi obejmuje badania nad lekami i szczepionkami. Mogą one dotyczyć zarówno wykorzystania już zarejestrowanych substancji w nowy sposób, czyli np. w terapii koronawirusa, jak i nowych, innowacyjnych leków.

Trzeci ostatni obszar to prace związane z prewencją zakażeń, z tworzeniem tzw. tarczy antywirusowej. Mieszczą się w nim projekty urządzeń do podtrzymywania życia, środki ochrony osobistej i grupowej (np. skuteczne maseczki ochronne), systemy dezynfekcji, systemy teleinformatyczne (np. specjalne aplikacje), kioski do diagnostyki czy systemy zwiększające efektywność wszelkiego rodzaju pracy zdalnej.

Wartość kosztów kwalifikowalnych projektów, czyli kosztów, na których pokrycie może zostać przyznana dotacja - to w przypadku projektów realizowanych samodzielnie przez mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa – od 1 mln zł do 50 mln euro, a pozostałych projektów – od 2 mln zł do 50 mln euro.

Poziom dofinansowania dla MŚP może wynieść nawet 80 proc. na badania przemysłowe i do 60 proc. na prace rozwojowe. W przypadku dużych firm jest to odpowiednio 65 proc. i 40 proc.

Nadsyłanie wniosków przebiega w trzech rundach. Pierwsza już się zakończyła i trwała od 6 maja do 5 czerwca, druga obejmuje okres od 6 czerwca do 24 lipca, trzecia – od 25 lipca do 31 grudnia br. Na początku oceny projektów sprawdzana jest ich poprawność formalna . Potem następuje panelowe spotkanie online wnioskodawcy z ekspertami i pracownikami NCBR, którzy przekazują mu swoje uwagi dotyczące wniosku. Po panelu przedsiębiorca ma szansę na poprawienie wniosku i uwzględnienie wskazówek ekspertów.

Na koniec projekt jest oceniany przez panel ekspertów pod względem zgodności z kryteriami konkursu. Ocenia się m.in. istotę projektu (jego cel, proponowaną metodologię badawczą, innowacyjność rezultatów), realizację (plan prac, zespół badawczy oraz zarządzający, infrastrukturę naukowo-badawczą), a także aspekty procesu wdrożenia projektu takie jak np. znaczenie realizacji projektu dla polskiej gospodarki i jej opłacalność, zachowanie praw własności intelektualnej.

Innym sposobem uzyskania dofinasowania na inwestycje związane z przeciwdziałaniem pandemii jest ubieganie się o dotację na infrastrukturę do zwalczania COVID-19 w ramach Programu Inteligentny Rozwój. Łukasz Małecki z Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej poinformował, że chodzi tu o wsparcie finansowe projektów, których celem jest budowa lub unowocześnienie infrastruktury służącej do testowania oraz przygotowania do masowej produkcji produktów służących do zwalczania pandemii COVID-19. Chodzi tu o szczepionki i inne produkty lecznicze, sprzęt szpitalny, odzież ochronną, środki odkażające itp.

Budżet konkursu opiewa na 100 mln zł, a nabór wniosków, który rozpoczął się 8 czerwca, potrwa do 31 lipca. Jak wskazał Małecki, pod uwagę będą brane tylko te projekty, które mogą zostać zrealizowane w okresie do 6 miesięcy od dnia udzielenia pomocy. Maksymalna wysokość dotacji wynosi 75 proc. kosztów kwalifikowalnych. Może ona zostać zwiększona o 15 pkt. proc., jeżeli projekt zostanie zakończony w terminie dwóch miesięcy od dnia udzielenia dofinasowania.

Kolejne webinaria z cyklu „Tarcza antykryzysowa dla biznesu” poświęcono ułatwieniom podatkowym w Tarczy Antykryzysowej (wtorek 7 lipca) oraz dopłatom do kredytów dla firm dotkniętych kryzysem (środa 8 lipca).

Więcej informacji oraz szczegółowy harmonogram webinariów: www.parp.gov.pl/tarcza.

Partnerami cyklu „Tarcza antykryzysowa dla biznesu” są Ministerstwo Finansów, Krajowa Administracja Skarbowa, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Agencja Rozwoju Przemysłu, Polski Fundusz Rozwoju, Urząd Zamówień Publicznych, Bank Gospodarstwa Krajowego, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oraz Krajowy Punkt Kontaktowy ds. Instrumentów Finansowych Programów Unii Europejskiej.

Źródło informacji: Centrum Prasowe PAP

UWAGA: Za materiał opublikowany przez Centrum Prasowe PAP odpowiedzialność ponosi jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. (Centrum Prasowe)

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Reklama

Najczęściej czytane

Wspierają nas

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję