Reklama

Polska

Kard. Dziwisz liczy na zmianę atmosfery w Europie

[ TEMATY ]

ŚDM w Krakowie

25.07

Episkopat.pl

Kard. Stanisław Dziwisz

Kard. Stanisław Dziwisz

Liczę bardzo na zmianę atmosfery w Europie i na świecie, że zniknie zagrożenie, lęk, a młodzież wprowadzi atmosferę radości i pokoju - mówił dziennikarzom tuż przed Światowymi Dniami Młodzieży metropolita krakowski kard. Stanisław Dziwisz.

Jak podkreślił spotkanie młodych ludzi z papieżem w Krakowie odbywa się w Jubileuszowym Roku Miłosierdzia.

„Ta młodzież zabierze stąd iskrę, o której siostra Faustyna pisze po rozmowie z Panem Jezusem: Iskra Bożego Miłosierdzia, która przyczyni się do pokoju na świecie” — mówił metropolita krakowski.

Reklama

„Bardzo nam zależy na zmianie atmosfery” — podkreślił kard. Dziwisz.

„Tragiczne wydarzenia w ostatnich dniach w Europie, dzielą. Przemoc zawsze wyraża i wprowadza podział między ludźmi. W tej sytuacji spotkanie młodzieży w Krakowie jest czymś całkowicie przeciwnym: budowaniem jedności, tworzeniem wspólnoty i uczeniem się braterstwa między ludźmi” — podkreślił.

Światowe Dni Młodzieży odbywają się po raz trzydziesty pierwszy. Według Komitetu Organizacyjnego swój udział w tym wydarzeniu potwierdziło 356 tys. 294 uczestników ze 187 krajów. Oprócz grup zarejestrowanych organizatorzy spodziewają się wielu osób, które na ŚDM przyjadą spontanicznie; najwięcej na uroczystości z papieżem w Campusie Misericordiae w Brzegach, gdzie może być ok. 1,5 mln ludzi.

2016-07-25 13:15

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Pielgrzymi ŚDM z wizytą w Krzeszowie

[ TEMATY ]

ŚDM w Krakowie

Ks. Waldemar Wesołowski

Organizatorzy ŚDM w diecezji legnickiej, piątek 22 lipca, zaplanowali, jako dzień nawiedzin diecezjalnego sanktuarium maryjnego w Krzeszowie.

CZYTAJ DALEJ

Leon Knabit OSB: Czy ufamy Bożej pomocy we wszystkich okolicznościach naszego życia?

2022-09-26 08:23

[ TEMATY ]

o. Leon Knabit

Karol Porwich

W ostatnich miesiącach wspominaliśmy trzy ważne bitwy, w których Polska odniosła zwycięstwo. Pod Grunwaldem – 15 lipca 1410, pod Warszawą – 15 sierpnia 1920 i pod Wiedniem – 12 września 1683. Każdej z tych bitew towarzyszyła modlitwa. W 1920 roku cała Warszawa modliła się tak, jak nigdy dotąd, nie mówiąc już o interwencji Matki Boskiej, a królowie, którzy osobiście brali udział w bitwie – Władysław Jagiełło i Jan III Sobieski (po bitwie napisał do papieża „przybyliśmy, zobaczyliśmy a Bóg zwyciężył”) rano przed bitwą „słuchali” Mszy św. Jagiełło nawet dwóch i do tego był u spowiedzi.

Mamy przykład, że silna wiara połączona z modlitwą przynosi natychmiastową odpowiedź Boga. A jakby dla kontrastu bitwa z Turkami stoczona 10 listopada 1444 pod Warną skończyła się zupełną klęską wojsk chrześcijańskich. Szanse na zwycięstwo pogrzebał naczelny dowódca, król Władysław III (Warneńczyk), który przez swoje nieroztropne działania stracił głowę. Turcy opanowali na długie lata półwysep bałkański. Sam król zresztą nigdy nie był wzorem moralnego życia. „ Historia jest nauczycielką życia”. Warto więc dzisiaj pomyśleć, czy my tak naprawdę ufamy Bożej pomocy we wszystkich okolicznościach naszego życia? Nie tylko przed wielkimi bitwami? Gorszą nas czasem Msze święte odprawiane przy okazji wydarzeń państwowych lub społecznych. Szkodliwy sojusz tronu z ołtarzem! A może to jednak jest wyraz wiary odziedziczonej po przodkach, którzy nawet akty państwowe zaczynali: W imię Pańskie – amen? Bez Boga ani do proga! I dlatego od pieśni „Kiedy ranne...” zaczynał się program radiowy i dzień w jednostce wojskowej, a nauka w szkole zaczynała się i kończyła modlitwą. I dziś jeszcze wielu żegna się przed jedzeniem, przed podróżą i przed jakimś ważnym wydarzeniem.

CZYTAJ DALEJ

Podano wytyczne dla influencerów dotyczące reklam i autopromocji

2022-09-26 14:31

[ TEMATY ]

Instagram

Adobe.Stock

Rekomendacje Prezesa UOKiK dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych są już dostępne - przekazał w poniedziałek urząd antymonopolowy. Dokument obejmuje m.in. definicje, regulacje prawne i przykłady oznaczania reklam na różnych platformach internetowych.

"Rekomendacje Prezesa UOKiK dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych to dokument, na który czekali nie tylko sami influencerzy, reklamodawcy i agencje PR, ale również konsumenci" - poinformował w poniedziałek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dodano, że rekomendacje zawierają "wiele praktycznych przykładów i graficznych propozycji", by pomóc internetowym twórcom prawidłowo oznaczać treści komercyjne.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję