Reklama

Świat

Brazylia: biskupi poparli strajk generalny

Katoliccy biskupi poparli strajk generalny, do jakiego doszło w Brazylii. Był to protest przeciwko reformie emerytur i projektowi elastycznego zatrudnienia, przedstawionym przez prezydenta Michela Temera w ramach prowadzonej przez niego polityki zaciskania pasa. Jednocześnie konferencja episkopatu wyraziła swą solidarność z 14 mln bezrobotnych.

[ TEMATY ]

Brazylia

strajk

O. Waldemar Gonczaruk CSsR

Główną kością niezgody jest wydłużenie wieku emerytalnego: dla mężczyzn z 60 do 65 lat, a dla kobiet z 55 do 62 lat. Strajk generalny, który sparaliżował największe miasta Brazylii, na których ulice wyszło w sumie kilkadziesiąt milionów ludzi, odbył się 28 kwietnia z inicjatywy nie tylko związków zawodowych, ale także organizacji społecznych. Według portalu Outras Palavras do udziału w nim wezwało również 93 biskupów - za pośrednictwem opublikowanych komunikatów lub przesłań wideo.

Już 23 marca przewodniczący Krajowej Konferencji Biskupów Brazylii kard. Sérgio da Rocha wezwał ludzi dobrej woli do mobilizacji w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań dla narodu brazylijskiego, a szczególnie dla najuboższych. Projekt reformy emerytalnej uznał za wybór „drogi społecznego wykluczenia”.

Reklama

Prezydium CNBB wezwało w przeddzień strajku do organizowania pokojowych demonstracji w całym kraju. Za niedopuszczalne uznało to, by reforma emerytalna, która będzie miała wielki wpływ na życie ludzi, odbierając im prawa wcześniej nabyte, została przyjęta przez parlament bez szerokiego dialogu władzy ze społeczeństwem.

W związku z pierwszomajowym Świętem Pracy CNBB podkreśliła, że praca ma zasadnicze znaczenie dla godności człowieka jako jeden z wymiarów jego życia na ziemi. - Poprzez pracę osoba uczestniczy w dziele stworzenia, wnosi swój wkład w tworzenie sprawiedliwego społeczeństwa. Pracownik nie jest towarem i nie może zostać sprowadzony do stanu przedmiotu. Jest podmiotem i ma prawo do sprawiedliwego wynagrodzenia, którego nie mierzy się jedynie kosztem pracy, ale także prawem do jakości godnego życia - napisali biskupi w swoim komunikacie.

Do mobilizacji wezwały też instytucje związane z CNBB, tak jak Komisja Duszpasterstwa Ziemi, Indiańska Rada Misyjna, Duszpasterstwo Więzienne, Duszpasterstwo Służby Zdrowia i Caritas Brazylia.

2017-05-02 14:40

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Brazylia: respiratory od Papieża dotarły do potrzebujących

2020-08-28 17:14

[ TEMATY ]

Brazylia

papież Franciszek

respiratory

Vatican News

Brazylijskie szpitale otrzymały od Papieża niezbędny sprzęt medyczny, w tym także respiratory, do leczenia chorych na Covid-19. Jest to drugi pod względem zachorowań kraj na świecie.

18 respiratorów „Draeger” i 6 przenośnych aparatów USG „Fuji” oraz inny sprzęt medyczny wysłany przez Ojca Świętego dotarł już do potrzebujących. Większość aparatury trafiła do szpitala św. Łukasza w leżącym na południu kraju Porto Alegre, reszta została rozdysponowana do najbardziej potrzebujących regionów Brazylii.

Szpital w Porto Alegre jest placówką publiczną, przyjmującą na intensywną terapię, także ludzi najbiedniejszych, bez ubezpieczenia zdrowotnego. Dlatego tamtejszy metropolita osobiście poświęcił świeżo przybyły dar Papieża. Podkreślił, że gest Ojca Świętego „jest wyrazem solidarności z ludźmi, którym się nie poszczęściło”.

Porto Alegre leży w regionie Rio Grande do Sul na południu Brazylii. Uniwersytet Federalny Rio Grande (UFRGS) opublikował w zeszłą środę statystyki zachorowań na koronawirusa, w których zarejestrowano znaczny spadek zarażonych w regionie. Do tej pory stwierdzono tam 115 tys. przypadków zakażeń, w tym ponad 3 tys. zmarłych na Covid-19 na skutek niewydolności dróg oddechowych.

Papież Franciszek przekazał też termometry dla urugwajskiej służby zdrowia. Mają pomóc w diagnozowaniu choroby COVID-19, której jednym z częstych symptomów jest gorączka.

CZYTAJ DALEJ

Reklama w Tygodniku Katolickim „NIEDZIELA”

Karol Porwich/Niedziela

„Niedziela” to:

• ogólnopolski tygodnik katolicki, istniejący na rynku od 1926 roku

• informacje o życiu Kościoła w Polsce i na świecie, o sprawach społecznych, rodzinnych, gospodarczych i kulturalnych

• obecność w polskich parafiach w kraju i poza granicami (Włochy, USA, Kanada, Niemcy, Wielka Brytania), w sieciach kolporterskich i na Poczcie Polskiej

• szczególna obecność w 19 diecezjach w Polsce, w których ukazują się edycje diecezjalne: warszawska, krakowska, częstochowska, wrocławska, sosnowiecka, podlaska, bielska, świdnicka, szczecińska, toruńska, zamojska, przemyska, legnicka, zielonogórska, rzeszowska, sandomierska, łódzka, kielecka, lubelska

• 68 stron ogólnopolskich i 8 diecezjalnych

• portal www.niedziela.pl

• księgarnia (www.ksiegarnia.niedziela.pl) – ponad 350 publikacji książkowych

• studio radiowe Niedziela FM oraz telewizyjne Niedziela TV z możliwością przygotowania materiałów w jakości HD, własny kanał na YouTube, materiały na portalu www.niedziela.pl, zamówienia realizowane dla TV Trwam, TVP i lokalnej telewizji

• jest obecna w internecie, w rozgłośniach radiowych, w niektórych telewizjach regionalnych

Reklama w naszym Tygodniku jest potwierdzeniem wiarygodności firmy - do tego przyzwyczailiśmy naszych Czytelników.
Wyniki ankiety przeprowadzonej na zlecenie "Niedzieli" przez Instytut Statystyki Kościoła Katolickiego pozwoliły ustalić profil Czytelników "Niedzieli":

• wiek - 28 - 65 lat

• wykształcenie - wyższe i średnie

• kobiety i mężczyźni w proporcjach 48% do 52%

• mieszkańcy dużych i średnich miast oraz wsi
Kolportaż - 60% parafie, 40% Poczta Polska, KOLPORTER i inne firmy kolporterskie;

Nakład: zmienny od 85 tys. do 115 tys. w zależności od okoliczności

Kontakt
Zamówienie reklamy lub ogłoszenia można przesłać:

Reklama
   Krzysztof Walaszczyk
   Dział Marketingu Tygodnika Katolickiego "Niedziela"
   tel. (34) 369 43 49, 603 701 615
   marketing@niedziela.pl

Ogłoszenia
   Barbara Kozyra
   tel. (34) 369 43 65
   tel. na centralę: (34) 365 19 17 w. 365
   ogloszenia@niedziela.pl

drogą pocztową pod adresem:
   Redakcja Tygodnika Katolickiego "Niedziela"
   ul. 3 Maja 12, 42-200 Częstochowa


Regulamin przyjmowania zleceń

Regulamin insertowania

Formaty reklam

Cennik reklam

Cennik insertów

Terminarz reklam (2020)

Materiały do pobrania

Publikacje logo o szerokości powyżej 25 mm

Logo „Niedzieli” (Plik PDF)
Logo „Niedzieli” (Plik JPEG)

Publikacje logo o szerokości poniżej 25 mm

Logo „Niedzieli” (Plik PDF)
Logo „Niedzieli” (Plik JPEG)

Reklama internetowa

Krzysztof Walaszczyk
Dział Marketingu Tygodnika Katolickiego "Niedziela"
tel. (34) 369 43 49, 603 701 615
marketing@niedziela.pl

Cennik reklam internetowych

CZYTAJ DALEJ

W najnowszym numerze Tygodnia Katolickiego "Niedziela" - edycja wrocławska.

2020-09-25 17:31

ks. Łukasz Romańczuk

W najnowszym numerze Tygodnia Katolickiego "Niedziela" - edycja wrocławska.

- Podsumowanie Archidiecezjalnej Pielgrzymki Duchowieństwa i Wiernych na Jasną Górę

- O tworzącym się Bractwie św. Szarbela i nabożeństwach ku jego czci w Oleśnicy

- Różaniec w katechezie - opowiada Marek Sokół - katecheta

- Kapłańskie pasje ks. Jacka Tomaszewskiego - o muzyce i nie tylko

- Ostatni, pożegnalny felieton Wandy Mokrzyckiej

Zapraszamy do lektury!

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję