Reklama

Platforma Envelo Poczty Polskiej ułatwi życie

2017-05-22 13:34

BOŻENA SZTAJNER

Profil Zaufany(eGO) można już aktywować, odwiedzając dowolną z 4,5 tysiąca placówek pocztowych na terenie całego kraju. To jeden z pierwszych, bardzo ważnych efektów porozumienia, jakie podpisały z Ministerstwem Cyfryzacji Poczta Polska, należąca do niej spółka Poczta Polska Usługi Cyfrowe – Envelo oraz Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. Poczta jest pierwszym niebankowym podmiotem, który umożliwia aktywację Profilu Zaufanego.

Profil Zaufany (eGO) to darmowy podpis elektroniczny dla użytkownika Internetu, który chce załatwiać sprawy urzędowe przez ePUAP bez konieczności wizyty w urzędzie. Profil Zaufany(eGO) pozwala na załatwienie wielu życiowych spraw urzędowych bez konieczności wychodzenia z domu takich jak np. złożenie wniosku o dowód osobisty czy prawo jazdy, rozliczenie podatków albo sprawdzenie przez kierowców punktów karnych.

Posiadacz Konta Zaufanego Envelo oprócz aktywowania Profilu Zaufanego (eGO), będzie mógł bezpośrednio na platformie Envelo odbierać elektronicznie tradycyjną, papierową korespondencję przychodzącą (tzw. list skanowany), bez względu na miejsce swojego pobytu, na komputer lub dowolne urządzenie mobilne, a także prowadzić bezpieczną korespondencję elektroniczną z użytkownikami o potwierdzonej tożsamości.

Profil może założyć każdy dorosły obywatel uwierzytelniając swoje dane poprzez założenie Konta Zaufanego na pocztowej platformie cyfrowej Envelo. Wystarczy z dowodem osobistym odwiedzić najbliższą placówkę pocztową i bez żadnych opłat utworzyć Konto Zaufane Envelo. Swój wirtualny profil na stronie envelo.pl można także założyć w domu, a później tylko poddać go weryfikacji na poczcie potwierdzając tożsamość dokumentem osobiście.

Reklama

– Obywatel powinien mieć dostęp do urzędu on-line, dzięki temu może załatwiać swoje sprawy w dogodnym dla niego momencie. Jesteśmy gotowi do kompleksowego wsparcia administracji publicznej w procesie wdrażania e-usług. Transformacja cyfrowa administracji dzięki platformie Envelo to nie tylko zmiana technologiczna, ale i cywilizacyjna, która poszerza kompetencje cyfrowe obywateli, powszechnie dostępne przez Internet i sieć placówek pocztowych. Profil Zaufany na platformie Envelo to nasz sukces i efekt współpracy z administracją rządową, z Ministerstwem Cyfryzacji. Jesteśmy polską spółką, która własnymi siłami włączyła się aktywnie w wielki projekt "Od papierowej do cyfrowej Polski". To dopiero pierwszy, ale bardzo ważny krok. Cele mamy ambitne, zgodnie z najnowszą strategią Poczta Polska ma aspiracje już wkrótce stać się technologicznym liderem doręczeń – Narodowym Operatorem Cyfrowych Doręczeń. Już dziś jesteśmy działającą realnie pocztą przyszłości – mówi Paweł Usidus, Prezes Poczty Polskiej Usługi Cyfrowe.

Poczta Polska w nowej strategii rozwoju Grupy na lata 2017-2021 stawia między innymi na ścisłą współpracę z państwem w tworzeniu cyfrowej administracji i zapewnieniu dostępu do wygodnych i bezpiecznych usług państwa dla obywateli.

Tagi:
poczta polska

Reklama

Poczta Polska z nagrodami dla 2 tysięcy zasłużonych pracowników

2019-10-18 10:56

Justyna Siwek /PP

Z okazji obchodzonego dnia 18 października święta Poczty Polskiej 363 jej pracowników otrzyma odznaczenia państwowe w uznaniu za dokonania zawodowe. Wśród odznaczanych jest także 415 osób z medalami resortowymi, a kolejnych 1255 pocztowców zostanie uhonorowanych odznakami za przepracowanie w spółce 35 lat.

laciatek/Fotolia Fotolia

Światowy Dzień Poczty oraz Święto Poczty Polskiej to szczególne dni w październikowym kalendarzu pocztowców. Z tej okazji ponad 2 tys. pracowników Poczty odbierze medale państwowe i resortowe oraz odznaczenia za przepracowanie ponad 35 lat w spółce. Do pocztowców trafią: jeden Złoty Krzyż Zasługi, jeden Srebrny Krzyż Zasługi oraz sześć Brązowych Krzyży Zasługi. Pracownicy otrzymają także inne państwowe odznaczenia, jak Medale za Ofiarność i Odwagę oraz Medale za Długoletnią Służbę. Natomiast spośród 415 odznak resortowych przyznano 394 odznaczenia Zasłużony dla Łączności oraz 21 – Zasłużony dla Transportu.

– Poczta Polska to szczególna firma na mapie państwowych spółek. Będąc jedną z najstarszych firm w Polsce, bo w tym roku mija 461 lat od powołania poczty królewskiej, czujemy się w obowiązku służyć wszystkim Obywatelom. Jako największa krajowa firma świadcząca usługi pocztowe, kurierskie i logistyczne zapewniamy swoisty krwioobieg w państwie. Zatrudniamy ponad 80 tys. osób w całej Polsce i mamy sieć ponad 7,5 tys. placówek. To decyduje o naszej wyjątkowej roli, bo mamy unikatowy dostęp do Obywateli, instytucji i przedsiębiorstw zlokalizowanych w całym kraju - mówi Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej. - Warto także dodać, że najcenniejszym dobrem Poczty Polskiej są pracownicy. Wiele osób, które pracują w naszej firmie, przyszło do niej „na chwilę” i pracują w Poczcie od 10, 20 czy ponad 35 lat – podkreśla prezes Sypniewski.

Spośród uhonorowanych medalami państwowymi najwięcej pocztowców pracuje w Warszawie (79) i Katowicach (42). Natomiast najwięcej pracowników ze stażem pracy w Poczcie Polskiej powyżej 35 lat jest zatrudnionych w stolicy (145), Krakowie (124), Lublinie (122) i Poznaniu (118).

Obchodzone 18 października Święto Poczty Polskiej związane jest z wydarzeniami z 1558 roku, kiedy król Zygmunt II August ustanowił stałe połączenie pocztowe między Krakowem a Wenecją przez Wiedeń. Rola Poczty Polskiej na przestrzeni lat istotnie się zmieniała. Obecnie spółka jest operatorem wyznaczonym do świadczenia powszechnych usług pocztowych. Poczta jako jedyna firma w kraju ma infrastrukturę, która pozwala jej pełnić tę funkcję – zarówno pod kątem świadczenia usług powszechnych, jak też innych zadań związanych ze współpracą na linii państwo-operator. Poczta Polska posiada największą sieć sprzedaży na wsiach oraz w małych miastach, spośród wszystkich 7,5 tys. placówek blisko 5,3 tys. znajduje się w miejscowościach poniżej 50 tys. mieszkańców. Mają oni możliwość skorzystania z różnorodnych usług: pocztowych, cyfrowych, finansowych, logistycznych i handlowych.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Belgia: Kelly jest zdrowa, ale chce eutanazji, czuje się brzydka

2019-10-18 18:16

Krzysztof Bronk/vaticannews / Leuven (KAI)

W Belgii na oczach mediów rozgrywa się kolejny dramat cywilizacji śmierci. Od siedmiu miesięcy o eutanazję ubiega się tam cierpiąca na depresję 23-letnia Kelly z uniwersyteckiego miasta Leuven. Jej historia przypomina przypadek 17-letniej Noe Pothoven z sąsiedniej Holandii, która w maju tego roku skorzystała z prawa do eutanazji.

Vatican News

Dolegliwości młodej Holenderki wiązały się doświadczeniem gwałtu. Flamandka Kelly jest ładna, ma rodzinę i narzeczonego. Cierpi na paraliżującą nieśmiałość. Kiedy patrzę w lustro widzę potwora – opowiada dziennikarzom. I jak wielu młodych w jej wieku twierdzi, że po prostu się sobie nie podoba.

O możliwości, które oferuje eutanazyjne prawo w Belgii poinformował ją psycholog. Na eutanazję czeka już siedem miesięcy, bo aby śmiertelny zabieg został wykonany, potrzebna jest pozytywna opinia dwóch psychiatrów i jednego lekarza ogólnego. Jej rodzice i rodzeństwo, w tym siostra bliźniaczka, dowiedzieli się o całej sprawie dopiero kilka dni temu.

Przypadek Kelly budzi w Belgii zrozumiałe kontrowersje. Z powodów psychicznych jest wykonywanych w tym kraju 2,4 procent wszystkich eutanazji. Statystycznie co trzecia osoba, która wnioskuje o wspomagane samobójstwo ze względu na cierpienie psychiczne, otrzymuje aprobatę psychiatrów.

Przypadek Kelly budzi kontrowersję, bo przedostał się do mediów. W pełnym świetle ukazuje on zwyrodnienie państwa, które zamiast podać cierpiącym pomocą dłoń, oferuje im pomoc w samobójstwie. Przypomnijmy, że kiedy pół roku temu w Holandii uśmiercono 17-letnią Noę, Papież Franciszek zareagował na jej zgon tymi słowami: „Eutanazja i wspomagane samobójstwo są porażką wszystkich. Odpowiedź, do której jesteśmy wezwani to nieporzucanie nigdy tych, którzy cierpią; nie poddanie się, ale objęcie troską i miłością, by przywrócić nadzieję”

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Podczas meczu na boisku wylądował... spadochroniarz

2019-10-21 08:56

wpolityce.pl

Do niecodziennego wydarzenia doszło podczas pierwszego niedzielnego meczu 8. kolejki ekstraklasy piłkarskiej Włoch między Sassuolo Calcio a Interem Mediolan. Na boisku wylądował… spadochroniarz. Służby porządkowe szybko wyprowadziły intruza.

youtube.com

Incydent miał miejsce w 43. minucie i nie został pokazany w transmisji telewizyjnej, ale zdjęcia i krótkie filmiki pojawiły się w sieci internetowej.

Tuż po tym wydarzeniu Romelu Lukaku wykorzystał rzut karny, dając prowadzenie Interowi 3:1. Mecz wygrali goście 4:3 i umocnili się na drugiej pozycji w tabeli, tracąc punkt do broniącego tytułu Juventusu Turyn.

W sobotę Juventus, z Wojciechem Szczęsnym jako rezerwowym, pokonał u siebie Bologna FC 2:1. Bramki gości bronił Łukasz Skorupski.

Czwarte miejsce w tabeli, ze stratą sześciu punktów do Juve, zajmuje SSC Napoli, które po dwóch golach Arkadiusza Milika wygrało u siebie z Hellas Verona 2:0.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Rozumiem