Reklama

Oświadczenie ks. Grzegorza Babiarza, prezesa

2019-05-13 12:36

youtube.com/rmf

Od samego początku mojej działalności w WIOŚNIE, poza naturalnymi wyzwaniami wynikającymi z zarządzaniem Stowarzyszeniem, muszę na bieżąco dementować fake newsy, które narosły wokół organizacji i mojej osoby. Tak jest też dzisiaj.

W mediach od rana rozgorzał temat rzekomych bajońsko wysokich sum, które wędrują na moje konto w ramach bycia prezesem WIOSNY. Ogłaszam więc wszem i wobec: kontynuuję w tym zakresie linię wytyczoną przez pierwszego chronologicznie prezesa Stowarzyszenia oraz NIE POBIERAM I NIE POBIERAŁEM ŻADNEGO WYNAGRODZENIA ZA SWOJĄ DZIAŁALNOŚĆ W WIOŚNIE.

Zamieszanie jak sądzę powstało po tym, jak Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia (zwołane nie tyle przeze mnie, co przez samych członków Stowarzyszenia) podjęło uchwałę, dającą możliwość zawierania takich umów i określiła ich wartość maksymalną na 15 tys. zł. Jest to wymóg prawny, który wynika z ustanowienia nowego zarządu przez członków Stowarzyszenia. Nieprawdą jest również, że członkowie poprzedniego Zarządu nie pobierali pensji za swoją pracę w WIOŚNIE. Pensji nie pobieram ja oraz nie pobierał je pierwszy chronologicznie prezes Stowarzyszenia – ks. Jacek Stryczek.

Reklama

Kolejną nieprawdziwą informacją jest fakt, jakobym korzystał z auta służbowego. Otóż do pracy oraz podczas załatwiania wszelkiego rodzaju spraw podróżuję komunikacją publiczną. Jako prezesowi nie przysługuje i nie przysługiwało mi nigdy żadne auto służbowe. Stowarzyszenie WIOSNA dysponuje jednym samochodem służbowym, który powierzył nam do użytku jeden z biznesowych partnerów WIOSNY. Nie podróżuję nim jednak ja. Nigdy nawet nie siedziałem w środku. Wspomniane auto używane jest przez pracowników i wolontariuszy WIOSNY przy organizacji szkoleń, eventów oraz inicjatyw charytatywnych.

Ks. Grzegorz Babiarz

Tagi:
oświadczenie

Reklama

Oświadczenie Franciszkanów po artykule "Gazety Wyborczej"

2019-05-22 07:11

mip / Kraków (KAI)

Przemysław Kowalczyk był uczniem szkoły od września 1989 r. do 24 stycznia 1990 r. - czytamy w nowym oświadczeniu Biura Prasowego Prowincji św. Antoniego i bł. Jakuba Strzemię Zakonu Braci Mniejszych Konwentualnych (Franciszkanów) związanym z publikacją w "Gazecie Wyborczej". Wcześniej wydane oświadczenie zostało poszerzone o nową wiedzę.

BP KEP
Kard. Henryk Gulbinowicz

Publikujemy treść sprostowania:

W związku z artykułem Gazety Wyborczej zatytułowanym „Były uczeń seminarium duchownego oskarżył kardynała Gulbinowicza o molestowanie” wyższy przełożony o. Józefa, byłego rektora Niższego Seminarium Duchownego w Legnicy, natychmiast po otrzymaniu informacji o publikacji w internecie osobiście skontaktował się z o. Józefem. O godz. 12.31 do mediów zostało przesłane następujące oświadczenie:

„Oświadczamy, że z rozmowy wynikają jasno dwie rzeczy:

Po pierwsze, imię i nazwisko Przemysław Kowalczyk nie figuruje w żadnych archiwalnych dokumentach szkoły. Kilku upoważnionych pracowników szkoły kilka razy sprawdzało dzienniki i inne dokumenty i nie odnaleźli takiego nazwiska.

Po drugie, o. Józef nigdy nikogo po nic nie wysyłał do kard. H. Gulbinowicza. Ani uczniów, ani dorosłych”.

Jednak o godz. 16.55 o. Józef zadzwonił do Sekretariatu Prowincji z wiadomością, że odnalazł informację, że Przemysław Kowalczyk był uczniem szkoły od września 1989 r. do 24 stycznia 1990 r. Jednocześnie podtrzymuje wypowiedź, że żaden z jego uczniów nigdy nie był przez niego posyłany do Księdza Kardynała.

Biuro Prasowe Prowincji św. Antoniego i bł. Jakuba Strzemię Zakonu Braci Mniejszych Konwentualnych (Franciszkanów)

***

"Gazeta Wyborcza" opublikowała artykuł, w którym Karol Chum, wrocławski informatyk i autor wierszy, oskarża o molestowanie kardynała Henryka Gulbinowicza, ówczesnego metropolitę wrocławskiego. Miało to mieć miejsce w styczniu 1989 r., gdy Przemysław Kowalczyk (Karol Chum to jego literacki pseudonim) miał 15 lat i był klerykiem Niższego Seminarium Duchownego franciszkanów w Legnicy.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Vincent Lambert - zwycięstwo życia czy tylko odłożenie wyroku?

2019-05-21 13:44

vaticannews / Paryż (KAI)

Paryski sąd apelacyjny stanął po stronie życia i nakazał lekarzom wznowić odżywianie i nawadnianie Vincenta Lamberta. Nie oznacza to jednak końca batalii o jego życie ani nie zmienia oceny postępowania lekarzy, którzy podjęli decyzję o zagłodzeniu go na śmierć. Rodzice mężczyzny podkreślają, że priorytetową sprawą jest teraz przeniesienie syna do placówki specjalizującej się w tego typu przypadkach, na co wcześniej im nie pozwolono.

Decyzja sądu zapadła po co najmniej 13 godzinach od momentu, gdy lekarze zaprzestali podawania pożywienia i wody 42-letniemu mężczyźnie. Od 2008 r., po wypadku na motorze, jest on sparaliżowany i żyje w stanie minimalnej świadomości lub, jak mówią inni, w stanie wegetatywnym. Postanowienie ogłoszono w czasie manifestacji w obronie życia, która wczoraj wieczorem przeszła głównymi ulicami Paryża pod Pałac Elizejski domagając się „ułaskawienia” Lamberta od wyroku śmierci. Prezydent Macron stwierdził w specjalnym komunikacie, że „decyzja w sprawie zawieszenia tej decyzji nie leży w jego gestii”. Wskazał też, że lekarze zaaplikowali obowiązujące prawo o niestosowaniu uporczywej terapii. Jednak w przypadku Lamberta nie jest to prawdą, ponieważ podawania choremu pożywienia i płynów nie można uznać za taką terapię, a poza tym mężczyzna nie jest wspomagany żadnymi maszynami. Uczestnicy marszu nieśli ze sobą transparent z napisem: „Wartość cywilizacji mierzy się szacunkiem względem najsłabszych”. Donośnie domagano się także „życia dla Lamberta”, zachęcając do modlitwy w jego intencji. Adwokat rodziców mężczyzny, którzy od sześciu lat prowadzą batalię o jego życie, decyzję sądu nazwał „wielkim zwycięstwem”.

Warto jednak pamiętać, że wyrok paryskiego sądu nie jest ostateczny. Wskazuje on jedynie, że mężczyzna ma być nadal karmiony, o co wystąpił oenzetowski komitet Praw Osób Niepełnosprawnych. Nie wyklucza jednak dalszych postanowień w tej sprawie. Jednocześnie na światło dzienne wyszły bulwersujące fakty. Rodziców Lamberta o wszczęciu procedury eutanazyjnej poinformowano mailem. Nie pozwolono im też pożegnać się z synem. Jego brat wyznał, że dzień wcześniej nie wpuszczono go do Vincenta, ponieważ zapomniał dowodu osobistego. W szpitalu w Reims wobec gości zastosowano więzienne procedury i wpuszczano ich do pacjenta jedynie po sprawdzeniu dokumentu tożsamości, nawet jeśli były to osoby znane personelowi.

Dziennik Le Monde ujawnia zarazem, że wielu lekarzy szpitala, w którym hospitalizowany jest mężczyzna, otwarcie nie zgadza się z decyzją doktora Vincenta Sancheza, który jako lekarz prowadzący zdecydował o zakończeniu „terapii” Lamberta. Odwołali się do jego sumienia i przypomnieli, iż dostarczanie pacjentowi pożywienia i płynów nie może być utożsamiane z terapią. Niektórzy pracownicy medyczni szpitala w Reims celowo wzięli w tym tygodniu urlop, by nie być bezpośrednio zaangażowani w zabijanie Lamberta.

W obronie mężczyzny zdecydowanie głos zabrał również arcybiskup Paryża, który zanim został kapłanem przez 21 lat wykonywał zawód lekarza. Abp Michele Aupetit zauważył, że próba zabicia Vincenta Lamberta jest emblematyczna dla społeczeństwa, w którym żyjemy. Wskazał, że to dziś decyduje się przyszłość cywilizacji, w jakiej przyjdzie nam żyć. „Albo uznamy ludzi za funkcjonalne roboty, które można wyrzucić na złom, gdy są już bezużyteczne, albo uznamy, że istota człowieczeństwa bazuje nie na «użyteczności życia», ale na jakości relacji międzyludzkich, w których przejawia się miłość”. Hierarcha przypomniał, że stoimy właśnie przed decydującym wyborem między cywilizacją odrzucenia a cywilizacją miłości. Abp Aupetit wskazał zarazem, że nie warto podążać za eutanazyjnym „postępem” Belgii czy Holandii, gdzie sumienia ludzkie są już totalnie uśpione, a dla rodziców czymś normalnym staje się rozmawianie o eutanazji dzieci. Przypomniał też, że Vincent Lambert nie znajduje się też w fazie terminalnej, nie jest w śpiączce, tylko w stanie minimalnej świadomości.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Kuria warszawsko-praska: oświadczenie ws. artykułu na portalu Wirtualna Polska

2019-05-22 14:48

dw-p.pl, lk / Warszawa (KAI)

W opublikowanym na swojej stronie komunikacie kuria diecezji warszawsko praskiej poinformowała, że nie dotarła do niej żadna skarga związana z domniemaną projekcją na lekcji religii filmu „Tylko nie mów nikomu” Tomasza Sekielskiego.

Bożena Sztajner/Niedziela

Poniżej tekst komunikatu:

Komunikat ws. artykułu na portalu Wirtualna Polska

22 maja 2019 roku

Kuria Warszawsko-Praska informuje, że artykuł „Kuria ostrzega. Mogą być kary za pokazanie filmu” na portalu Wirtualna Polska zawiera stwierdzenia i wypowiedzi nieprawdziwe.

Kategorycznie oświadczamy, że do tej pory nie wpłynęła do Kurii Biskupiej Diecezji Warszawsko-Praskiej żadna informacja bądź skarga, związana z domniemaną przez Autorkę artykułu projekcją na lekcji religii filmu „Tylko nie mów nikomu”. Dlatego też Kuria nie mogła zająć żadnego stanowiska w takiej sprawie. Kanclerz Kurii, ksiądz Dariusz Szczepaniuk również nie zabierał w tej kwestii głosu – wkładane w jego usta słowa nigdy nie zostały wypowiedziane.

Po wniesionym przez Biuro Prasowe DW-P sprostowaniu artykuł zniknął z portalu WP.PL. Publikacja jest jednak powielana bezrefleksyjnie przez inne portale, z których mogą ją zaczerpnąć kolejne media. Władza Diecezjalna nie ma wpływu na rozpowszechnianie tych fałszywych informacji i nie bierze za nie żadnej odpowiedzialności.

Dyrektor Biura Prasowego

Jakub Troszyński

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Rozumiem