Reklama

Kościół

Ks. Parafiniuk: Zmiana terminu ŚDM w Lizbonie to szansa na lepsze przygotowanie

Zmiana terminu Światowych Dni Młodzieży w Lizbonie z 2022 na 2023 rok, o czym zdecydował papież Franciszek, to dla nas szansa na lepsze przygotowanie duchowe i organizacyjne do spotkania w Portugalii - powiedział PAP dyrektor Krajowego Biura Organizacyjnego ŚDM ks. Emil Parafiniuk

[ TEMATY ]

ŚDM Lizbona

Krzysztof Tadej

Ks. Emil Parafiniuk – dyrektor Krajowego Biura Organizacyjnego Światowych Dni Młodzieży

Ze względu na pandemię Ojciec Święty przesunął o rok ŚDM w Lizbonie. "Decyzja papieża Franciszka nie oznacza, że coś jest zawieszone. Przygotowania do ŚDM w Lizbonie wciąż trwają. W diecezjach powstają diecezjalne centra ŚDM. W parafiach powstają grupy, które szykują się do wyjazdu na spotkanie z Ojcem Świętym i młodymi z całego świata" – powiedział ks. Parafiniuk.

Zwrócił uwagę, że czas pandemii wymusił na wszystkich modyfikację działań. "Od Niedzieli Palmowej wiedzieliśmy, że będziemy musieli niektóre punkty programu przesunąć. Przykładem było przełożenie uroczystego przekazania młodym Portugalczykom znaków ŚDM, a więc Krzyża i ikony Matki Bożej Salus Populi Romani, z Niedzieli Palmowej na uroczystość Chrystusa Króla. To naturalnie przesuwa styl prac. Ze względu na epidemię wiele spotkań nie odbywa się w parafiach, w diecezjach" – powiedział dyrektor Krajowego Biura Organizacyjnego ŚDM.

Zwrócił uwagę, że potrzebna będzie modyfikacja trzyletniego programu duszpasterskiego zatytułowanego "Masz wiadomość", przygotowującego młodych w Polsce do ŚDM w Lizbonie. Nawiązuje on do wybranych i ogłoszonych przez papieża Franciszka w 2019 roku tematów kolejnych trzech ŚDM.

Reklama

W 2020 roku odbyły się one na poziomie diecezji i przebiegały pod hasłem "Młodzieńcze, tobie mówię wstań!". W roku 2021 ŚDM również odbędą się na poziomie diecezji. Myślą przewodnią będą słowa "Wstań. Ustanawiam cię świadkiem tego, co zobaczyłeś". Natomiast w roku 2022 hasłem spotkania młodych z całego świata z Ojcem Świętym w Lizbonie miały być słowa "Maryja wstała i poszła z pośpiechem".

"Czy w związku ze zmianą terminu spotkania w Portugalii, słowa te pozostaną hasłem przełożonych na 2023 rok ŚDM w Lizbonie, jeszcze nie wiemy. Czekamy na decyzję Ojca Świętego" – powiedział dyrektor Krajowego Biura Organizacyjnego ŚDM.

Ks. Parafiniuk zaznaczył, że w pierwszej kolejności trzeba zmienić adres strony internetowej z lizbona2022.pl na lizbona2023.pl.

Reklama

Pomysłodawcą Światowych Dni Młodzieży był papież Jana Paweł II. Pierwsze odbyły się w dniach 29- 31 marca 1985 r. w Rzymie, pod hasłem "Abyście umieli zdać sprawę z nadziei, która jest w was". Najbliższe zaplanowano w sierpniu 2023 r. w Lizbonie.(PAP)

Autor: Magdalena Gronek

mgw/ wj/

2020-04-21 11:34

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Ks. Parafiniuk zachęca młodzież do wyjątkowej modlitwy związanej z ŚDM

[ TEMATY ]

ŚDM

ŚDM Lizbona

PAP/EPA/VATICAN MEDIA HANDOUT

Dzisiejszego popołudnia papież Franciszek udał się z modlitwą do Bazyliki Santa Maria Maggiore, gdzie znajduje się ikona Matki Bożej Ocalenia Ludu Rzymskiego - patronki Rzymian w czasach zarazy. Do modlitwy za wstawiennictwem Maryi czczonej w tym wizerunku zaprasza młodzież ks. Emil Parafiniuk, dyrektor Krajowego Biura Organizacyjnego ŚDM.

- Zachęcam wszystkich ludzi młodych, aby w tym czasie, który jest tak trudny dla Kościoła i społeczeństwa w Polsce i na świecie, zanosili modlitwy za wstawiennictwem Maryi czczonej w wizerunku Salus Populi Romani, czyli: Ocalenia Ludu Rzymskiego, który jest jednym z dwóch symboli Światowych Dni Młodzieży. Na pewno w wielu parafiach i miejscach są kopie tego obrazu. Warto w tym czasie szalejącego wirusa wystawić je i przed nimi zanosić modlitwy do Pana Boga. Wierzymy, że skoro Maryja już nie raz uchroniła lud Rzymu, także od zarazy, i tym razem wysłucha tego "światowego ludu rzymskiego", którym są młodzi ludzie, podążający wraz z papieżem drogą ŚDM - mówi ks. Emil Parafiniuk w rozmowie z KAI. Dyrektor Krajowego Biura Organizacyjnego ŚDM przypomina także, że tegoroczna Niedziela Palmowa miała być momentem przekazania Symboli ŚDM młodzieży z Portugalii, która będzie gościć kolejne spotkanie młodych w 2022 r.

Ks. Parafiniuk zachęca też młodych ludzi by pomogli osobom starszym w swoim otoczeniu, tym, z którymi mogą się spotkać bez wychodzenia z domu i ryzyka zakażenia, w obsłudze mediów społecznościowych i smartfonów, za pośrednictwem których można wziąć udział w licznych nabożeństwach i spotkaniach modlitewnych.

- Nie chodzi mi tylko o dziadków, ale też o rodziców i tych, z którymi mieszkają na co dzień, a którzy być może nie są tak biegli w używaniu nowych technologii. Niech podpowiedzą, gdzie znaleźć Mszę św. i nabożeństwo pasyjne, pomogą wgrać odpowiednią aplikację, czy pokażą jak regularnie śledzić konkretny kanał komunikacyjny. Oczywiście, z zachowaniem wszelkich środków ostrożności - podpowiada duszpasterz.

Ikona Matki Bożej Salus Populi Romani należy do najbardziej czczonych wizerunków Maryi we Włoszech. Przydomek „Ocalenie Ludu Rzymskiego” sięga końca VI wieku, kiedy mieszkańców Rzymu trawiła jedna z epidemii dżumy. W 590 r. papież Grzegorz Wielki niósł ten wizerunek Maryi w błagalnej procesji, prosząc o ocalenie miasta. Wówczas ujrzał na niebie anioła, chowającego karzący miecz, a wkrótce potem zaraza ustąpiła. Także w późniejszych wiekach procesje i nabożeństwa błagalne z tym wizerunkiem organizowane były w okresie niebezpieczeństw zagrażających mieszkańcom.

Dziś słynący łaskami obraz Matki Bożej znajduje się w bazylice Santa Maria Maggiore, jednej z czterech bazylik większych Rzymu. Papież Franciszek ma w zwyczaju modlić się przy tym wizerunkiem przed rozpoczęciem podróży, a także udawać się do niego tuż po powrocie, z modlitwą dziękczynną. Po raz pierwszy obraz ten był obecny na ŚDM w 2000 r. na Tor Vergata. 3 lata później, podczas diecezjalnego ŚDM w Rzymie na progu Wielkiego Tygodnia papież Jan Paweł II podarował jego kopię młodzieży, jako drugi oprócz krzyża symbol spotkań młodych. Od tej pory wizerunek pielgrzymuje po całym świecie, zwłaszcza w krajach i rejonach świata, organizujących ŚDM.

CZYTAJ DALEJ

Reklama w Tygodniku Katolickim „NIEDZIELA”

„Niedziela” to:

• ogólnopolski tygodnik katolicki, istniejący na rynku od 1926 roku

• informacje o życiu Kościoła w Polsce i na świecie, o sprawach społecznych, rodzinnych, gospodarczych i kulturalnych

• obecność w polskich parafiach w kraju i poza granicami (Włochy, USA, Kanada, Niemcy, Wielka Brytania), w sieciach kolporterskich i na Poczcie Polskiej

• szczególna obecność w 19 diecezjach w Polsce, w których ukazują się edycje diecezjalne: warszawska, krakowska, częstochowska, wrocławska, sosnowiecka, podlaska, bielska, świdnicka, szczecińska, toruńska, zamojska, przemyska, legnicka, zielonogórska, rzeszowska, sandomierska, łódzka, kielecka, lubelska

• 68 stron ogólnopolskich i 8 diecezjalnych

• portal www.niedziela.pl

• księgarnia (www.ksiegarnia.niedziela.pl) – ponad 350 publikacji książkowych

• studio radiowe Niedziela FM oraz telewizyjne Niedziela TV z możliwością przygotowania materiałów w jakości HD, własny kanał na YouTube, materiały na portalu www.niedziela.pl, zamówienia realizowane dla TV Trwam, TVP i lokalnej telewizji

• jest obecna w internecie, w rozgłośniach radiowych, w niektórych telewizjach regionalnych

Reklama w naszym Tygodniku jest potwierdzeniem wiarygodności firmy - do tego przyzwyczailiśmy naszych Czytelników.
Wyniki ankiety przeprowadzonej na zlecenie "Niedzieli" przez Instytut Statystyki Kościoła Katolickiego pozwoliły ustalić profil Czytelników "Niedzieli":

• wiek - 28 - 65 lat

• wykształcenie - wyższe i średnie

• kobiety i mężczyźni w proporcjach 48% do 52%

• mieszkańcy dużych i średnich miast oraz wsi
Kolportaż - 60% parafie, 40% Poczta Polska, KOLPORTER i inne firmy kolporterskie;

Nakład: zmienny od 85 tys. do 115 tys. w zależności od okoliczności

Kontakt
Zamówienie reklamy lub ogłoszenia można przesłać:

Reklama
   Krzysztof Walaszczyk
   Dział Marketingu Tygodnika Katolickiego "Niedziela"
   tel. (34) 369 43 49, 603 701 615
   marketing@niedziela.pl

Ogłoszenia
   Barbara Kozyra
   tel. (34) 369 43 65
   tel. na centralę: (34) 365 19 17 w. 365
   ogloszenia@niedziela.pl

drogą pocztową pod adresem:
   Redakcja Tygodnika Katolickiego "Niedziela"
   ul. 3 Maja 12, 42-200 Częstochowa


Regulamin przyjmowania zleceń

Regulamin insertowania

Formaty reklam

Cennik reklam

Cennik insertów

Terminarz reklam (2020)

Materiały do pobrania

Publikacje logo o szerokości powyżej 25 mm

Logo „Niedzieli” (Plik PDF)
Logo „Niedzieli” (Plik JPEG)

Publikacje logo o szerokości poniżej 25 mm

Logo „Niedzieli” (Plik PDF)
Logo „Niedzieli” (Plik JPEG)

Reklama internetowa

Krzysztof Walaszczyk
Dział Marketingu Tygodnika Katolickiego "Niedziela"
tel. (34) 369 43 49, 603 701 615
marketing@niedziela.pl

Cennik reklam internetowych

CZYTAJ DALEJ

Pontonowe szaleństwo [wideo]

2020-08-13 23:26

ks.Piotr Rozpędowski

Wakacje w pełni. Świetnie wykorzystują ten czas księża z Katolickiego Liceum Ogólnokształcącego w Henrykowie.W ramach cotygodniowych spotkań “Młodzież w klasztorze”zaprosili oni młodych na spływ pontonowy Nysą Kłodzką.

Nasza redakcja uczestniczyła w tym wydarzeniu. Nagraliśmy krótką relację wideo z tego wydarzenia.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję