Reklama

Przyszowskie nauczanie

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

To wielki plus naszej szkoły, że dzieci są tutaj bezpieczne. Wszystkich uczniów znamy, nikt nie jest anonimowy - mówi Alicja Piekarz - nauczycielka historii i pedagog szkolny w Publicznej Szkole Podstawowej w Przyszowie. - Chcąc rozwijać ofertę zajęć pozalekcyjnych, uczestniczymy w projektach ogłaszanych przez Kuratorium Oświaty, gminę Bojanów, prowadzimy też poszukiwania internetowe w tym zakresie - dodaje Małgorzata Gawryl, nauczycielka nauczania zintegrowanego.
Publiczna Szkoła Podstawowa w Przyszowie nie jest dużą placówką. - Co prawda niektóre klasy są liczne, ale nie mamy dużych problemów wychowawczych - stwierdza Małgorzata Gawryl. Podkreśla, że nauczyciele znają swoich podopiecznych, co pomaga eliminować agresywne, naganne zachowanie. Na wszelkie nieprawidłowości w tej materii można od razu zareagować. Choć przyszowskie środowisko, jak wszędzie, jest zróżnicowane, to jednak znajomość sytuacji rodzinnej dzieci pomaga podejmować środki zaradcze w trudnych sytuacjach.
W szkole zawsze przykładało się dużą wagę do problemu wychowania. Szczególnie mocno akcentuje go katecheta, ks. Kazimierz Zięba - proboszcz parafii Niepokalanego Poczęcia NMP w Przyszowie-Rudzie. Zauważa, iż działaniom w tej materii nie sprzyja brak autorytetów. Konieczne jest zatem integrowanie i koordynowanie wysiłków szkoły, rodziców i Kościoła. - Dzieci powinny nauczyć się przestrzegania określonych norm, zwracać uwagę na sposób bycia i odnoszenia się do innych - akcentuje kapłan. - Działania w tym kierunku nie zawsze przynoszą efekty - podkreśla Małgorzata Gawryl, podnosząc problem eurosieroctwa powodowanego wyjazdami na Zachód. - Szkoła nie zastąpi dzieciom rodziców, nie da im rodzicielskiej bliskości, której tak bardzo potrzebują.
Poziom nauczania w placówkach oświatowych to ważne kryterium oceny pracy szkół. Mierzy się go stosownymi sprawdzianami, jak choćby sprawdzianem przeprowadzanym w klasach szóstych. - Jego wynik kształtuje opinię o szkole, dlatego zależy nam na osiąganiu jak najlepszych rezultatów na tym polu - zauważa Małgorzata Gawryl. Kolejną ważną sprawą jest wzbogacanie oferty zajęć pozalekcyjnych i pozyskiwanie pieniędzy na ten cel. Ciekawą inicjatywą w tej materii było uczestnictwo w projekcie „Tu jest moje miejsce”, w ramach którego zorganizowano zajęcia wyrównawcze, kółko dziennikarskie, kółko dramatyczne.
Mankamentem przyszowskiej szkoły jest brak sali gimnastycznej i boiska sportowego. Aktualnie zajęcia z wychowania fizycznego odbywają się na korytarzach budynku, odznaczających się sporym pogłosem. Sprawą niezmiernie ważną jest zatem wybudowanie wspomnianych obiektów. Co prawda, przy starej szkole jest boisko, ale chodzenie tam na zajęcia z małymi dziećmi nie jest bezpieczne z uwagi na konieczność przechodzenia przez ulicę.
- Nasze grono zawsze było zgrane i panowała wśród nas dobra atmosfera. To sprawia, że z przyjemnością chodzimy do pracy - podkreślają nauczycielki. Mówią, iż bardzo sobie chwalą uczenie w wiejskiej szkole.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2008-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Jestem Niepokalane Poczęcie

[ TEMATY ]

Matka Boża

Lourdes

Adobe.stock.pl

Maryja wypowiada w miejscowym dialekcie słowa, które dla wizjonerki były zupełnie niezrozumiałe. „Que soy era Immaculada Councepciou” – „Jestem Niepokalane Poczęcie”. Dziewczynka biegnie do swego przyjaciela i kronikarza objawień pana Estrade, by zadać mu pytanie, co oznaczają te dziwne słowa. Gdy słyszy wyjaśnienie, opanowuje ją niezwykła radość, która nigdy już jej nie opuści...

Lourdes. Już pierwsze objawienia sprawiły, że wokół groty zaczęły się gromadzić pogrążone w modlitwie tłumy. Wszystko zaczęło się w 1858 r...

CZYTAJ DALEJ

Ks. dr hab. Kowalski o powstającym dokumencie Papieskiej Komisji Biblijnej nt. cierpienia i choroby

2024-04-15 17:23

[ TEMATY ]

Biblia

Adobe Stock

Duchowy, psychologiczny, medyczny i ekonomiczny wymiar cierpienia podejmie dokument Papieskiej Komisji Biblijnej zatytułowany „Cierpienie i choroba w Biblii”. Przygotowują go specjaliści z różnych kontynentów z myślą o wiernych Kościoła, osobach wyznających inne religie, a także ateistach. Cierpienie ma wymiar uniwersalny - przypomniał w rozmowie z KAI członek papieskiej Komisji jest profesor KUL ks. Marcin Kowalski. Dyskusja nad dokumentem była głównym przedmiotem ubiegłotygodniowego Zgromadzenia Plenarnego Papieskiej Komisji Biblijnej w Rzymie.

- Chodzi o przekazanie chrześcijańskiej nadziei całemu światu i wszystkim cierpiącym - wyjaśnia ks. Kowalski. Szacuje, że prace nad tekstem zostaną ukończone za 3 lata.

CZYTAJ DALEJ

Finał 24. Regionalnej Olimpiady Wiedzy o Wielkich Polakach

2024-04-16 10:50

ks. Andrzej Bienia

Tematyka konkursu obejmowała życie bł. Rodziny Ulmów

Tematyka konkursu obejmowała życie bł. Rodziny Ulmów

Uczestnicy 24. Regionalnej Olimpiady Wiedzy o Wielkich Polakach ponownie spotkali się z bł. Rodziną Ulmów. 12 kwietnia 2024 r. w Markowej odbył się finał konkursu.

Regionalna Olimpiada Wiedzy o Wielkich Polakach to wydarzenie przygotowywane wspólnie od 24 lat przez Wydział Nauki Katolickiej Kurii Metropolitalnej w Przemyślu i Zgromadzenie Księży Michalitów w Miejscu Piastowym.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję