Czy Matka, która swą miłością pragnie zbawienia każdego, może milczeć w obliczu zagrożenia samej podstawy zbawienia człowieka? Nie, nie może.
Wezwanie Maryi nie jest jednorazowe. Jej apel musi być podejmowany z pokolenia na pokolenie, zgodnie z coraz nowymi "znakami czasu". Trzeba do niego nieustannie powracać. Trzeba go podejmować wciąż na nowo.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
“Jeśli Kościół zaakceptował orędzie z Fatimy, stało się tak przede wszystkim dlatego, że orędzie to zawiera prawdę i wezwanie samej Ewangelii. "Nawracajcie się i wierzcie w Ewangelię " (Mk 1,15) - są to pierwsze słowa, jakie Mesjasz skierował do ludzkości. Orędzie z Fatimy jest w swej istocie wezwaniem do nawrócenia i pokuty, tak jak Ewangelia. Wołanie to rozległo się na początku XX wieku i stąd zostało skierowane szczególnie do obecnego stulecia. Wydaje się, że orędzie Najświętszej Maryi Panny należy odczytywać w świetle "znaków czasu", znaków naszych czasów. Wezwanie do pokuty jest wezwaniem matczynym, a jednocześnie mocnym i jednoznacznym. Miłość, która "współweseli się z prawdą " (por. 1 Kor 13, 6), potrafi być wymagająca i zdecydowana. Wezwanie do pokuty łączy się, jak zawsze, z wezwaniem do modlitwy. Zgodnie z tradycją wielu wieków Matka Boża Fatimska wskazuje na różaniec, który słusznie określa się mianem "modlitwy Maryi", modlitwy, w której czuje się Ona z nami w szczególny sposób zjednoczona. Ona sama modli się z nami " (Jan Paweł II).
Reklama
Orędzie Fatimskie
Wskazuje na kult Niepokalanego Serca Maryi, jako szczególnie stosowny dla naszych czasów. Oczekuje od ludzi miłości i uwielbienia dla Niepokalanego Serca Maryi. Domaga się zadośćuczynienia za grzechy całego świata, wreszcie żąda poświęcenia świata Sercu Maryi.
Zwyczaj symbolizowania miłości sercem przyjął się w liturgii i w teologii. Zamiast mówić o miłości Chrystusa czy Matki Najświętszej, mówimy o ich Sercu. Miłość w bogatszy sposób wyraża relację chrześcijanina jako dziecka Bożego. Ta miłość jest miara naszej wiary, od tej miłości zależy wartość naszego życia. Umieć dobrze żyć znaczy tyle, co umieć skierować swe serce na właściwy i godny miłości przedmiot. Powiedz mi co kochasz, a powiem ci, co jesteś wart (św. Augustyn). Nieporządek w miłości staje się najczęściej skutkiem grzechu. Miłość własna toczy stale walkę z miłością Bożą.
Maryja obejmuje miłością swego Niepokalanego Serca cały świat. Nigdy nikogo nie wyklucza ze swego Serca. Jest ucieczką grzeszników i Matką Miłosierdzia.