2 IV CZWARTA NIEDZIELA Wielkiego Postu
2 Krn 36, 14-16. 19-23; Ps 137; Ef 2, 4-10; J 3, 16;
J 3, 14-21.
3 IV Poniedziałek. Dzień powszedni
Iz 65, 17-21; Ps 30; Ps 130, 5. 7; J 4, 43-54.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
4 IV Wtorek. Dzień powszedni
Ez 47, 1-9. 12; Ps 46; J 4, 42. 15; J 5, 1-3a. 5-16.
5 IV Środa. Dzień powszedni
Iz 49, 8-15; Ps 145; J 11, 25a. 26; J 5, 17-30.
6 IV Czwartek. Dzień powszedni
Wj 32, 7-14; Ps 106; Ez 18, 31; J 5, 31-47.
7 IV Piątek. Dzień powszedni
Mdr 2, 1a. 12-22; Ps 34; J 6, 63b. 68b; J 7, 1-2. 10. 25-30.
8 IV Sobota. Dzień powszedni
Jr 11, 18-20; Ps 7; J 3, 16; J 7, 40-53.
CZYTANIE Z DRUGIEJ KSIĘGI KRONIK (2 Krn 36, 14-16. 19-23)
Wszyscy naczelnicy Judy, kapłani i lud mnożyli nieprawości,
naśladując wszelkie obrzydliwości narodów pogańskich i bezczeszcząc
świątynię, którą Pan poświęcił w Jerozolimie. Bóg ich ojców, Pan,
bez wytchnienia wysyłał do nich swoich posłańców, albowiem litował
się nad swym ludem i nad swym mieszkaniem. Oni jednak szydzili z
Bożych wysłanników, lekceważyli ich słowa i wyśmiewali się z Jego
proroków, aż wzmógł się gniew Pana na Jego naród do tego stopnia,
iż nie było ocalenia.
Spalili też Chaldejczycy świątynię Bożą i zburzyli mury
Jerozolimy, wszystkie jej pałace spalili ogniem i wzięli się do zniszczenia
wszystkich kosztownych sprzętów. Ocalałą spod miecza resztę król
uprowadził do Babilonu i stali się niewolnikami jego i jego synów
aż do nadejścia panowania perskiego. I tak się spełniło słowo Pana
wypowiedziane przez usta Jeremiasza: "Dokąd kraj nie wywiąże się
ze swych szabatów, będzie leżał odłogiem przez cały czas swego zniszczenia,
to jest przez siedemdziesiąt lat".
Aby się spełniło słowo Pana z ust Jeremiasza, pobudził
Pan ducha Cyrusa, króla perskiego, w pierwszym roku jego panowania,
tak iż obwieścił on również na piśmie w całym państwie swoim, co
następuje: "Tak mówi Cyrus, król perski: Wszystkie państwa ziemi
dał mi Pan, Bóg niebios. I On mi rozkazał zbudować Mu dom w Jerozolimie,
w Judzie. Jeśli z całego ludu Jego jest między wami jeszcze ktoś,
to niech Bóg jego będzie z nim; a niech idzie!"
Reklama
Refren: Kościele święty, nie zapomnę ciebie.
Nad rzekami Babilonu siedzieliśmy i płakali
wspominając Syjon.
Na topolach tamtej krainy
zawiesiliśmy nasze harfy.
Refren: Kościele święty, nie zapomnę ciebie.
Bo ci, którzy nas uprowadzili,
żądali od nas pieśni.
Nasi gnębiciele żądali pieśni radosnej:
"Zaśpiewajcie nam którąś z pieśni syjońskich".
Refren: Kościele święty, nie zapomnę ciebie.
Jakże możemy śpiewać pieśń Pańską
w obcej krainie?
Jeruzalem, jeśli zapomnę o tobie,
niech uschnie moja prawica.
Refren: Kościele święty, nie zapomnę ciebie.
Niech mi język przyschnie do gardła,
jeśli nie będę o tobie pamiętał,
jeśli nie wyniosę Jeruzalem
ponad wszystką swą radość.
Refren: Kościele święty, nie zapomnę ciebie.
CZYTANIE Z LISTU ŚWIĘTEGO PAWŁA APOSTOŁA DO EFEZJAN (Ef 2, 4-10)
Bracia:
Bóg będąc bogaty w miłosierdzie, przez wielką swą miłość,
jaką nas umiłował, i to nas, umarłych na skutek występków, razem
z Chrystusem przywrócił do życia. Łaską bowiem jesteście zbawieni!
Razem też wskrzesił nas i razem posadził na wyżynach niebieskich,
w Chrystusie Jezusie, aby w nadchodzących wiekach przemożne bogactwa
Jego łaski wykazać na przykładzie dobroci względem nas, w Chrystusie
Jezusie.
Łaską bowiem jesteście zbawieni przez wiarę. A to pochodzi
nie od was, lecz jest to dar Boga: nie z uczynków, aby się nikt nie
chlubił. Jesteśmy bowiem Jego dziełem, stworzeni w Chrystusie Jezusie
dla dobrych czynów, które Bóg z góry przygotował, abyśmy je pełnili.
Aklamacja: Chwała Tobie, Królu wieków.
Tak Bóg umiłował świat, że dał swojego
Syna Jednorodzonego;
każdy, kto w Niego wierzy, ma życie wieczne.
Aklamacja: Chwała Tobie, Królu wieków.
SŁOWA EWANGELII WEDŁUG ŚWIĘTEGO JANA (J 3, 14-21)
Jezus powiedział do Nikodema:
"Jak Mojżesz wywyższył węża na pustyni, tak potrzeba,
by wywyższono Syna Człowieczego, aby każdy, kto w Niego wierzy, miał
życie wieczne. Tak bowiem Bóg umiłował świat, że Syna swego Jednorodzonego
dał, aby każdy, kto w Niego wierzy, nie zginął, ale miał życie wieczne.
Albowiem Bóg nie posłał swego Syna na świat po to, aby świat potępił,
ale po to, by świat został przez Niego zbawiony. Kto wierzy w Niego,
nie podlega potępieniu; a kto nie wierzy, już został potępiony, bo
nie uwierzył w imię Jednorodzonego Syna Bożego.
A sąd polega na tym, że światło przyszło na świat, lecz
ludzie bardziej umiłowali ciemność aniżeli światło: bo złe były ich
uczynki. Każdy bowiem, kto się dopuszcza nieprawości, nienawidzi
światła i nie zbliża się do światła, aby nie potępiono jego uczynków.
Kto spełnia wymagania prawdy, zbliża się do światła, aby się okazało,
że jego uczynki są dokonane w Bogu".