Reklama

Jan Paweł II

#Święty4ever, czyli papieskie urodziny w mediach społecznościowych

Inicjatorzy akcji #Święty4ever zachęcają do uczczenia 101. rocznicy urodzin św. Jana Pawła II w mediach społecznościowych. By włączyć się do wspólnego upamiętnienia papieskich urodzin, wystarczy kilka prostych kroków.

[ TEMATY ]

Jan Paweł II

Adam Bujak, Arturo Mari/Rok 2.Biały Kruk

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Pierwszy z nich to zamieszczenie wpisu w mediach społecznościowych. Musi on zawierać jedno/dwa zdania z nauczania św. Jana Pawła II, chodzi o słowa, które najbardziej do nas trafiają a nie są zbyt znane. Poszukiwania może ułatwić zintegrowana baza tekstów papieskich w języku polskim - nauczaniejp2.pl lub jp2online.pl. To projekty realizowane przez Centrum Myśli Jana Pawła II.

Drugi krok to umieszczenie we wpisie hasztagów: #Święty4ever, #101ŚwJP2 i - jeśli pozwala na to limit znaków - #WywieśFlagęPapieską, zachęcający do zamanifestowania pamięci o pontyfikacie papieża Polaka.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Trzeci element to dołączenie do postu grafiki przedstawiającej św. Jana Pawła II lub nawiązującej do jego osoby.

"Celem tej formy obchodów jest wykorzystanie rocznicy urodzin św. Jana Pawła II do promowania Jego nauczania w mediach społecznościowych" - zaznacza ks. Tomasz Jarosz z Archidiecezji Krakowskiej, inicjator akcji duszpasterskiej Święty4ever.

Podziel się cytatem

Reklama

Jednym z takich mniej znanych papieskich cytatów są jego słowa o ... znaczeniu internetu w działalności duszpasterskiej. Św. Jan Paweł II pisał o tym w datowanym na styczeń 2005 roku liście apostolskim do odpowiedzialnych za środki społecznego przekazu.

"Zwłaszcza nowe techniki stwarzają dodatkowe możliwości komunikacji, pojmowanej jako służba wspomagająca pasterskie rządy oraz organizację rozlicznych zadań wspólnoty chrześcijańskiej. Przytoczmy jako przykład internet, który nie tylko stwarza większe możliwości zdobywania informacji, ale uczy także przekazu interaktywnego. Wielu chrześcijan używa już twórczo tego nowego narzędzia, odkrywając jego przydatność w ewangelizacji, kształceniu, komunikacji wewnętrznej, administracji i zarządzaniu. Oprócz intemetu należy też korzystać z innych nowych środków, jak również próbować wszystkich możliwych zastosowań tradycyjnych metod przekazu" - apelował Ojciec Święty.

Choć św. Jan Paweł II zmarł przed erą hasztagów, Facebooka, Twittera czy Instagrama, to i tak w historii zapisał się jako pierwszy papież, który wysłał e-maila. Drogą elektroniczną w listopadzie 2001 roku Ojciec Święty przekazał katolikom z Oceanii adhortację apostolską "Ecclesia in Oceania".

2021-05-18 08:16

Ocena: +2 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Śladami św. Jana Pawła II

W dniach 8-10 września 18-osobowa grupa wiernych z parafii pw. Matki Bożej Różańcowej w Kamiennej Górze uczestniczyła w pielgrzymce śladami św. Jana Pawła II. Centrum każdego dnia stanowiła Eucharystia, którą sprawował opiekun duchowy pielgrzymów ks. Andrzej Płaza

Najpierw pielgrzymi udali się do Wadowic, gdzie zwiedzili dom rodzinny Karola Wojtyły; obecnie znajduje się tam muzeum biograficzne papieża Jana Pawła II. Nawiedzili też XVIII-wieczną bazylikę Ofiarowania Najświętszej Maryi Panny. Skosztowali też słynnych papieskich kremówek.

CZYTAJ DALEJ

Przerażające dane: 1937 osób między 15. a 17. rokiem życia skorzystało w ub.r. z tabletki "dzień po"

2024-03-27 09:25

[ TEMATY ]

Pigułka „dzień po”

Adobe Stock

Minister zdrowia Izabela Leszczyna poinformowała, że w ubiegłym roku 15-latki stanowiły 2 proc. osób korzystających z tabletki "dzień po". Dodała, że w tym czasie 1937 osób między 15. a 17. rokiem życia skorzystało z tabletki "dzień po".

W połowie marca Andrzej Duda zapowiedział, że nie podpisze ustawy, "która wprowadza niezdrowe, chore i niebezpieczne dla dzieci zasady". Jego zdaniem tabletka "dzień po" dostępna bez recepty dla osób niepełnoletnich jest "daleko idącą przesadą". Według prezydenta tabletka nadal powinna być wydawana na receptę, a w przypadku dziewczynek jej zażycie powinno być "decyzją rodzica".

CZYTAJ DALEJ

Ponad 50 tysięcy widzów w polskich kinach na pokazach 4. sezonu "The Chosen"

2024-03-28 11:39

[ TEMATY ]

„The Chosen”

Materiały promocyjne/thechosen.pl

Serial o Jezusie z kolejnym sukcesem. W polskich kinach 4. sezon zebrał ponad 50 000 widzów, a licznik wciąż rośnie. Kolejne odcinki serialu, co stało się całkowitym fenomenem w branży filmowej, wciąż wyświetlane są w kinach.

Poza repertuarowym wyświetlaniem w kinach, również społeczność ambasadorów serialu organizuje w całej Polsce pokazy grupowe, które nierzadko mają sale zajęte do ostatnich miejsc. W wielu miejscowościach można wybrać się na taki pokaz czy to do kina sieciowego, lokalnego czy domu kultury. Kina widząc ogromne zainteresowanie same wstawiają do repertuaru kolejne odcinki lub powtarzają wyświetlanie od 1 odcinka. Już pojawiają się pierwsze całodzienne maratony z 4. sezonem.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję