Reklama

Polska

W diecezji płockiej trwa kampania „Aborcja? – Adopcja!”

[ TEMATY ]

aborcja

adopcja

kampania

Agnieszka Bugała

Promocja adopcji oraz przypomnienie zachęty polskich biskupów z 2008 r. by „nie bać się adoptować dzieci” – to cele prowadzonej w parafiach diecezji płockiej kampanii pod hasłem: „Aborcja? – Adopcja! Dwie Litery Zmieniają Wszystko!”. Celem tej akcji jest również ukazanie zła aborcji oraz dobra, jakim jest adopcja – podkreślają jej inicjatorzy z duszpasterstwa rodzin diecezji płockiej i Stowarzyszenia Rodzin Katolickich.

Kampanii towarzyszą audycje w Katolickim Radiu Płock i Katolickim Radiu Ciechanów. Ponadto w prasie lokalnej, w tym w płockim dodatku „Gościa Niedzielnego” oraz na stronach internetowych przeczytać można artykuły promujące adopcję. Akcję promuje również na Facebooku fanpage`u wydziału duszpasterskiego Kurii Diecezjalnej Płockiej, duszpasterstwa rodzin diecezji płockiej oraz Centrum Psychologiczno-Pastoralnego „Metanoia” w Płocku

Reklama

- Poprzez tę kampanię pragniemy stanowczo podkreślić, że aborcja jest wielkim złem, którego nic nie usprawiedliwia. Oficjalnie w Polsce nie dokonuje się aborcji - poza przypadkami dopuszczonymi przez polskie prawodawstwo. Nieoficjalnie natomiast szacuje się, że rocznie kilkaset tysięcy dzieci jest uśmiercanych w łonie matek. Tymczasem istnieje alternatywa: można urodzić dziecko i oddać je do adopcji - mówi o kampanii ks. dr Jarosław Kamiński, dyrektor wydziału duszpasterskiego w Kurii Diecezjalnej.

Dodaje także, że Polsce bowiem co czwarte małżeństwo ma problem z poczęciem potomstwa. Wiele z nich gotowych jest poprzez adopcję stworzyć dziecku dom i rodzinę, które wypełni miłość.

Inicjatorzy kampanii „Aborcja? Adopcja! DOPCJA!” chcą również przypomnieć słowa polskich biskupów, którzy w liście pasterskim na niedzielę Świętej Rodziny 2008 roku napisali, aby „nie bać się adoptować dzieci” oraz że warto w ten sposób rozeznać, czy „Bóg nie powołuje nas do szczególnej odpowiedzialności za dzieci już urodzone, które z różnych powodów nie mogą wychować się w swoich rodzinach naturalnych”.

Kampania promująca adopcję ma potrwać w diecezji płockiej do 25 marca.

2014-01-10 10:10

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Prezydent przedstawił Eko-Kartę, czyli deklarację wsparcia inicjatyw ekologicznych

[ TEMATY ]

ekologia

kampania

Andrzej Duda

PAP

Szklarska Poręba wizyta prezydenta Dudy

Szklarska Poręba wizyta prezydenta Dudy

Prezydent Andrzej Duda przedstawiał w piątek Eko-Kartę będącą - jak mówił - deklaracją jego zdecydowanego wsparcia dla inicjatyw na rzecz czystego powietrza, energii odnawialnej, efektywnego wykorzystywania zasobów wody, właściwej gospodarki odpadami i zwiększenia nakładów na edukację ekologiczną.

Prezydent odwiedził w piątek popołudniu Dolnośląskie Centrum Sportu, gdzie przedstawił "Eko-Kartę" zawierającą propozycje dla Polaków dotyczące ochrony środowiska naturalnego.

"To jest deklaracja mojego zdecydowanego wsparcia dla inicjatyw już rozpoczętych i tych przyszłych na rzecz czystego powietrza, rozwoju źródeł energii odnawialnej, efektywnego wykorzystywania zasobów wody, ochrony przyrody i właściwej gospodarki odpadami, a także obietnica podejmowania kolejnych działań na rzecz zwiększenia nakładów na edukację ekologiczną i promocję tych wartości wśród dzieci i młodzieży" - powiedział Duda.

Wskazywał, że już dziś wdrażany jest "cały szereg programów o charakterze ekologicznym, mających chronić powietrze i klimat". "Mamy nadzieję, że co najwyżej do 2035 roku połowa produkowanej energii elektrycznej to będzie energia produkowana ze źródeł odnawialnych, tzw. zielona energia. To będzie energia pochodząca z fotowoltaiki, z ferm wiatrowych, a także ze wszystkich innych zielonych źródeł, jakie tylko będziemy mogli wykorzystać" - powiedział prezydent.

Jak zaznaczył, chodzi też o realizację przyjętych dwa lata temu założeń nowego miksu energetycznego dla Polski. Wskazał też na programy: "Czyste powietrze" - zakładający termomodernizację budynków i wymianę palenisk; "Twój Prąd", czyli dofinasowanie instalacji paneli fotowoltaicznych; "Miasto z klimatem" i "Dom z klimatem", czyli tworzenie przyjaznej przestrzeni miejskiej, gdzie jest więcej zieleni i zbiorników wodnych.(PAP)

autor: Marzena Kozłowska, Piotr Doczekalski

mzk/ pdo/ mok/

CZYTAJ DALEJ

Reklama w Tygodniku Katolickim „NIEDZIELA”

Karol Porwich/Niedziela

„Niedziela” to:

• ogólnopolski tygodnik katolicki, istniejący na rynku od 1926 roku

• informacje o życiu Kościoła w Polsce i na świecie, o sprawach społecznych, rodzinnych, gospodarczych i kulturalnych

• obecność w polskich parafiach w kraju i poza granicami (Włochy, USA, Kanada, Niemcy, Wielka Brytania), w sieciach kolporterskich i na Poczcie Polskiej

• szczególna obecność w 19 diecezjach w Polsce, w których ukazują się edycje diecezjalne: warszawska, krakowska, częstochowska, wrocławska, sosnowiecka, podlaska, bielska, świdnicka, szczecińska, toruńska, zamojska, przemyska, legnicka, zielonogórska, rzeszowska, sandomierska, łódzka, kielecka, lubelska

• 68 stron ogólnopolskich i 8 diecezjalnych

• portal www.niedziela.pl

• księgarnia (www.ksiegarnia.niedziela.pl) – ponad 350 publikacji książkowych

• studio radiowe Niedziela FM oraz telewizyjne Niedziela TV z możliwością przygotowania materiałów w jakości HD, własny kanał na YouTube, materiały na portalu www.niedziela.pl, zamówienia realizowane dla TV Trwam, TVP i lokalnej telewizji

• jest obecna w internecie, w rozgłośniach radiowych, w niektórych telewizjach regionalnych

Reklama w naszym Tygodniku jest potwierdzeniem wiarygodności firmy - do tego przyzwyczailiśmy naszych Czytelników.
Wyniki ankiety przeprowadzonej na zlecenie "Niedzieli" przez Instytut Statystyki Kościoła Katolickiego pozwoliły ustalić profil Czytelników "Niedzieli":

• wiek - 28 - 65 lat

• wykształcenie - wyższe i średnie

• kobiety i mężczyźni w proporcjach 48% do 52%

• mieszkańcy dużych i średnich miast oraz wsi
Kolportaż - 60% parafie, 40% Poczta Polska, KOLPORTER i inne firmy kolporterskie;

Nakład: zmienny od 85 tys. do 115 tys. w zależności od okoliczności

Kontakt
Zamówienie reklamy lub ogłoszenia można przesłać:

Reklama
   Krzysztof Walaszczyk
   Dział Marketingu Tygodnika Katolickiego "Niedziela"
   tel. (34) 369 43 49, 603 701 615
   marketing@niedziela.pl

Ogłoszenia
   Barbara Kozyra
   tel. (34) 369 43 65
   tel. na centralę: (34) 365 19 17 w. 365
   ogloszenia@niedziela.pl

drogą pocztową pod adresem:
   Redakcja Tygodnika Katolickiego "Niedziela"
   ul. 3 Maja 12, 42-200 Częstochowa


Regulamin przyjmowania zleceń

Regulamin insertowania

Formaty reklam

Cennik reklam

Cennik insertów

Terminarz reklam (2020)

Materiały do pobrania

Publikacje logo o szerokości powyżej 25 mm

Logo „Niedzieli” (Plik PDF)
Logo „Niedzieli” (Plik JPEG)

Publikacje logo o szerokości poniżej 25 mm

Logo „Niedzieli” (Plik PDF)
Logo „Niedzieli” (Plik JPEG)

Reklama internetowa

Krzysztof Walaszczyk
Dział Marketingu Tygodnika Katolickiego "Niedziela"
tel. (34) 369 43 49, 603 701 615
marketing@niedziela.pl

Cennik reklam internetowych

CZYTAJ DALEJ

XXI Rajd Pielgrzymkowy - nieco inaczej

2020-09-22 07:52

Arch. rajdu

XXI Rajd Pielgrzymkowy na św. Krzyż – nieco inaczej

W związku z sytuacją epidemiologiczną, tegoroczna edycja Rajdu będzie przebiegała w innej formule – bardziej rodzinnej, indywidualnej. Piękna pogoda i mnóstwo ciekawych tras wciąż zachęcają do pielgrzymkowej turystyki pieszej.

Pomysłodawcą wydarzenia, mającego na celu oddanie czci relikwiom Krzyża Świętego, był przed laty śp. bp Kazimierz Ryczan. Rajd, łączący wiernych trzech diecezji: kieleckiej, sandomierskiej i radomskiej jest uznawany za jedno z największych tego typu przedsięwzięć pielgrzymkowych w Polsce.

„Zapraszamy wszystkich do wybrania się indywidualnie do Świętokrzyskiego Sanktuarium w dowolnym terminie we wrześniu i dowolną trasą. Tych, którzy będą chcieli podzielić się swoim pielgrzymowaniem, zachęcamy do przesłania na adres e-mail: rajd@pttkkielce.pl zdjęcia wraz z krótkim opisem. Będziemy je zamieszczać na stronie internetowej www.rajd.pttkkielce.pl oraz na Facebooku www.facebook.com/swietokrzyski.rajd.pielgrzymkowy Rajdu. Wszyscy turyści-pielgrzymi w ten sposób mogą poczuć się uczestnikami XXI Świętokrzyskiego Rajdu Pielgrzymkowego „Święty Krzyż 2020” – pisze na stronie internetowej wydarzenia Iwona Baran, Komandor XXI Świętokrzyskiego Rajdu Pielgrzymkowego „Święty Krzyż 2020”.

Natomiast 26 września członkowie sztabu, Rady Komandorskiej wraz z przedstawicielami kół i klubów, które odpowiadały za przygotowanie tegorocznych tras, powędrują symbolicznie w imieniu wszystkich uczestników jedną trasą na Święty Krzyż, gdzie wezmą udział w Eucharystii. Będzie jej przewodniczył biskup kielecki Jan Piotrowski.

Najstarsze w Polsce – świętokrzyskie sanktuarium, znajduje się na szczycie zwanym Świętym Krzyżem, Łysą Górą lub Łyścem - 595 m. npm.

Według tradycji pierwszy kościół (rotundę) wzniosła tam w 966 r. Dąbrówka, żona Mieszka. Znalazł się on w miejscu – jak napisano na historycznej tablicy umieszczonej w krużganku klasztoru - osławionej bałwochwalni.

Natomiast opactwo benedyktyńskie założył Bolesław Chrobry w 1006 r. Od X w. aż do kasacji opactwa w 1819 r. gospodarzami sanktuarium byli benedyktyni, obecnie opiekę nad nią sprawują Misjonarze Oblaci Maryi Niepokalanej.

Relikwie Drzewa Krzyża Świętego podarował kościołowi w XII w. św. Emeryk, syn węgierskiego króla Stefana.

A.D.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję