Niedawno na ulicach miast pojawiły się billboardy z wypisanym dziecięcą ręką fragmentem listu do taty i repliką guzika z orzełkiem wydobytego z grobów katyńskich. W radiu emitowane są spoty, w których także wykorzystano listy pisane do oficerów uwięzionych w Kozielsku, Starobielsku i Ostaszkowie. Odwołując się do jednej z najtragiczniejszych kart historii naszej ojczyzny, gdy to z rozkazu Stalina strzałem w tył głowy NKWD wymordowało ponad 20 tys. polskich oficerów wziętych do niewoli po agresji sowieckiej na Polskę 17 września 1939 r., Narodowe Centrum Kultury rozpoczęło kolejną po „Patriotyzmie jutra” akcję społeczną przywracającą pamięć przeszłości.
Sierpień i wrzesień to miesiące, w których pamięć historyczna Polaków ożywa w szczególny sposób. Podpisanie paktu Ribbentrop-Mołotow i agresja dwóch totalitaryzmów: niemieckiego i sowieckiego na dziesięciolecia określiły status naszej ojczyzny i jej mieszkańców. Celem kampanii „Pamiętam. Katyń 1940” jest nie tylko pokazanie prawdy historycznej, ale także refleksja nad kształtem współczesnego patriotyzmu, w którym duma z bycia Polakiem zajmuje ważne miejsce.
W ramach kampanii „Pamiętam. Katyń 1940” Narodowe Centrum Kultury prowadzi wiele projektów edukacyjnych, wydawniczych i wystawienniczych. Bliższe informacje na temat kampanii można znaleźć na stronie
Kampania jest objęta patronatem ministra kultury i dziedzictwa narodowego Kazimierza Ujazdowskiego.
Pomóż w rozwoju naszego portalu