Bieszczadzkie słońce dla dzieci z Woli Zarczyckiej

Niedziela przemyska 42/2002

Parafialne Koło Caritas w Woli Zarczyckiej zorganizowało trzydniową wycieczkę dla dzieci i młodzieży w dniach: 5-7 sierpnia. Uczestniczyło w niej 32 dzieci ze Szkoły Podstawowej i Gimnazjum z naszej miejscowości. Wiele z nich nie miało okazji nigdzie wyjechać na wakacje. Opiekę duchową sprawowali: ks. Robert Świtalski, dk. Grzegorz Sobota, kl. Zbigniew Szamański, natomiast pedagogiczną i medyczną: Maria Kozyra, Agata Sońska, Jadwiga Kozyra, Maria Chmaj. W pierwszy dzień wycieczki zobaczyliśmy Muzeum Budownictwa Ludowego w Sanoku, zaporę w Solinie, tam mieliśmy czas wolny, a w Nowosiółkach Muzeum Przyrodniczo-Łowieckie. Na godz. 19.00 wszyscy pojechaliśmy do kościoła parafialnego w Baligrodzie. W Bystrym mieliśmy dwa noclegi. Na zakończenie dnia zorganizowano ognisko, na które byli zaproszeni goście z Baligrodu. Pani Zosia przyniosła ciasto, które było słodkim poczęstunkiem w drugim dniu wycieczki. Przy ognisku wszyscy się miło bawili, spożywając upieczone kiełbasy i słuchając ciekawych opowieści miejscowego nauczyciela o dziejach Baligrodu i Bieszczad. W drugim dniu od samego rana towarzyszyła nam słoneczna pogoda. Po śniadaniu wyjechaliśmy do Jabłonki na wspólną Mszę św., a po niej do serca Bieszczad - Ustrzyk Górnych. Tam, wybierając spośród wielu szlaków, wyruszyliśmy na Połoninę Caryńską. Z jej szczytów podziwialiśmy w zachwycie piękno świata, a na Połoninie smakowaliśmy bieszczadzkie borówki. Pełni wrażeń i opaleni wróciliśmy na obiad do Bystrego. Wieczorem zorganizowaliśmy dyskotekę, na której miło bawiliśmy się. Trzeciego dnia po śniadaniu udaliśmy się do Jabłonki, by uczestniczyć we Mszy św. Po głębokim przeżyciu modlitewnym wyruszyliśmy w drogę powrotną, zwiedzając ciekawe miejsca. Byliśmy w Komańczy, gdzie był internowany Prymas Tysiąclecia sługa Boży kard. Stefan Wyszyński. Siostry Nazaretanki przybliżyły nam postać Prymasa, opowiedziały o jego pobycie w tym miejscu oraz zapoznały z dziejami ich zgromadzenia. Wszystko uwieczniliśmy zdjęciem u stóp pomnika Prymasa Tysiąclecia. Przy kościele parafialnym zatrzymaliśmy się, ażeby przy ognisku zapoznać się z programem profilaktycznym zapobiegania alkoholizmowi i narkomanii. Sami czytaliśmy artykuły informujące, jak można zdecydowanie powiedzieć "nie" alkoholowi i narkotykom. Ks. Robert przedstawił nam wartość życia człowieka, które może zostać zniszczone poprzez uzależnienia. Podkreślił znaczenie miesiąca trzeźwości dla narodu polskiego, a także wartość Krucjaty Wyzwolenia Człowieka. Z Komańczy wyjechaliśmy w kierunku Dukli, by zatrzymać się przy Pustelni św. Jana z Dukli. Brat zakonny zapoznał nas z historią życia Jana z Dukli. Każdy z nas miał okazję napić się cudownej wody, która faktycznie nas wzmocniła w dalszej drodze. Nie omieszkaliśmy zatrzymać się w Miejscu Piastowym. W świątyni prosiliśmy Maryję o szczęśliwą drogę do naszych rodzinnych domów. Bogaci we wrażenia i pamiątki wróciliśmy do Woli Zarczyckiej. Wszystkim, którzy zorganizowali tę wspaniałą wycieczkę, z serca dziękujemy. Bóg zapłać.

2002-12-31 00:00

Główny patron Polski

2024-04-16 14:14

Niedziela Ogólnopolska 16/2024, str. 20

św. Wojciech

commons.wikimedia.org

Św. Wojciech

Stał się patronem ładu hierarchicznego Kościoła w Polsce.

Wojciech żył w drugiej połowie X stulecia. Był Czechem z pochodzenia, wywodził się z rodu Sławnikowiców. Utrzymywał dobre relacje z wielkimi tego świata – w kręgach zarówno świeckich, jak i kościelnych. Był benedyktynem.

Matka przyszła do swoich dzieci

– Mamy w parafii piękne rodziny. One są naszą radością – powiedział Niedzieli ks. Witold Bil, proboszcz parafii Miłosierdzia Bożego w Kurowie.

Parafia, 21 kwietnia przeżyła Nawiedzenie obrazu Matki Bożej Częstochowskiej.

Wierność i miłość braterska dają moc wspólnocie

2024-04-23 13:00

Marzena Cyfert

Rejonowe spotkanie presynodalne w katedrze wrocławskiej

Ostatnie rejonowe spotkanie presynodalne dla rejonów Wrocław-Katedra i Wrocław-Sępolno odbyło się w katedrze wrocławskiej. Katechezę na temat Listu do Kościoła w Filadelfii wygłosił ks. Adam Łuźniak.

Na początku nakreślił kontekst rozważanego listu. Niewielkie, lecz bogate miasteczko Filadelfia zbudowane zostało na przełęczy, która stanowiła bramę do głębi półwyspu. Było również bramą i punktem odniesienia dla hellenizacji znajdujących się dalej terenów. Mieszkańcy Filadelfii mieli więc poczucie, że są bramą i mają misję wobec tych, którzy mieszkają dalej.