Reklama

Rożaniec za Ojczyznę

Litania Narodu Polskiego

Kyrie eleison, Chryste eleison, Kyrie eleison,

Chryste, usłysz nas, Chryste, wysłuchaj nas.

Ojcze z nieba Boże, zmiłuj się nad nami.

Reklama

Synu Odkupicielu świata, Boże, zmiłuj się nad nami.

Duchu Święty, Boże, zmiłuj się nad nami.

Święta Trójco, Jedyny Boże, zmiłuj się nad nami.

Reklama

Nad Polską, Ojczyzną naszą, zmiłuj się Panie.

Nad narodem męczenników, zmiłuj się Panie.

Nad ludem zawsze wiernym Tobie, zmiłuj się Panie.

Jezu nieskończenie miłosierny, zmiłuj się nad nami.

Jezu nieskończenie mocny, zmiłuj się nad nami.

Jezu, Nadziejo nasza, zmiłuj się nad nami.

O Maryjo, Bogarodzico, Królowo Polski, módl się za nami.

Św. Stanisławie, ojcze Ojczyzny, módl się za nami.

Św. Wojciechu, patronie Polski, módl się za nami.

Św. Kazimierzu, patronie Litwy, módl się za nami.

Św. Jozafacie, patronie Rusi, módl się za nami.

Św. Cyrylu i Metody, apostołowie Słowian, módlcie się za nami.

Św. Ottonie, apostole Pomorza, módl się za nami.

Św. Jadwigo, patronko Śląska, módl się za nami.

Św. Jacku Odrowążu, apostole Rusi, módl się za nami.

Św. Janie z Kęt, patronie profesorów i studentów, módl się za nami.

Św. Stanisławie Kostko, patronie młodzieży, módl się za nami.

Św. Andrzeju Bobolo, męczenniku za wiarę, módl się za nami.

Św. Andrzeju Świeradzie i Benedykcie, módlcie się za nami.

Św. Pierwsi Męczennicy Polscy: Benedykcie, Janie, Mateuszu, Izaaku i Krystynie, módlcie się za nami.

Św. Brunonie z Querfurtu, apostole ziem polskich, módl się za nami.

Św. Wacławie, patronie katedry wawelskiej, módl się za nami.

Św. Florianie, patronie Krakowa, módl się za nami.

Św. Maksymilianie Mario Kolbe, męczenniku z Oświęcimia, módl się za nami.

Św. Klemensie Mario Hofbauerze, módl się za nami.

Św. Adamie Chmielowski – Bracie Albercie, módl się za nami.

Św. Rafale Kalinowski, módl się za nami.

Św. Agnieszko Czeska, módl się za nami.

Św. Zdzisławo, módl się za nami.

Św. Janie Sarkandrze, męczenniku z Ołomuńca, módl się za nami.

Św. Melchiorze Grodziecki z towarzyszami Stefanem i Markiem – męczennicy z Koszyc, módlcie się za nami.

Św. Królowo Jadwigo – patronko młodzieży żeńskiej, módl się za nami.

Św. Janie z Dukli, patronie rycerstwa polskiego, módl się za nami.

Św. Kingo, patronko górników, módl się za nami.

Św. Faustyno Kowalska, módl się za nami.

Św. Józefie Sebastianie Pelczarze, módl się za nami.

Św. Urszulo Ledóchowska, módl się za nami.

Św. Szymonie z Lipnicy, kaznodziejo prawdy, módl się za nami.

Św. Stanisławie Kazimierczyku, módl się za nami.

Św. Wincenty Lewoniuku wraz z 12 Towarzyszami – męczennicy Podlasia, módlcie się za nami.

Św. Józefie Bilczewski, módl się za nami.

Św. Zygmuncie Gorazdowski, módl się za nami.

Św. Zygmuncie Szczęsny Feliński, módl się za nami.

Wszyscy Święci i Święte Boże, módlcie się za nami.

Bł. Janie Pawle II, módl się za nami.

Bł. Władysławie z Gielniowa, patronie Warszawy, módl się za nami.

Bł. Czesławie, patronie Wrocławia, módl się za nami.

Bł. Bronisławo, patronko Śląska Opolskiego, módl się za nami.

Bł. Jakubie Strzemię, patronie Lwowa, módl się za nami.

Bł. Wincenty Kadłubku, dziejopisarzu Polski, módl się za nami.

Bł. Bogumile, arcybiskupie gnieźnieński, módl się za nami.

Bł. Salomeo, księżno Halicka, módl się za nami.

Bł. Jolanto, wdowo, krzewicielko odnowy ewangelicznej, módl się za nami.

Bł. Sadoku wraz z 48 Towarzyszami – męczennicy sandomierscy, módlcie się za nami.

Bł. Doroto z Mątowów, módl się za nami.

Bł. Radzymie, módl się za nami.

Bł. Mario Tereso Ledóchowska – Matko Afrykanów, módl się za nami.

Bł. Karolino Kózkówno, módl się za nami.

Bł. Michale Kozalu, biskupie męczenniku, módl się za nami.

Bł. Jerzy Matulaitis – Matulewiczu – arcybiskupie, módl się za nami.

Bł. Bolesławo Lament, módl się za nami.

Bł. Rafale Chyliński, módl się za nami.

Bł. Anielo Salawo, módl się za nami.

Bł. Mario Angelo Truszkowska, módl się za nami.

Bł. Honoracie Koźmiński (z Białej Podlaskiej), módl się za nami.

Bł. Mario Franciszko Siedliska, módl się za nami.

Bł. Marcelino Darowska, módl się za nami.

Bł. Mario Bernardyno Jabłońska, módl się za nami.

Bł. Mario Karłowska, módl się za nami.

Bł. Stefanie Wincenty Frelichowski, módl się za nami.

Bł. Edmundzie Bojanowski, módl się za nami.

Bł. Regino Protmann, módl się za nami.

Bł. Antoni Julianie Nowowiejski, módl się za nami.

Bł. Henryku Kaczorowski, módl się za nami.

Bł. Anicecie Kopliński, módl się za nami.

Bł. Marianno Biernacka wraz ze 107 Towarzyszami – męczennicy obozów koncentracyjnych, módlcie się za nami.

Bł. Mario Stello z 10 Towarzyszkami – męczennice z Nowogródka, módlcie się za nami.

Bł. Ignacy Kłopotowski, módl się za nami.

Bł. Bronisławie Markiewiczu, módl się za nami.

Bł. Janie Balicki, módl się za nami.

Bł. Janie Beyzymie, módl się za nami.

Bł. Sancjo Szymkowiak, módl się za nami.

Bł. Stanisławie Papczyński, módl się za nami.

Bł. Celino Borzęcka, módl się za nami.

Bł. Mario Merkert, módl się za nami.

Bł. Mario Wiecka, módl się za nami.

Bł. Michale Sopoćko, módl się za nami.

Bł. Jerzy Popiełuszko, módl się za nami.

Bł. Zofio Czeska, módl się za nami.

Bł. Małgorzato Szewczyk, módl się za nami.

Bł. Auguście Czartoryski, módl się za nami.

Bł. Władysławie Findysz, módl się za nami.

Od długiej, ciężkiej pokuty, wybaw nas, Panie.

Od kajdan niewoli, wybaw nas, Panie.

Od godziny zwątpienia, wybaw nas, Panie.

Od podszeptów zdrady, wybaw nas, Panie.

Od gnuśności naszej, wybaw nas, Panie.

Od ducha niezgody, wybaw nas, Panie.

Od nienawiści i złości, wybaw nas, Panie.

Od wszelkiej złej woli, wybaw nas, Panie.

Od śmierci wiecznej, wybaw nas, Panie.

Winy królów naszych, przebacz, o Panie.

Winy magnatów naszych, przebacz, o Panie.

Winy szlachty naszej, przebacz, o Panie.

Winy rządzących krajem, przebacz, o Panie.

Winy kierujących ludem, przebacz, o Panie.

Winy pasterzy naszych, przebacz, o Panie.

Winy ludu naszego, przebacz, o Panie.

Winy ojców i matek naszych, przebacz, o Panie.

Winy braci i sióstr naszych, przebacz, o Panie.

Winy całego Narodu Polskiego, przebacz, o Panie.

Głos krwi męczenników naszych, usłysz, o Panie.

Głos krwi żołnierzy naszych, usłysz, o Panie.

Płacz matek i żon, usłysz, o Panie.

Płacz wdów i sierot, usłysz, o Panie.

Płacz dzieci katowanych za polski pacierz, usłysz, o Panie.

Łzy przesiedleńców i wygnanych z Ojczyzny, usłysz, o Panie.

Łzy rolników pozbawionych swej ziemi, usłysz, o Panie.

Wołanie krzywdzonego roboczego ludu, usłysz, o Panie.

Jęki z więzień, obozów koncentracyjnych i łagrów, usłysz, o Panie.

Jęki konających robotników Poznania i Wybrzeża, usłysz, o Panie.

Brzęk pękających kajdan naszych, usłysz, o Panie.

Wiarę w Ciebie i ufność w nas samych, daj nam, o Panie.

Nadzieję na zwycięstwo dobrej sprawy, daj nam, o Panie.

Miłość Polski, Ojczyzny naszej, daj nam, o Panie.

Męstwo, mądrość, łagodność i solidarność, daj nam, o Panie.

Wszystkie dary Ducha Świętego, daj nam, o Panie.

Służbę w świętej sprawie Twojej na ziemi, daj nam, o Panie.

Wolność, chwałę, szczęście i pokój, daj nam, o Panie.

Przez Narodzenie Twoje – bohatera wielkiego, wzbudź nam, o Panie.

Przez Bogurodzicę – Ojca Świętego na długie lata, zachowaj nam, o Panie.

Przez Najświętsze Życie Twoje żyć dobrze, naucz nas, o Panie.

Przez Krzyż i Mękę Twoją – cierpienia nasze mężnie znosić, daj, o Panie.

Przez Święte Zmartwychwstanie Twoje – z ciemności grzechu, wskrześ nas, o Panie.

Przez Wniebowstąpienie Twoje – Ojczyznę wielką, wolną i szczęśliwą, daj nam, o Panie.

Przez Ducha Świętego Zesłanie – „ducha dobrego”, daj nam, o Panie.

Przez czystą Królowej Jadwigi ofiarę – w jedności Polskę naszą, zachowaj, o Panie.

Przez cnoty wielkich Ojców naszych – na Twe błogosławieństwo, daj nam zasłużyć, o Panie.

Boże Piastów i Jagiellonów, nie opuszczaj nas, o Panie.

Boże Sobieskiego i Kościuszki, nie opuszczaj nas, o Panie.

Boże Ojca Kordeckiego i Ojca Kolbego, nie opuszczaj nas, o Panie.

Baranku Boży, który gładzisz grzechy świata, przepuść nam, Panie.

Baranku Boży, który gładzisz grzechy świata, wysłuchaj nas, Panie.

Baranku Boży, który gładzisz grzechy świata, zmiłuj się nad nami.

2014-02-25 14:32

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Św. Mario Magdaleno – wstawiaj się za nami

2020-08-05 07:21

Niedziela zamojsko-lubaczowska 32/2020, str. IV

[ TEMATY ]

modlitwa

odpust

Biłgoraj

Sanktuarium św. Marii Magdaleny w Biłgoraju

Joanna Ferens

Modlitwa na cmentarzu i poświęcenie karawaki

Od Mszy św. wieczornej sprawowanej przez ks. Edwarda Kawę, sufragana archidiecezji lwowskiej, 21 lipca rozpoczęły się uroczystości odpustowe ku czci św. Marii Magdaleny w Biłgoraju.

Wszystkich zgromadzonych w świątyni witał kustosz sanktuarium, ks. dziekan Witold Batycki i zachęcał do ufnej modlitwy za wszystkich zmarłych parafian: – Rozpoczynamy tradycyjnie w naszej parafii coroczne uroczystości odpustowe. Dzisiaj nasze myśli biegną ku przeszłości, ku naszym przodkom, ku tym, którzy tutaj żyli i przychodzili na to wzgórze św. Marii Magdaleny w Puszczy Solskiej, aby modlić się i wypraszać potrzebne łaski dla swojego zbawienia. Niech to dzisiejsze świętowanie będzie też okazją do zadumy nad naszym życiem i przemijaniem, a także do modlitwy, abyśmy w tym trudnym czasie jeszcze bardziej się do Pana Boga zbliżyli – zachęcał.

CZYTAJ DALEJ

W sprawie drugiego ślubu Jacka Kurskiego

2020-07-28 12:29

[ TEMATY ]

komentarz

ślub

opinie

PAP

Niedawno w mediach pojawiła się informacja o ślubie kościelnym Pana Jacka Kurskiego. Chciałbym choć ogólnie odnieść się do niektórych zarzutów, które pojawiły się po tym fakcie, a do napisania tego artykułu skłoniły mnie rozmowy z ludźmi, którzy wyrażali swój niepokój, a także pewne prasowe tytuły, między innymi takie jak: „Być jak Jacek Kurski. Jak unieważnić ślub kościelny”.

Oczywiście z różnych komentarzy możemy się dowiedzieć, jakie ekspresowe tempo przybrał sam proces, a także jakie znajomości i ile pieniędzy trzeba mieć, aby uzyskać stwierdzenie nieważności małżeństwa. Mam świadomość, że nie da się w krótkim tekście opisać całej procedury kanonicznej, ale kilka jej wątków może rozwiać niektóre wątpliwości, które rodzą się także w ludziach wierzących. Moim moralnym obowiązkiem jest trzymanie się faktów, a więc od początku…

Pierwszą sprawą jest terminologia. Świeccy dziennikarze zachowali pewną dozę przyzwoitości, ujmując w cudzysłów sformułowanie „rozwód kościelny”. Ostatecznie czytelnik dowie się, że w Kościele nie ma rozwodów, ale pojęcie „unieważnienia małżeństwa” jest nagminnie nadużywane.

Prawda jest taka, że biskupi nie „unieważniają małżeństwa”, a sam proces dotyczy ewentualnego stwierdzenia nieważności małżeństwa, czyli czy zaistniała ważna umowa małżeńska, czy też na skutek jakiejś przyczyny lub przyczyn małżeństwo od samego początku nie było ważnie zawarte.

Biskup diecezjalny jest oczywiście pierwszym sędzią, ale w praktyce rzadko korzysta z tego przywileju i to kolegium sędziowskie zwane składem czy turnusem, po przeprowadzeniu całego dochodzenia, wydaje decyzję w postaci wyroku.

Sprawy o stwierdzenie nieważności małżeństwa zastrzeżone są dla kolegium składającego się z trzech sędziów (czasami są wyjątki od tej zasady: jeżeli w diecezji lub sąsiednim trybunale nie ma możliwości ustanowienia trybunału kolegialnego może orzekać sędzia jednoosobowy, będący duchownym, który jednak winien sobie dobrać dwóch asesorów; w Rocie Rzymskiej zdarza się, że sądzenie spraw o nieważność małżeństwa powierzone jest kolegium składającemu się z pięciu sędziów). Rozwodów kościelnych więc nie ma, nie istnieje pojęcie „unieważnienia” małżeństwa, ale każdy z małżonków po rozpadzie związku ma prawo do procesu i do zbadania ewentualnej nieważności małżeństwa.

Czas postępowania, czyli ile trwa proces?

Nie wiem na ile fakty mieszały się z plotkami w przekazach medialnych dotyczących Pana Kurskiego, ale w jednej relacji pisano o 2-letnim procesie, w innych o trochę krótszym.

Okraszone było to czasami obraźliwymi komentarzami, ile i komu trzeba zapłacić za przyśpieszenie procesu. Nie wiem czy 2 lata procesu to jest ekspresowe tempo. Jak powinno być i ile powinien trwać proces? Prawodawca kościelny podpowiada, aby „sprawy w trybunale pierwszej instancji nie przeciągały się powyżej roku”, sędziowie i trybunały mają zatem starać się jak najszybciej, ale z zachowaniem sprawiedliwości, zakończyć sprawy. Wiadomo, że wskazany czas to pewien ideał i od obsady personalnej sądu, ilości spraw w konkretnym trybunale, miejsca przebywania stron i świadków zależy, czy da się w tym czasie przeprowadzić cały proces, ale znam sądy kościelne, które spokojnie radzą sobie z przeprowadzeniem instrukcji dowodowej i wydaniem wyroku w przeciągu roku od złożenia skargi powodowej. Zupełnie inny czas postępowania przewidziany jest na przeprowadzenie tzw. procesu skróconego, ale jest to proces rzadki, w którym nieważność małżeństwa wydaje się oczywista. Taka forma procesu zastrzeżona jest dla biskupa diecezjalnego (biskupa stojącego na czele kościoła partykularnego). Rozumiem, że czasami wierni porównują swój czas oczekiwania na wyrok czy dekret, ale proszę pamiętać, że przed wejściem w życiu dokumentu Mitis Iudex Dominus Iesus postępowanie w przypadku decyzji pozytywnej było dwuinstancyjne, a czasami sprawa trafiała do trybunału trzeciego stopnia postępowania, natomiast po reformie papieża Franciszka wyrok stwierdzający po raz pierwszy nieważność małżeństwa może stać się wykonalny (gdy strony i obrońca węzła małżeńskiego rezygnują ze złożenia apelacji) i taki sposób niewątpliwie przyczynił się do skrócenia całej procedury. Nie da się zatem jeden do jednego porównać i przełożyć procesów przed 2015 rokiem i po tym czasie.

Meritum procesu, czyli przyczyna nieważności

Tak naprawdę nie wiemy, jaka była przyczyna nieważności małżeństwa w przypadku Pana Jacka Kurskiego, a także jakie argumenty i okoliczności zostały wskazane i zebrane w instrukcji dowodowej. Fakt jest taki, że kolegium sędziowskie uznało z moralną pewnością, że wspomniane małżeństwo zostało zawarte w sposób nieważny. Nie będę wymieniał przyczyn nieważności małżeństwa, ale dotyczą one zarówno przeszkód do zawarcia małżeństwa, braku przepisanej prawem formy kanonicznej i wreszcie wad zgody małżeńskiej. Przyczyn jest sporo, ale nie oznacza to automatycznie, że dla każdego coś się trafi. Niektórzy, zaskarżając swoje małżeństwo, wskazują w skardze powodowej prawie wszystkie przyczyny wymienione w Kodeksie prawa kanonicznego, ale działa to bardziej według metody „na chybił trafił” i niekoniecznie ma przełożenie na pozytywny wyrok. Adwokaci kościelni, którzy pomagają stronom w redakcji skargi powodowej, wiedzą, że należy „dobrać” jeden lub kilka najbardziej prawdopodobnych tytułów ewentualnej nieważności, odpowiadających historii poznania się stron, kojarzenia się małżeństwa i przebiegu życia małżeńskiego. Czas trwania małżeństwa, posiadanie dzieci, błogosławieństwo papieskie nie mają aż tak wielkiego znaczenia (są to tylko okoliczności, które mogą, ale nie muszą potwierdzać domniemanie o ważności związku małżeńskiego). Należy pamiętać, że generalnie małżeństwo cieszy się przychylnością prawa i uznaje się je za ważne, dopóki nie udowodni się czegoś przeciwnego.

Zamiast zakończenia

Nie ma wątpliwości, że Pan Jacek Kurski jest osobą publiczną i w stosunku do niego łatwiej formułować zarzuty niż do wielu wiernych, którzy uzyskali pozytywny wyrok stwierdzający nieważność małżeństwa. Im nikt nie wypomina, w jakim kościele i z udziałem ilu gości brali ślub kościelny. Wydaje mi się, że nie ma co spekulować czy obligować Kościół do wypowiedzenia się w tej sprawie. Rokrocznie sądy kościelne w Polsce wydają kilka tysięcy decyzji i nie trzeba się tłumaczyć z poszczególnych wyroków. Sędziowie i współpracownicy trybunału są zobligowani do zachowania tajemnicy urzędowej i nie ma podstawy, aby formułować wnioski w stosunku do określonego sądu kościelnego, aby publicznie wypowiadał się o przebiegu tego konkretnego postępowania. Natura spraw o nieważność małżeństwa dotyczy bardzo często delikatnych i intymnych spraw, których nie powinno się ujawniać na forum publicznym.

CZYTAJ DALEJ

Kraków: #Stop dewiacji - pikieta Fundacji Życie i Rodzina

2020-08-08 20:46

[ TEMATY ]

LGBT

Fundacja Życie i Rodzina

zycierodzina.pl

Pikietę #StopDewiacji zorganizowała dziś Fundacja Życie i Rodzina na Rynku w Krakowie. Była to odpowiedź na piątkowe zamieszki w Warszawie. Pikieta cieszyła się dużym zainteresowaniem obecnych w Krakowie turystów.

Na warszawskich ulicach doszło w piątek do ataków na funkcjonariuszy policji, którzy z nakazu prokuratora mieli doprowadzić do aresztu działacza LGBT (podającego się za kobietę). Mężczyzna brał udział w niedawnym ataku na furgonetkę antyaborcyjną oraz w profanacji figury Chrystusa przed kościołem Świętego Krzyża.

W odpowiedzi na działania homoaktywistów wolontariusze Fundacji Życie i Rodzina na krakowskim Rynku starali się pokazać praktyczne skutki realizacji postulatów LGBT. Informowali o zagrożeniu dla dzieci, młodzieży i całego społeczeństwa, co ich zdaniem potwierdzają badania i wyroki sądowe dotyczące przemocy, molestowania i pedofilii jaka ma mieć miejsce właśnie w środowiskach LGBT.

"Homoideologia to nie zabawa. W państwach, gdzie zgodzono się na realizację postulatów LGBT, zalegalizowano związki partnerskie i pozwolono im adoptować dzieci, wielokrotnie kończyło się to tragedią tych dzieci. Nie ma zgody na to, aby w naszej Ojczyźnie homoaktywiści wymuszali na normalnej większości akceptację ich ekscesów i tolerancję dla swoich żądań” - mówiła Kaja Godek.

Sobotnia akcja Fundacji spotkała się z dużym zainteresowaniem zwiedzających Kraków turystów. Spotkaliśmy się z głosami poparcia, niektórzy unosili w górę kciuki, aby pokazać życzliwość dla pikiety - informują organizatorzy pikiety.

KONTAKT DLA MEDIÓW:

Krzysztof Kasprzak

kontakt@zycierodzina.pl

tel: +48 509 498 597

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję