Reklama

Niedziela Rzeszowska

Życiodajne Słowo

Blisko 3 tysiące wiernych, prawie 50 kapłanów z bp. Janem Wątrobą, ponad 70 wolontariuszy oraz ks. John Baptist Bashobora, zgromadzeni w jednym miejscu uwielbiali Pana Boga podczas rekolekcji charyzmatycznych pod hasłem: „Życiodajne Słowo”

Niedziela rzeszowska 48/2016, str. 7

[ TEMATY ]

rekolekcje

Bashobora

Ks. Krzysztof Cieśla

O. Bashobora z wolontariuszami

Rekolekcje odbyły się w dniach 7-8 listopada 2016 r. w Centrum Wystawienniczo-Kongresowym w Jasionce. Poprowadził je znany na całym świecie ugandyjski kapłan ks. John Bashobora.

Ks. Bashobora rozpoczął dwudniowe rekolekcje, przypominając, że Bóg daje nam słowo nadziei, gdy w świecie panuje kultura śmierci. Gdy świat jest zdesperowany i pełen lęku, ludzie boją się siebie nawzajem, Bóg mówi do tego świata – przekonywał rekolekcjonista.

Ks. John Bashobora, mówiąc o modlitwie uzdrawiania, podkreślał: „Mamy taką tendencję, że nasze oczy chcemy utkwić w ludziach, którzy modlą się o nasze uzdrowienie. Zapominamy patrzeć na Boga, który tylko posługuje się tą osobą, by uzdrawiać. Musimy modlić się w każdej sytuacji, cały czas musimy iść do Boga, przyprowadzać wszystkich na spotkanie z Bogiem”.

Reklama

Zarówno w pierwszym dniu rekolekcji, jak i w drugim uroczystej Mszy św. przewodniczył bp Jan Wątroba. Po Eucharystii odbyła się adoracja Pana Jezusa ukrytego w Najświętszym Sakramencie połączona z modlitwą o uzdrowienie. W trakcie trwania rekolekcji odbywała się całodzienna cicha adoracja Pana Jezusa w Najświętszym Sakramencie oraz wierni mogli skorzystać z sakramentu pokuty i pojednania w specjalnie przygotowanej do tego sali.

9 listopada 2016 r. ks. John Bashobora odwiedził także dwie rzeszowskie parafie, w których wygłosił konferencje i sprawował Mszę św. Przed południem spotkał się z młodzieżą w kościele akademickimpw. św. Jadwigi Królowej. W spotkaniu wzięła udział młodzież akademicka oraz uczniowie z ZS nr 2 w Rzeszowie.

Po południu ks. Bashobora spotkał się z wiernymi z parafii Świętej Rodziny w Rzeszowie.

Reklama

Organizatorem rekolekcji była parafia Świętej Rodziny w Rzeszowie przy współpracy ze wspólnotą ewangelizacyjno-charyzmatyczną „Magnalia Dei” działającą przy parafii św. Jadwigi Królowej w Rzeszowie oraz Odnową w Duchu Świętym „Animus” z parafii Świętej Rodziny w Rzeszowie. Oprawę wokalno-instrumentalną podczas rekolekcji poprowadziła Wspólnota Wieczory Uwielbienia działająca przy parafii Chrystusa Króla w Rzeszowie.

2016-11-23 13:09

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Portugalia: sanktuarium w Fatimie rozpoczyna rekolekcje online

2020-08-03 12:43

[ TEMATY ]

rekolekcje

Fatima

pl.wikipedia.org

Sanktuarium Matki Bożej Różańcowej w Fatimie przygotowało rekolekcje online, które zdaniem władz rektoratu, mogą przygotować pielgrzymów z całego świata do masowego powrotu wiernych do tego miejsca kultu maryjnego.

Składający się z ośmiu podcastów program nauk ma pozwolić wiernym w lepszym przeżyciu uroczystości 13 sierpnia, kiedy w Fatimie odbędą się obchody 103. rocznicy czwartego objawienia Matki Bożej trójce portugalskich pastuszków.

Internetowa formacja duchowa pod nazwą "Pielgrzym serca" ruszy w czwartek na stronie internetowej sanktuarium fatimskiego, a także na jego profilach na portalach społecznościowych, takich jak Facebook i Youtube.

W komunikacie dotyczącym wirtualnych rekolekcji władze sanktuarium fatimskiego napisały, że oczekują 13 sierpnia w tym miejscu pielgrzymów, przypominając jednak o istniejących obostrzeniach, m.in. obowiązku korzystania z masek ochronnych i zachowania 1,5-metrowego dystansu społecznego.

W niedzielę w Fatimie zakończyły się trwające od piątku rekolekcje w ciszy dla kilkudziesięciu pielgrzymów, a w wydanym oświadczeniu rektorat sanktuarium zapewnił, że zamierza stopniowo zwiększać liczbę podobnych wydarzeń w tym miejscu kultu.

CZYTAJ DALEJ

Wkrótce film o Prymasie Wyszyńskim

2020-08-03 15:03

[ TEMATY ]

kard. Stefan Wyszyński

Katolickie Stowarzyszenie Młodzieży w Polsce

Dziś w "Niepodległa. Miejsce spotkań” w Warszawie odbyła się konferencja prasowa zapowiadający film POWSTANIE KARDYNAŁA o Kardynale Stefanie Wyszyńskim, kapelanie Armii Krajowej.

Patronem produkcji jest m.in. Katolickie Stowarzyszenie Młodzieży w Polsce

Będzie to film wojenny, fabularno-dokumentalny, opowiadający historię księdza porucznika Stefana Wyszyńskiego – kapelana Armii Krajowej, działającego pod pseudonimem „Radwan III” w okresie Powstania Warszawskiego.

Podczas spotkania można było zobaczyć oryginalne stroje, mundury i autentyczne rekwizyty należące do ks. por. Wyszyńskiego, a także nigdy dotąd nie publikowane dokumenty z czasów II wojny światowej związane z osobą „Radwana III”.

Obecni byli aktorzy grający w filmie, a także m.in. znana tancerka i prezenterka Ida Nowakowska.

Katolickie Stowarzyszenie Młodzieży w Polsce

Katolickie Stowarzyszenie Młodzieży w Polsce

CZYTAJ DALEJ

Zjednoczenie z Jezusem pierwszym etapem uzdrowienia

2020-08-04 08:05

[ TEMATY ]

uzdrowienie

Archiwum Kazimierza Ożoga

Zanim powiemy o konkretnych, fizycznych, psychicznych i duchowych uzdrowieniach, zanim zastanowimy się, jak ustępują choroby, musimy dobrze uzmysłowić sobie, czym jest fundament uzdrowienia.

Chodzi o tę podstawową prawdę, że Jezus przez swój sposób przeżywania cierpienia nie tylko niweczy jego przyczynę, czyli grzech, nie tylko daje nam wzór do naśladowania, lecz także czyni z cierpienia szczególną przestrzeń, w której możemy Go odnaleźć i wejść z Nim w szczególną, zażyłą bliskość – zawiązać z Nim więź.

Chodzi więc o zjednoczenie. Ponieważ Jezus już przez sam fakt wcielenia bierze na siebie naszą dolę, nasz umęczony ludzki los, a w swej męce w szczególny sposób otwiera się na nasze cierpienie, w bardzo konkretny, duchowy sposób nasza męka jest w Nim, a Jego męka w nas. Realizuje się to w każdym indywidualnym cierpieniu poszczególnego człowieka, który przyjmując cierpienie i jednocząc się w swym sposobie jego przeżywania z Chrystusem, otwiera się na tę tajemnicę pasyjnego zjednoczenia – na przemieniające go i upodabniające do udręczonego Syna Bożego współcierpienie z Nim.

Mogę więc przeżywać mój ból i chorobę ze świadomością, że Jezus obarczył się moim cierpieniem i że to nie jest zamierzchła przeszłość, ale coś stale aktualnego, co od strony Boga uobecnia się dziś na wiele sposobów (najbardziej radykalnie w każdej Eucharystii), a od mojej strony w każdym moim udręczeniu.

To niezwykłe. Mogę żyć ze świadomością, że w tym, co przeżył Jezus i co wciąż aktualizuje się w Kościele przez moc Ducha Świętego, są ślady mojego cierpienia że moje rany mają swe konkretne duchowe odniesienie do obrażeń zadanych Jego ciału, do przemocy dotykającej Jego psychiki, do krzywdy raniącej Jego duszę. Jezus to wszystko przeżył w sobie, nadając temu wciąż aktualne konsekwencje. Moje rany mają w sobie coś z Jego męki, dlatego mogę się z Nim na tej płaszczyźnie spotkać.

Wchodząc w cierpienie i przyjmując je w zjednoczeniu z Jezusem, mam szansę być szczególnie blisko serca Boga. Rozdarte serce Syna staje się jakby szczeliną, przez którą mogą się zobaczyć, spotkać i połączyć czuwające przy sercu Syna kochające serce Ojca oraz moje ludzkie serce. To nie są jakieś tanie metafory. To dostępna nam w wierze autentyczna duchowa rzeczywistość.

Ewangelia mówi, że po zmartwychwstaniu Jezus przychodzi mimo drzwi zamkniętych do zgromadzonych w Wieczerniku przerażonych apostołów. I co wówczas się dzieje? Jezus pokazuje im swoje rany. W ten sposób pozwala im się zidentyfikować, potwierdza autentyczność swej męki i fakt zmartwychwstania. Trzeba jednak podkreślić, że rany, które Jezus pozostają otwarte. To niezwykle istotne – w zmartwychwstałym, uwielbionym ciele Jezusa pozostają wciąż żywe, otwarte rany. Przecież te rany mogłyby się zabliźnić. A jednak Bóg pozostawia je otwarte. To niesamowity znak, że Jego męka żyje w zmartwychwstaniu, że dzięki zmartwychwstaniu nie stała się tylko wspomnieniem, ale jest nieustannie żywą aktualnością.

Dzięki zmartwychwstaniu Jezusa moja męka i Jego męka mogą się więc połączyć. Misterium Paschalne Jezusa nie jest więc czymś, co należy już tylko do dziedzictwa historii. Moje cierpienie może wciąż łączyć się z Jego cierpieniem, nieustannie kontemplować Jego rany, bez przerwy czerpać z nich ożywiającą moc.

Zmartwychwstały i obecny w Duchu Świętym pośród nas – w Kościele i w świecie – Jezus zachowuje swe otwarte rany, znak Jego nieustannie aktualnej i żywej męki, która uobecnia się w Jego zmartwychwstaniu i udostępnia każdemu. Od nas tylko zależy, czy ten dar przyjmiemy.

Jeżeli tak się stanie, jeżeli przyjmujemy cierpienie z taką świadomością, wówczas stajemy jakby wobec Jego otwartych ran, możemy w nie wnikać i zstępować w głąb – w strumieniach Jego najświętszej krwi spływać aż do serca Boga, stając się duchowo częścią Jego „krwiobiegu”, żyjąc namiastką Jego wewnętrznego życia. Dlatego rany Jezusa są cały czas otwarte – one cały czas czekają, aby mnie przyjąć w mojej męce, aby usensownić moje cierpienie, abym w nim mógł spotkać się z żywą obecnością Boga.

Co się wtedy dzieje? Moje cierpienie przestaje mnie niszczyć. Znika z niego rozgoryczenie, rozbijający lęk, poczucie porzucenia przez Boga, totalna bezradność, psychiczne rozbicie. Przeciwnie, moje cierpienie ulega transformacji, przeobraża się do tego stopnia, że właściwie przestaje być tym, czym było na początku. Dalej przeżywam ból mojej choroby, ale nie cierpię już w takim sensie jak kiedyś – nie ma we mnie tego dramatycznego rozpadu, tego ościenia, który skrywał najgłębsze pokłady prastarego grzechu. Ból pozostał, ale pradawne, zasilające go przekleństwo zamieniło się w błogosławieństwo.

_____________________________________

Artykuł zawiera fragment książki Aleksandra Bańki „4 wymiary uzdrowienia”, wyd. RTCK. Zobacz więcej: link

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję