Reklama

Z pomocą rodzinie

2018-10-24 10:55

Ośrodek „Z pomocą rodzinie” w Dębnie
Edycja szczecińsko-kamieńska 43/2018, str. IV

Archiwum Ośrodka
Przewodnicząca Katolickiego Stowarzyszenia „Civitas Christiana” w Dębnie Aneta Dobropolska i specjaliści

W Dębnie odbyła się inauguracja Ośrodka

Uroczystość rozpoczęła się 9 października 2018 r. Mszą św. w intencji osób posługujących w Ośrodku. Podczas homilii ks. prob. Henryk Łącki poruszył niezwykle istotny temat, jakim są współczesne zagrożenia małżeństwa i rodziny. Po Mszy św. w Oratorium przy parafii pw. Świętych Apostołów Piotra i Pawła w Dębnie odbyło się spotkanie inauguracyjne. To wyjątkowe spotkanie uświetnili swoją obecnością kapłani: ks. Robert Szumowski – dziekan dekanatu Dębno i proboszcz parafii pw. Matki Bożej Fatimskiej w Dębnie oraz ks. Henryk Łącki – proboszcz parafii pw. Świętych Apostołów Piotra i Pawła w Dębnie, goście reprezentujący władze samorządowe: Piotr Downar – burmistrz Dębna i Paweł Chrobak – przewodniczący Rady Miejskiej w Dębnie oraz Krystyna Stankiewicz – kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Dębnie. Ponadto w spotkaniu udział wzięli przedstawicieli dębnowskich stowarzyszeń, przedstawiciele Katolickiego Stowarzyszenia „Civitas Christiana” w Szczecinie i w Dębnie oraz osoby zainteresowane działalnością Ośrodka. Inaugurację uwieczniła na zdjęciach Karolina Sielicka – kierownik redakcji „Merkuriusza Dębnowskiego”.

Spotkanie odbyło się w kameralnej i miłej atmosferze przy kawie, herbacie i słodkim bufecie. Oficjalnego otwarcia spotkania i powitania gości dokonała koordynator Ośrodka Iwona Franków-Wilczyńska. Następnie przewodnicząca Katolickiego Stowarzyszenia „Civitas Christiana” w Dębnie Aneta Dobropolska opowiedziała o działalności stowarzyszenia oraz okolicznościach powstania Ośrodka. Pani koordynator omówiła program i zakres działalności Ośrodka, zaś specjaliści opowiedzieli o swoich profesjach. Następnie głos zabrali zaproszeni goście, którzy skierowali wiele ciepłych słów w stronę osób posługujących w Ośrodku, w tym liczne gratulacje i podziękowania. Na zakończenie ks. dziekan Robert Szumowski udzielił błogosławieństwa osobom posługującym w Ośrodku, a pani koordynator podziękowała wszystkich gościom za przybycie i zaprosiła do rozmowy przy słodkim bufecie. Uroczystość przebiegła w ciepłej i radosnej atmosferze.

Kilka słów na temat Ośrodka
Ośrodek „Z pomocą rodzinie” w Dębnie jest programem Katolickiego Stowarzyszenia „Civitas Christiana” w Dębnie mającym  na celu niesienie pomocy osobom potrzebującym w sprawach:
– rodzinnych, małżeńskich i wychowawczych;
– naturalnego planowania rodziny, ciąży, porodu, połogu i opieki nad noworodkiem;
-  indywidualnych, dotyczących dorosłych dzieci i młodzieży;
-  uzależnień i współuzależnień;
– problemów prawnych oraz polubownego rozwiązywania konfliktów.
Działalność Ośrodka ma charakter konsultacyjno-doradczy. Spotkania ze specjalistami są bezpłatne. Ośrodek nie wymaga żadnych skierowań ani zaświadczeń. Dyżury pełnić będą wykwalifikowani specjaliści różnych dziedzin:
– doradcy rodzinni i instruktorzy naturalnych metod planowania rodziny;
– psychoterapeuta;
– socjoterapeuta;
– położna i instruktor szkoły rodzenia;
– doradcy ds. uzależnień i współuzależnieni;
– prawnik;
– mediator.
Dyżury specjalistów będą odbywały się we wtorki i czwartki od godz. 17 do godz. 19 przy parafii pw. Świętych Apostołów Piotra i Pawła w Dębnie. Harmonogram dyżurów jest dostępny w gablotach kościołów oraz na fanpage „Civitas Christiana” Dębno. Zapraszamy serdecznie wszystkie osoby potrzebujące na konsultacje ze specjalistami.

Tagi:
rodzina pomoc ośrodek

Reklama

„Kromka Chleba dla Sąsiada 2019” - Zbiórka Żywności

2019-09-20 11:18

Ks. Wojciech Kania

Caritas Diecezji Sandomierskiej włącza kolejny raz w Ogólnopolską Zbiórkę Żywności w ramach akcji „Kromka Chleba dla Sąsiada”.

Caritas Diecezji Sandomierskiej

Aktywnie w akcję Caritas włączyli się uczniowie prowadzonego przez Caritas Diecezji Sandomierskiej Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjnego „Radość Życia” w Sandomierzu. W dniu 19 września 2019 roku w poszczególnych zespołach klasowych wypiekali chleb według różnych przepisów – tradycyjny chleb na zakwasie, chleb razowy, chleb graham, chleb orkiszowy, chleb wieloziarnisty. Przygotowane wypieki Uczniowie zaprezentują w czasie spotkania z piekarzem, podzielą się swoimi przepisami na ulubiony chleb i symbolicznie podzielą się chlebem.

Akcja „Kromka Chleba dla Sąsiada” organizowana jest przez Caritas Polska oraz diecezjalne odziały Caritas. W tym roku w dniach 20 – 21 września. W tym czasie w sieci sklepów Biedronka oraz Lewiatan będzie można spotkać Wolontariuszy Caritas w odpowiednich strojach, którzy będą zbierać artykuły z długim terminem przydatności do spożycia takich jak: : mąka, cukier, makaron, ryż, kasze, płatki kukurydziane, olej, konserwy, dżemy, przetwory warzywne i owocowe, herbata, kakao, słodycze, itp. Zbiórka prowadzona będzie:

• 20 września 2019 (piątek) w godz. 16.00 – 20.00;

• 21 września 2019 roku (sobota) w godz. 9.00 – 14.00.

Akcja „Kromka Chleba dla Sąsiada 2019” w Diecezji Sandomierskiej prowadzona będzie w: Sandomierzu, Tarnobrzegu, Gorzycach, Chmielowie, Skopaniu, Stalowej Woli, Nisku, Rudniku nad Sanem, Jeżowem, Janowie Lubelskim, Modliborzycach, Ostrowcu Świętokrzyskim, Opatowie.

Żywność zebrana w czasie zbiórki zostanie przeznaczona na przygotowanie paczek dla najuboższych seniorów z terenu Diecezji Sandomierskiej, którzy zwracają się z prośbą o pomoc do Caritas Diecezji Sandomierskiej.

Jak powiedział dyrektor Caritas Diecezji Sandomierskiej ks. Bogdan Pitucha: – W tym roku akcja skierowana jest w sposób szczególny do osób starszych, samotnych, którzy nie radzą sobie w codziennym życiu. Kromka chleba niby mały gest, a niesie w sobie dużo miłości. Chodzi przede wszystkim o uwrażliwienie naszego społeczeństwa na potrzeby ludzi starszych i potrzebujących, którzy często żyją wśród nas, a może nie zauważamy ich potrzeb.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Watykan: spotkanie na temat sytuacji finansowej

2019-09-20 10:26

st (KAI) / Watykan

W ramach działalności Rady ds. Gospodarczych 20 września odbędzie się spotkanie międzydykasterialne poświęcone sytuacji finansowej Stolicy Apostolskiej – poinformował rzecznik Watykanu, Mateo Bruni. Jak zauważa na łamach portalu dziennika La Stampa vaticaninsider Iacopo Scaramuzzi – deficyt Stolicy Apostolskiej w roku 2018 uległ podwojeniu.

Włodzimierz Rędzioch

Scaramuzzi przypomina, że już w grudniu ubiegłego roku ówczesny rzecznik Watykanu Greg Burke informował, że przy okazji spotkania Rady Kardynałów stojący na czele Rady ds. Gospodarczych kard. Reinhard Marx przedstawił plan „obniżenia kosztów operacyjnych Stolicy Apostolskiej”, który w odniesieniu do pracowników wykluczył zwolnienia, potwierdził blokadę etatów, wprowadzoną już jakiś czas temu w Watykanie, i wziął pod uwagę „możliwość” wcześniejszego przechodzenia na emeryturę oraz „mobilności” między różnymi urzędami, a w dłuższej perspektywie przewidywał „utworzenie opisu stanowisk, aby praca każdej dykasterii była bardziej efektywna”. Ponadto na dłuższą metę niemiecki kardynał przewidział „opracowanie budżetów wieloletnich, aby Rada ds. Gospodarki mogła sformułować prognozy w perspektywie pięcio- i dziesięcio- letniej, dając wyraźniejszy obraz sytuacji oraz wypracowując środki zaradcze. Włoski dziennikarz zauważa, że od roku 2015 Stolica Apostolska nie publikuje sprawozdań finansowych.

Do problemu kosztów dołącza się także spadek dochodów, w niepewnym scenariuszu globalnej gospodarki, związany także z trudnościami różnych Kościołów - zwłaszcza amerykańskich - zmagających się z koniecznością wypłacania odszkodowania dla ofiar wykorzystywania seksualnego, a także pytanie o inwestycje różnych dykasterii. Scaramuzzi przypomina, że sytuacja ekonomiczna Stolicy Apostolskiej jest na tyle trudna, iż na początku września Wall Street Journal napisał, że w roku 2018 deficyt Stolicy Apostolskiej (w odróżnieniu od Państwa Watykańskiego) uległ podwojeniu do około 70 milionów euro, przy budżecie w wysokości około 300 milionów euro. Dodaje, iż amerykański dziennik zacytował list z maja, w którym papież Franciszek poprosił kardynała Marxa o „poinformowanie odpowiednich szefów dykasterii o powadze sytuacji” i „przestudiowanie wszystkich środków uznanych za niezbędne dla zabezpieczenia ekonomicznej przyszłości Stolicy Apostolskiej oraz zapewnienie ich jak najszybszego wdrożenia”.

Rada ds. Gospodarki, koordynowana przez przewodniczącego episkopatu Niemiec oraz członka Rady Kardynałów - kardynała Reinharda Marksa, ma za zadanie „nadzorować zarządzanie gospodarcze i nadzorować struktury oraz działania administracyjne i finansowe dykasterii Kurii Rzymskiej, instytucji związanych ze Stolicą Apostolską i Państwa Watykańskiego, natomiast Sekretariat ds. Gospodarki sprawuje kontrolę i nadzór nad organami, którymi kieruje Rada.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Częstochowa: Sunningwell International Polska wydzierżawił hutę

2019-09-20 16:02

www.hutaczestochowa.pl

19 września Sunningwell International Polska wydzierżawił ISD Hutę Częstochowa. Przejmuje wszystkich jej pracowników i w ciągu miesiąca ma wznowić produkcję.

www.hutaczestochowa.pl

Notarialną umowę dzierżawy częstochowskiej huty popisali syndyk ISD Huty Częstochowa Sp. z o. o. w upadłości i spółka Sunningwell International Polska. Okres dzierżawy obejmuje 12 miesięcy i ma poprzedzać sprzedaż huty.

Najpilniejszym zadaniem jest wznowienie produkcji w hucie, która faktycznie nie pracuje od maja. Przed tygodniem przedstawiciel Sunningwell International Polska podczas spotkania z załogą zapowiadał, że jest już gotowy harmonogram związanych z tym działań. W najbliższych dniach do pracy powinni wrócić hutnicy przebywający na tzw. postojowym, żeby uczestniczyć w przygotowaniach do rozruchu. Trzeba też kupić złom i niezbędne surowce oraz dokonać przeglądu urządzeń i instalacji. Stalownia ma wznowić produkcję do 10 października, a po kilku dniach ruszy także walcownia blach grubych.

Dzierżawca przejmuje całą załogę ISD Huty Częstochowa zgodnie z art. 231 Kodeksu pracy, czyli z zachowaniem dotychczasowych warunków zatrudnienia. Zostały już o tym poinformowane hutnicze organizacje związkowe. Każdy z pracowników otrzyma dokument z informacjami dotyczącymi przejścia do nowego pracodawcy.

W dniu podpisania umowy dzierżawy ISD Huta Częstochowa zatrudniała 1185 pracowników.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, wynagrodzenia za okres od 1 sierpnia do 3 września zostaną wypłacone hutnikom m.in. z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych. Stosowny wniosek z huty wraz z pełną dokumentacją trafił do Funduszu i obecnie jest przez niego weryfikowany. Trwają również intensywne działania, aby załoga huty jak najszybciej otrzymała resztę wynagrodzeń za ten okres. Jak informują przedstawiciele związków zawodowych, na temat trybu wypłaty będą rozmawiać podczas umówionego na poniedziałek spotkania z syndykiem. Natomiast wynagrodzenia za okres od 4 do 19 września, gdy pracodawcą był syndyk, są już naliczane i zostaną wypłacone hutnikom do końca września.

W poniedziałek 23 września do huty mają przyjechać przedstawiciele kierownictwa Sunningwell International Polska. Poinformują oficjalnie o szczegółach swoich planów wobec przedsiębiorstwa i najbliższych działaniach.

Sunningwell International Polska to firma z siedzibą w Warszawie, która specjalizuje się w finansowaniu transakcji handlowych oraz zapewnieniu polskim przedsiębiorcom wsparcia kapitałowego dla ich rozwoju, a także udziału w międzynarodowym obrocie gospodarczym, szczególnie dla firm z branży surowców naturalnych, chemicznej oraz maszyn i urządzeń.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Rozumiem