Na małej scenie Teatru Narodowego przy ul. Wierzbowej grana jest od niedawna premierowa sztuka Ostatni Tomasza Łubieńskiego, napisana na zamówienie teatru. Autor, znany pisarz i eseista, zawarł tu doświadczenia
losów własnej rodziny od początków drugiej wojny.
Dramat rozpoczyna się 17 września 1939 r., kiedy to do majątku Różampol na wschodnich terenach Polski wkroczyły wojska hitlerowskie i sowieckie. Dla rodziny ziemiańskiej, reprezentowanej przez seniora
Eustachego, oznacza to początek prześladowań, terroru i degradacji społecznej.
Autor sztuki ukazuje kolejne epoki historyczne do 1989 r. symbolicznie i efektownie, chociaż nieco schematycznie. Reżyser posłużył się efektami muzycznymi i dynamicznymi scenami zbiorowymi. Eustachy
broni się przed naporem okupantów i komunizmu próbując zachować osobistą godność i tradycję rodzinną. Nieodwracalne zmiany socjalne symbolizuje w sztuce powojenny związek Eustachego z Rózią, pałacową
kucharką. Łubieński kończy tę wartą przemyślenia sztukę wnioskiem, że dawny świat Eustachego nieodwołalnie się kończy pod naporem nowej, pragmatycznej rzeczywistości.
Główną rolę Eustachego znakomicie odtwarza Ignacy Gogolewski, któremu towarzyszy liczny zespół aktorski.
Nowenna do św. Ojca Pio odmawiana między 14 a 22 września.
Święty Ojcze Pio, z przekonaniem uczyłeś, że Opatrzność mieszając radość ze łzami w życiu ludzi i całych narodów, prowadzi do osiągnięcia ostatecznego celu; że za widoczną ręką człowieka jest za-wsze ukryta ręka Boga, wstawiaj się za mną, bym w trudnej sprawie…, którą przedstawiam Bogu, przyjął z wiarą Jego wolę.
Uczestnicy popularnego tanecznego show postanowili zabłysnąć humorem i zamieścili w sieci nagranie, które – w ich zamyśle – miało bawić i promować program. Efekt okazał się jednak zupełnie odwrotny. Zamiast lekkości i żartu otrzymaliśmy nieudolną próbę rozbawienia widzów, która przerodziła się w żenujący spektakl z wyraźnie antykatolickim podtekstem. Trudno było patrzeć na to bez poczucia wstydu.
Na nagraniu „gwiazdy” programu – Barbara Bursztynowicz, Maja Bohosiewicz, Aleksander Sikora i Tomasz Karolak wraz z partnerami tanecznymi (Michałem Kassinem, Albertem Kosińskim, Darią Sytą i Izabelą Skierską) – odgrywają scenkę stylizowaną na modlitwę. Za stolikiem ustawione są zdjęcia jurorów, a uczestnicy wznoszą ręce i wygłaszają swoje „intencje”, które wspólnie kończą słowami: „wysłuchaj nas parkiet”.
Dziś o godzinie 14.00 czasu brytyjskiego w katedrze westminsterskiej odbędzie się pierwszy od czasu reformacji anglikańskiej katolicki pogrzeb członka brytyjskiej rodziny królewskiej - księżnej Kentu, która w 1994 r. przeszła na katolicyzm. We Mszy św. wezmą udział król Karol III i królowa Camilla.
Księżna Kentu - urodzona jako Katharine Lucy Mary Worsley - zmarła 4 września w Pałacu Kensington w wieku 92 lat. Wychowana została w wierze anglikańskiej, a w 1961 roku poślubiła księcia Edwarda, księcia Kentu i wnuka króla Jerzego V.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.