Reklama

„The New York Times”

Taca „on-line”

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Archidiecezja w Cincinnati (USA) jako pierwsza na świecie wprowadziła nowy sposób zbierania ofiar na tacę - poinformował prestiżowy „The New York Times”. Od lat wśród katolików w Stanach Zjednoczonych - pisał dziennik - elementem celebracji niedzielnego nabożeństwa było wsuwanie ponumerowanych kopert na tacę. W archidiecezji Cincinnati uczestnicy nabożeństw rezygnują z tradycyjnej tacy na rzecz ofiar przekazywanych „on-line”, za pomocą bankowości internetowej.
Dlaczego taka zmiana? Przedstawiciele archidiecezji tłumaczą, że ludzie są coraz bardziej przyzwyczajeni do elektronicznego przelewania pieniędzy, a młodsi często już nawet nie noszą gotówki przy sobie, załatwiając wszelkie płatności za pomocą karty kredytowej.
System donacji na parafie wprowadzono w Cincinnati w październiku ubiegłego roku. Wynajęto firmę informatyczną, która obsługuje oprogramowanie i zabezpiecza transakcje. Pobiera za to cztery procent od każdej przelanej sumy. „The New York Times” próbował dociec, czy nowy system zwiększył ofiarność wśród wiernych. Przedstawiciel kurii w Cincinnati Michael Vanderburgh odpowiedział, że na razie trudno o dokładne dane, ale z jego wypowiedzi wynika, że administracja kościelna liczy na taki efekt.
Oczywiście, tradycyjna taca jest nadal obecna na niedzielnych nabożeństwach. To dla tych, którzy albo nie mają dostępu do Internetu, albo bardziej pasuje im ta tradycyjna forma. Zresztą, jak podkreślali rozmówcy dziennika, byłoby rzeczą nierozsądną rezygnowanie z tego symbolu podczas liturgii. Ofiara jest, ich zdaniem, częścią nabożeństwa. Także ta pieniężna, bo Kościół ma potrzeby i jedno z przykazań kościelnych o tym przypomina.
Amerykanie, w przeciwieństwie do Europejczyków, nie wstydzą się pieniędzy w kościele i dlatego chętnie i raczej pochlebnie wypowiadają się o nowości. - To dla nas duża wygoda - tak można podsumować ich wypowiedzi. Archidiecezja w Cincinnati obejmuje 221 parafii. Około 50 aktywnie uczestniczy w projekcie

(pr)

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2008-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Młodzież z Goerlitz poznaje Wrocław

2025-12-06 15:12

ks. Łukasz Romańczuk

Od lewej: Emilia, Johann, Louis, ks. Markus, ks. Adam, Martin, Stefan oraz młodzież z Kiełczowa: Aleksandra i Filip

Od lewej: Emilia, Johann, Louis, ks. Markus, ks. Adam, Martin, Stefan oraz młodzież z Kiełczowa: Aleksandra i Filip

Młodzieżowa grupa z parafii św. Wacława w Görlitz postanowiła odwiedzić Wrocław, aby poznać to miasto. Dla większości uczestników była to pierwsza wizyta w stolicy Dolnego Śląska.

Grupa przyjechała wraz z opiekunem duchowym, księdzem Markusem Winzerem, a ich przewodnikiem w Polsce był ks. Adam Kaźmierski, wikariusz z parafii NMP Różańcowej w Kiełczowie, który przez pewien czas pełnił posługę w Görlitz. Wśród młodych była także Emilia, które urodziła się w Warszawie, przez pewien czas mieszkała we Wrocławiu i została ochrzczona w tutejszej parafii Ducha Świętego.
CZYTAJ DALEJ

Św. Mikołaj - biskup, nie krasnal

Niedziela Ogólnopolska 48/2007, str. 22-23

[ TEMATY ]

św. Mikołaj

TER

Św. Mikołaj, patron kościoła

Św. Mikołaj, patron kościoła

Niegdyś święty biskup z Myry był jednym z ważniejszych świętych chrześcijaństwa. Dziś stał się „świętym komercji”. Współczesność odarła go z ornatu, z głowy zdjęła mitrę i zabrała pastorał. „Świętego krasnala” - jak nietrudno zgadnąć - wymyślili amerykańscy specjaliści od reklamy. Dziś byśmy powiedzieli, że to taki święty po obróbce w McDonald’s.

Jeszcze nawet nie zaczął się Adwent, a już w pierwszych dniach listopada na sklepowe witryny i półki wmaszerowała armia mikołajów. Mikołaje zachęcają nas do zakupu nowego telefonu komórkowego, DVD, komputera i tysięcy zabawek. Są wszędzie. Widać je w telewizji, gazetach, ulotkach reklamowych. Wizerunek mikołaja jest wszechobecny. W jego kształcie produkowane są bombki choinkowe, pluszaki, balony dmuchane, a nawet lizaki i czekoladki. Niestrudzenie co roku św. Mikołaj jest komercyjnym hitem. Większość świętych mogłaby mu tylko pozazdrościć takiej popularności. Problem jednak tkwi w tym, że w przypadku św. Mikołaja mamy do czynienia chyba z największą podróbką wszech czasów. Pewnie dziś św. Mikołaj z Myry patrzy na to wszystko z Nieba i łapie się za głowę, bowiem jego popularność to iluzja.
CZYTAJ DALEJ

Francja: Biblia nadal bestsellerem, to nie przypadek

2025-12-06 18:35

[ TEMATY ]

Biblia

Adobe Stock

We Francji Pismo Święte nadal utrzymuje się wśród najchętniej kupowanych książek. Co roku sprzedaje się w setkach tysięcy egzemplarzy. Tendencja wzrostowa trwa już od 5 lat. W 2023 r. osiągnięto próg 350 tys. egzemplarzy. Księgarze zapewniają, że rynek wciąż nie został nasycony.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez tygodnik Famille Chrétienne, wyjątkowa popularność Biblii nie jest zjawiskiem odosobnionym. To po prostu jeden z przejawów odrodzenia chrześcijaństwa we Francji. A świadczą o nim przede wszystkim narastająca z roku na rok liczba dorosłych, którzy proszą o chrzest, wzmożone zainteresowanie pielgrzymkami, a także coraz większa popularność, zwłaszcza wśród młodych, kursów i katechez biblijnych.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję