Reklama

Rodzina

#ZEROKOMPROMISÓW

„Nie sprzedajemy wyrobów nikotynowych nieletnim” – pod takim hasłem ruszyła jesienią 2020 r. kampania #ZEROKOMPROMISÓW. Jej celem jest uświadomienie społeczeństwu, jak ważne jest przestrzeganie przez sprzedawców ustawowego zakazu sprzedaży wyrobów zawierających nikotynę nieletnim.

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Według statystyk, każdego dnia może po nie sięgać nawet 500 nieletnich chłopców i dziewcząt. Do kontaktu z papierosami przyznaje się ok. 70% uczniów w wieku 12 lat. To szokujące dane, o których zredukowanie warto walczyć. Tym bardziej że – według raportu IBRIS z listopada 2020 r. – wśród nastolatków rośnie w bardzo szybkim tempie popularność innej kategorii, tzw. wyrobów nowatorskich, czyli podgrzewaczy tytoniu. Przez laików są one mylnie utożsamiane z e-papierosami. Raport mówi, że chociaż podgrzewacze tytoniu są obecne na polskim rynku dopiero od 2017 r., to aż 25% badanej młodzieży w wieku 15-18 lat deklaruje, że podgrzewało tytoń, i jako powód wskazuje „aspiracyjność oraz większe zbliżenie do tradycyjnych papierosów niż e-papierosy”.

Kampanię #ZEROKOMPROMISÓW zainicjowała sieć dystrybucji e-papierosów eSmoking World. Dołączyły do niej kolejne sieci sprzedaży, które poczuwają się do prowadzenia działalności zgodnie ze społeczną odpowiedzialnością biznesu.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

W ramach pierwszego etapu kampanii sieć eSmoking World przeprowadziła cykl szkoleń dla doradców klienta i rozpowszechniła materiały dla dorosłych konsumentów dotyczące odpowiedzialnego korzystania z produktów zawierających nikotynę o potencjalnie obniżonym ryzyku. Informacje o kampanii pojawiły się w miejscach, gdzie oferowane są produkty eSmoking World, a już wkrótce charakterystyczne plakaty będzie można zobaczyć również w innych ogólnopolskich sieciach sprzedaży. Choć organizator kampanii jest dystrybutorem wyrobów nikotynowych i akcesoriów, nie boi się głośno mówić o potrzebach i wyzwaniach społecznych, które dostrzega branża. A te są poważne – mimo obowiązujących przepisów wciąż istnieje problem dostępu osób nieletnich do nikotyny. Ważne jest zatem odpowiedzialne podejście do sprawy i bardzo restrykcyjne egzekwowanie obowiązujących przepisów, aby do zakupu nie doszło również wówczas, kiedy istnieje choćby najmniejsze podejrzenie, że wyroby te mogą zostać zakupione przez dorosłego z przeznaczeniem dla osoby nieletniej.

Reklama

Istotą podjętych działań jest zaangażowanie jak największych sił i środków do walki z paleniem wśród młodzieży. Długofalowym celem akcji jest włączenie do kampanii – pod spójnym hasłem #ZEROKOMPROMISÓW – całej branży tytoniowej, w tym również producentów płynów do papierosów elektronicznych, wszystkich sprzedawców oraz instytucji administracji publicznej. Istotą tej kampanii jest eliminacja sprzecznych z prawem i szkodliwych społecznie praktyk, czyli dostępu osób nieletnich do tego typu produktów.

Dołączanie do akcji kolejnych partnerów dużych ogólnopolskich sieci handlowych dowodzi, że ta idea może jednoczyć wokół wspólnych działań i – jak zapowiadają organizatorzy – już na początku 2021 r. charakterystyczne symbole udziału w kampanii będą widoczne nie tylko w kilkuset punktach eSmoking World, ale i w kolejnych sklepach największych polskich sieci sprzedaży, w których sprzedawane są alternatywne wyroby nikotynowe.

– Niezwykle ważne są tu solidarność i połączenie sił, by można było liczyć na rzeczywiste, wymierne efekty podjętych kroków. Działając wielotorowo – zarówno jako branża e-papierosów, jak i odpowiedzialni handlowcy – chcemy skutecznie przeciwstawić się niezgodnym z prawem praktykom – podkreśla Steven Harvie, Country Manager British American Tobacco na Polskę i kraje bałtyckie.

Kampania #ZEROKOMPROMISÓW ma być apelem do wszystkich przedsiębiorców, a szczególnie do ich pracowników, oferujących w sprzedaży wyroby nowatorskie i e-papierosy, by działali odpowiedzialnie oraz nie sprzedawali osobom nieletnim e-papierosów, podgrzewaczy, płynów ani żadnych powiązanych akcesoriów.

Eksperci oceniają, że skala problemu jest tak duża, iż rodzice, nie mogąc sobie poradzić z uzależnieniem dzieci, coraz częściej korzystają z pomocy psychologów i terapeutów. Tym większego znaczenia nabiera zatem racjonalne podejście dystrybutorów do sprzedaży wyrobów tytoniowych, które stają się coraz bardziej atrakcyjne dla młodych Polaków.

Reklama

Misją organizatora kampanii – sieci eSmoking World należącej do British American Tobacco – jest wzmocnienie świadomości wśród sprzedawców sieci, że zarówno e-papierosy, jak i pozostałe wyroby o tzw. obniżonym ryzyku, zawierające nikotynę, przeznaczone są wyłącznie dla dorosłych palaczy.

– Nasze produkty są dostępne w kilkuset punktach sprzedaży oraz w ok. 8 tys. sklepów i stacji benzynowych. Postanowiliśmy rozpocząć i rozwijać kampanię, która wzmocni odpowiedzialne zachowania wszystkich, którzy zajmują się sprzedażą wyrobów nikotynowych. Wiemy, jak istotne dla naszej branży jest zdecydowane odcięcie się od zjawisk niepożądanych, a takim jest w pierwszej kolejności jakikolwiek dostęp osób nieletnich do nikotyny. Dołączanie kolejnych podmiotów do tej inicjatywy napawa nadzieją, że nasza determinacja przyniesie wymierne efekty – podkreśla Steven Harvie.

2021-01-27 09:45

Ocena: +1 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Opozycja wykorzystuje młodych

Niedziela Ogólnopolska 38/2021, str. 47

[ TEMATY ]

młodzież

opozycja

Artur Stelmasiak/Niedziela

Min. Piotr Mazurek

Min. Piotr Mazurek

Mit wspaniałego kraju zbudowanego przez Balcerowicza i Michnika nie działa już na kolejne pokolenia Polaków – mówi Piotr Mazurek, pełnomocnik rządu ds. polityki młodzieżowej.

Artur Stelmasiak: Czy inicjatywa polityków PO – Campus Polska Przyszłości zrobiła na rządowym ministrze od młodzieży wrażenie?

Min. Piotr Mazurek: W mediach jest lansowana teza, że Campus Polska był bardzo dużą imprezą. Tam jednak było tylko ok. tysiąca osób. My podczas spotkań konsultacyjnych z młodymi mamy po tysiąc osób w każdym województwie. Jest bardzo wiele różnych wydarzeń, np. patriotycznych i katolickich, które gromadzą znacznie więcej młodych ludzi niż Campus Polska.

CZYTAJ DALEJ

Abp Crepaldi: obecny kształt projektu europejskiego niezgodny z wizją katolicką

2024-04-30 14:29

[ TEMATY ]

Unia Europejska

projekt

pixabay.com

Zielony Ład, ataki na własność prywatną, aborcja jako jedna z zasad podstawowych, ingerencja w wewnętrzne sprawy państw członkowskich, dążenie do przyspieszenia procesu centralizacji - są niezgodne z wizją katolicką - twierdzi w wywiadzie dla portalu „La Nuova Bussola Quotidiana” abp Giampaolo Crepaldi. Emerytowany biskup Triestu, który przez długi czas kierował komisją Caritas in veritate CCEE (Rady Konferencji Episkopatów Europy), w latach 1994-2001 był podsekretarzem, zaś 2001-2009 sekretarzem Papieskiej Rady Iustitia et Pax zdecydowanie krytykuje obecny kształt projektu europejskiego. Przestrzega też przed przekształceniem się europejskiego „marzenia” w ideologiczny europeizm.

Odnosząc się do zbliżających się wyborów do Parlamentu Europejskiego abp Crepaldi podkreśla ich wyjątkową ważność. „Unia Europejska nie sprawdziła się w ostatnim czasie. Wiele osób wskazywało na poważne wady Europejskiego Zielonego Ładu, ale nie zostały wysłuchane. Polityka klimatyczna i transformacji energetycznej była centralistyczna, kosztowna, nieskuteczna i iluzoryczna, wywołując reakcje odrzucenia. Niedawne głosowanie Parlamentu Europejskiego w sprawie aborcji jako prawa człowieka podkreśliło przejęcie kontroli nad parlamentem przez destrukcyjną i beznadziejną ideologię. Wtrącanie się instytucji UE w wybory parlamentarne w Polsce i forsowanie decyzji przez rząd Węgier, narodu często traktowanego jako «obcy» dla Unii, to tylko niektóre aspekty sytuacji wyraźnego kryzysu. Dodajmy do tego znaczącą porażkę w polityce zagranicznej” - stwierdził emerytowany biskup Triestu.

CZYTAJ DALEJ

Jasna Góra: Maj u Najpiękniejszej z Niewiast

2024-05-01 09:21

[ TEMATY ]

Jasna Góra

Karol Porwich/Niedziela

„Chwalcie łąki umajone” to jedna z pieśni ku czci Matki Bożej, która wyjątkowo wybrzmiewa w maju. Jest to miesiąc szczególnego dziękczynienia Maryi za opiekę nad Polską, rodzinami, ale też przypomnieniem o historii naszej Ojczyzny. Każdego dnia na Jasnej Górze odprawiane są nabożeństwa majowe o godz.19.00 w Kaplicy Cudownego Obrazu, także z wieży jasnogórskiej o godz. 18.00 rozbrzmiewają maryjne melodie na „cztery strony świata”.

- Jasna Góra jest wyjątkowym miejscem, które Matka Boża sama sobie wybrała. Tutaj przybywają wierni, aby oddawać Jej cześć. W uroczystość Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski cały naród pragnie powtarzać słowa Aktu Milenijnego Oddania Polski w Macierzyńską Niewolę Maryi. W tym miesiącu do Pani Jasnogórskiej pielgrzymują szczególnie dzieci pierwszokomunijne, ale także nowo wyświęceni kapłani, aby zawierzyć swoje życie, posługę i podziękować za sakramenty - mówił o. Michał Bortnik, rzecznik prasowy sanktuarium.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję