Reklama

Kultura

Koreańczycy tańczą poloneza

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Grupa studentów polonistyki z Uniwersytetu Języków Obcych w Seulu (Korea Poł.) gościła przez 3 tygodnie w siedzibie Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk” w Koszęcinie. Młodzież, która występuje działającym w Seulu zespole „Mazurka” - kultywującym polskie tradycje narodowe i ludowe - doskonaliła swoje umiejętności taneczno-wokalne podczas warsztatów artystycznych pod kierunkiem pedagogów Zespołu „Śląsk”.

W cyklu warsztatów tanecznych, wokalnych i etnograficznych koreańczycy doskonalili kroki naszych tańców narodowych: poloneza, mazura, krakowiaka, kujawiaka i oberka. Uczyli się także tańców regionalnych m.in.: trojaka i tańców cieszyńskich. W czasie warsztatów wokalnych poznawali pieśni śląskie oraz piosenki biesiadne. Natomiast zajęcia z dykcji i recytacji pozwoliły im udoskonalić znajomość języka polskiego. Śląskie Centrum Edukacji Regionalnej, koordynujące pobyt studentów, przygotowało także dla nich zajęcia z ruchu scenicznego i wizażu oraz warsztaty regionalne ze znajomości strojów i kostiumów scenicznych.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Na zakończenie pobytu w Koszęcinie studenci przygotowali koncert pt. „Mazurka dla Śląska”. Publiczność z uznaniem przyjęła ich wykonanie kujawiaka i poloneza w choreografii Aleksandry Żaczkowej oraz trojaka i krakowiaka w choreografii Beaty Danielskiej. Koreańczycy wykonali też piosenki „Szła dzieweczka”, „Karolinka” i „Trojak”. Koncert zakończyły wzajemne podziękowania, wręczenie pamiątkowych certyfikatów i upominków.

W ciągu trzech tygodni pobytu studenci poznawali Polskę, byli w Warszawie, Żelazowej Woli, Krakowie, Wieliczce i Muzeum Auschwitz. Zwiedzili także Zabytkową Kopalnię Węgla Kamiennego w Zabrzu, klasztor na Jasnej Górze w Częstochowie, jurajski Szlak Orlich Gniazd - m.in. zamek w Ogrodzieńcu, Muzeum Śląskie, Muzeum Zamkowe w Pszczynie. Gościli w Urzędzie Marszałkowskim w Katowicach, Filharmonii Śląskiej i siedzibie NOSPR w Katowicach.

2015-11-24 13:05

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Modlitwa prosto z serca

Najnowsza płyta wspólnoty nie zaskakuje, bo zachowana jest w konwencji poprzednich nagrań, ale słucha się jej z przyjemnością.

Wspólnota Miłości Ukrzyżowanej powstała 19 grudnia 1993 r. Należą do niej osoby, które pragną realizować swoje powołanie do świętości. Do tego celu dążą m.in. przez celebrowanie Liturgii, dzielenie się słowem Bożym. Płyta Powstań i wyjdź! jest owocem pogłębionego życia duchowego członków wspólnoty, którzy pragną głosić Dobrą Nowinę i sprawić, by była ona przekazywana dalej, dlatego do krążka dołączone są teksty pieśni z akordami gitarowymi, aby każdy mógł z nich korzystać; by Ewangelia za ich pośrednictwem dotarła na krańce świata. Pieśni na tej płycie, podobnie jak na poprzednich, mają charakter refleksyjno-modlitewny, co sprawia, że kierują myśli słuchaczy ku Bogu.

CZYTAJ DALEJ

107. rocznica objawień Matki Bożej w Fatimie

2024-05-13 07:48

[ TEMATY ]

Fatima

Matka Boża Fatimska

pl.wikipedia.org

Łucja dos Santos wraz z młodszą Hiacyntą Marto

Łucja dos Santos wraz z młodszą Hiacyntą Marto

Dziś przypada 107. rocznica objawień Matki Bożej w Fatimie. Maryja w Fatimie przypomniała, że zdobycie nieba jest celem naszego życia - powiedział PAP kustosz Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach ks. Marian Mucha. Dodał, że objawienia są wciąż aktualne, ponieważ dziś ludzie żyją jakby Bóg nie istniał.

13 maja 1917 r. Matka Boża objawiła się trójce dzieci - rodzeństwu Franciszkowi i Hiacyncie Marto oraz ich kuzynce Łucji dos Santos, w portugalskiej miejscowości Cova da Iria, znajdującej się dwa i pół kilometra od Fatimy na drodze do Leirii.

CZYTAJ DALEJ

Ania Broda: pieśni maryjne są bezcennym skarbem kultury

2024-05-14 15:52

[ TEMATY ]

muzyka

pieśni maryjne

Magdalena Pijewska/Niedziela

Pieśni maryjne są bezcennym skarbem kultury ze względu na piękno języka, słownictwo i oryginalne melodie - mówi KAI Ania Broda. Pieśni biblijne i apokryficzne, balladowe i legendy, pogrzebowe i weselne, pielgrzymkowe czy mądrościowe - to pobożnościowe, ale i kulturowe bogactwo tradycyjnej muzyki, jaką Polacy przez pokolenia oddawali cześć Maryi. O dawnych polskich pieśniach maryjnych - ich znaczeniu, źródłach, rodzajach i bogactwie - opowiada wokalistka, cymbalistka, kompozytorka i popularyzatorka dawnych polskich pieśni. Wydała m. in. z Kapelą Brodów płytę "Pieśni maryjne".

- Jest tak wiele ważnych dla mnie pieśni maryjnych, że trudno mi wybrać, które lubię najbardziej. Każda z nich ma swoje miejsce w mojej codzienności i swoją funkcję. Mam wrażenie, że jest to zbiór pieśni religijnych niezwykle zróżnicowany w formie tekstowej, w narracji, ale też w formie muzycznej. Takie pachnące ziołami i kwiatami królestwo pomocy. Niebieskie Uniwersum z liliami w herbie - opowiada w rozmowie z KAI Ania Broda.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję