Reklama

Niedziela Legnicka

Uśpiony wojownik (cz. 1)

Bombardowanie treściami erotycznymi to skuteczny sposób na odwrócenie uwagi osoby od tego, co dzieje się wokół niej. Znajomość tych technik medialnych umożliwia podejmowanie wolnych wyborów w każdej sferze życia

Niedziela legnicka 9/2014, str. 6

[ TEMATY ]

zagrożenia

Dorota Niedźwiecka

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

O godz. 4.30 rano, 30 marca 2002 r. izraelskie siły wojskowe przejęły kontrolę nad kilkoma palestyńskimi stacjami telewizyjnymi na terenie miasta Ramallah na zachodnim brzegu Jordanu. Krótko po tym zaczęły transmisję filmów pornograficznych. Dlaczego? – tym pytaniem dr Michael Jones rozpoczął wykład, z którym kilka tygodni temu przyjechał do Polski. Dr Jones, zanim na nie odpowiedział, przeprowadził bardzo proste zestawienie definicji. Podkreślił, że na podstawie charakterystycznej dla Ameryki argumentacji na rzecz pornografii, można śmiało powiedzieć, że pornografia oznacza wolność (weźmy pod uwagę chociażby przekaz filmu „Skandalista Larry Flynt” – hollywoodzką apologię koneksji z przemysłem pornograficznym).

– Posługując się owym rozumowaniem amerykańskim, możemy powiedzieć, że wojska izraelskie transmitowały treści pornograficzne w palestyńskich stacjach, ponieważ chciały dać im wolność. Państwo w to wierzycie? Ja w to nie wierzę. Nikt w to nie wierzy.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Militarny letarg

Reklama

Dr Jones zwrócił uwagę, że nie można tego typy zachowań wytłumaczyć na podstawie przekazu, który pochodzi z wnętrza popkultury amerykańskiej. Natomiast doskonale można go zrozumieć, śledząc posunięcia militarne już w starożytności (choćby historię Samsona, którego Filistyni zniewolili wdziękami Dalily, czyniąc go żołnierzem niezdolnym do bitwy). – 12 stycznia 2002 r., a więc trzy miesiące przed opanowaniem palestyńskich stacji telewizyjnych, w jednym z artykułów* pisano, że eksperci CIA i Izraelskiej Służby Wewnętrznej zarekomendowali, by „zalewać” konserwatywne palestyńskie społeczeństwo pornografią i narkotykami. To miało powstrzymywać młodych Palestyńczyków przed wstępowaniem do organizacji zbrojnych – podkreśla Jones. – W tym samym raporcie stwierdzono, że tylko taka metoda, skupiająca na pożądliwości, może odwrócić uwagę zbuntowanej palestyńskiej młodzieży od militarnego wroga. Dr Jones przyglądając się tej metodzie inżynierów społecznych podkreśla, że jej usystematyzowane początki sięgają czasów oświecenia. Wcześniej Europa była zjednoczona wokół chrześcijańskiej idei, służącej jako model światopoglądowy, determinujący rozwój europejskiej myśli i działań (co, oczywiście, nie było równoznaczne z bezgrzesznością). Co istotne w tym modelu: jako esencję wolności uważano racjonalne moralne zachowanie. W oświeceniu pewne siły doszły do władzy, a Europa odwróciła się od Chrystusa, wybierając chęć dominowania.

Skandalista politykiem rewolucji

W rewolucyjnej Europie pojawiały się coraz to nowe, zaawansowane formy kontroli. Jako jednego z głównych teoretyków oświeceniowej idei dominacji, Jones przywołuje markiza de Sade, przedstawianego na większości polskojęzycznych stron – co ciekawe – przede wszystkim jako perwersyjnego skandalistę. Wystarczy jednak przejrzeć strony anglojęzyczne, by dowiedzieć się, że był także politykiem rewolucyjnym, filozofem i pisarzem. „Stan człowieka moralnego jest stanem harmonii i pokoju, natomiast stan człowieka niemoralnego to stan ciągłego niepokoju” – to cytat z de Sade, który niczym nie różni się od poglądów w czasach, gdy Europa współistniała z moralnością chrześcijańską. Niczym. Gdyby nie kontekst. Różnica polega na tym, że chrześcijańska Europa była zainteresowana harmonią, owym wewnętrznym pokojem, natomiast markiz de Sade był zainteresowany promocją przeciwieństwa, stałego niepokoju.

– Markiz rozumiał doskonale, że aby doprowadzić do rewolucji, trzeba najpierw zniszczyć moralność ludu – podkreśla prelegent. – W 1795 r., gdy rewolucja francuska doprowadziła do takiego chaosu i destrukcji, że spowodowała reakcję katolickich wandejczyków, markiz pisze swój traktat: „Filozofia w buduarze” jako reakcję na zagrożenie płynące ze strony wandejczyków.

Chaos może wiele

Reklama

Wystarczy poczytać dzieła de Sade, by dowiedzieć się, że ten inteligentny i niebezpieczny intelektualnie skandalista, był w pełni przekonany, że w konsekwencji folgowania pożądliwości człowiek staje się coraz bardziej niegodziwy w różnych aspektach życia. To zaś prowadziło – na poziomie społecznym – do umocnienia chaosu rewolucji francuskiej. Dlatego właśnie markiz zachęcał, by kobiety na nowo zaczęły się rozbierać w teatrach. Jedynym problemem dlań były niedociągnięcia technologiczne: niewielka widownia w teatrach powodowała, że zbyt mało mężczyzn mogło się tymi roznegliżowanymi damami pobudzić, natomiast w dużej sali mężczyźni siedzący zbyt daleko nie widzieliby dokładnie owych nagich pań na scenie. – Te problemy przestały istnieć dzięki telewizji, a szczególnie dzięki internetowi – podkreśla Jones. – Teraz można transmitować przedstawienia nagich pań do niemal każdego domu. I dodaje: tzw. wyzwolenie seksualne miało zawsze za cel formę kontroli.

* * *

Dr Michael Jones to katolicki pisarz, apologeta. W przeszłości – wykładowca Kolegium Najświętszej Marii Panny w Notre Dame, w stanie Indiana. Obecnie – redaktor naczelny „Culture Wars”. Autor piętnastu książek, w tym bestsellera na temat rewolucji seksualnej „Libido Dominandi. Seks jako narzędzie kontroli społecznej”

* Agencja Informacyjna Islamskiego Stowarzyszenia na Rzecz Palestyny

Nagrania z wykładów Michala Jonesa w Polsce można obejrzeć na stronie www.miastowroclaw.pl

2014-02-27 10:33

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Kościół podejmuje prewencję w sprawie pedofilii

[ TEMATY ]

Kościół

zagrożenia

Graziako

Obrona i prewencja przed nadużyciami seksualnymi dzieci i młodzieży jest i musi być integralną częścią zaangażowania Kościoła – podkreślił sekretarz generalny Konferencji Episkopatu Polski bp Wojciech Polak. Mszą św. pod jego przewodnictwem rozpoczęło się w sobotę w Krakowie szkolenie dla przedstawicieli różnych instytucji i środowisk kościelnych na temat zapobiegania pedofilii. Czterdziestoosobowa grupa duchownych i świeckich będzie uczestniczyć przez rok w kursie opracowanym przez ekspertów Centrum Ochrony Dzieci Papieskiego Uniwersytetu Gregoriańskiego w Rzymie.
CZYTAJ DALEJ

Bóg pomnaża dobro tych, którzy je czynią już teraz

2025-09-23 12:37

[ TEMATY ]

rozważania

O. prof. Zdzisław Kijas

Biuro Prasowe Archidiecezji Krakowskiej

Bóg pomnaża dobro tych, którzy je czynią już teraz, choćby w niewielkim zakresie. Karze zaś tych, którzy mają serce skąpe i niczego nie dają potrzebującym.

Jezus powiedział do faryzeuszów: «Żył pewien człowiek bogaty, który ubierał się w purpurę i bisior i dzień w dzień ucztował wystawnie. U bramy jego pałacu leżał żebrak pokryty wrzodami, imieniem Łazarz. Pragnął on nasycić się odpadkami ze stołu bogacza. A także psy przychodziły i lizały jego wrzody. Umarł żebrak i aniołowie zanieśli go na łono Abrahama. Umarł także bogacz i został pogrzebany. Gdy cierpiąc męki w Otchłani, podniósł oczy, ujrzał z daleka Abrahama i Łazarza na jego łonie. I zawołał: „Ojcze Abrahamie, ulituj się nade mną i przyślij Łazarza, aby koniec swego palca umoczył w wodzie i ochłodził mój język, bo strasznie cierpię w tym płomieniu”. Lecz Abraham odrzekł: „Wspomnij, synu, że za życia otrzymałeś swoje dobra, a Łazarz w podobny sposób – niedolę; teraz on tu doznaje pociechy, a ty męki cierpisz. A ponadto między nami a wami zionie ogromna przepaść, tak że nikt, choćby chciał, stąd do was przejść nie może ani stamtąd nie przedostają się do nas”. Tamten rzekł: „Proszę cię więc, ojcze, poślij go do domu mojego ojca. Mam bowiem pięciu braci: niech ich ostrzeże, żeby i oni nie przyszli na to miejsce męki”. Lecz Abraham odparł: „Mają Mojżesza i Proroków, niechże ich słuchają!” „Nie, ojcze Abrahamie – odrzekł tamten – lecz gdyby ktoś z umarłych poszedł do nich, to się nawrócą”. Odpowiedział mu: „Jeśli Mojżesza i Proroków nie słuchają, to choćby ktoś z umarłych powstał, nie uwierzą”».
CZYTAJ DALEJ

Zmiany personalne w Diecezji Sandomierskiej

2025-09-25 12:18

Diecezja Sandomierska

Biskup Ordynariusz podjął następujące decyzje:

– mianował proboszczem parafii pw. Podwyższenia Krzyża Świętego w Sandomierzu księdza kanonika dr. Rafała Kobiałkę, dotychczasowego ojca duchownego w Wyższym Seminarium Duchownym;
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję