Dyrektor gdańskiej Caritas ks. Andrzej Wiecki wyjaśnił w rozmowie z PAP, że kampania „nieWyGODNI” ma przede wszystkim zwrócić naszą uwagę na osoby, które codziennie mijamy na ulicy, a jednak niekiedy zakrywamy przed nimi oczy.
Jest to też zaproszenie do tego, abyśmy przez moment zastanowili się, że granica pomiędzy posiadaniem wszystkiego i straceniem wszystkiego jest bardzo cienka. Osoby „nieWyGODNE” odkrywając przed nami swoje życie, pokazują jak niewiele nas dzieli od tego, żeby w jakiś sposób podzielić ich historię
– powiedział.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Kulminacyjnym punktem kampanii będzie premiera teledysku „Rozchełstany Heniu”, który zostanie opublikowany 13 listopada 2025 r. w mediach społecznościowych Caritas Archidiecezji Gdańskiej.
To jest historia pana Henryka, który przez kilka lat żył jako bezdomny na ulicach Hamburga. Tam doświadczył on pomocy drugiego człowieka i Boga. Dzięki temu udało mu się powstać z bezdomności, a po wyjściu z kryzysu napisał bestsellerową autobiografię „Bóg znalazł mnie na ulicy”
– wyjaśnił dyrektor gdańskiej Caritas.
Na podstawie jego historii chcemy dotrzeć do osób, które pomagają innym, ale przede wszystkim do osób, które niekiedy mają wyrzuty sumienia, gdy widzą osoby potrzebujące i nie wiedzą, czy mają im pomóc, czy też nie
– dodał ks. Wiecki.
Caritas Archidiecezji Gdańskiej jest kościelną organizacją charytatywną archidiecezji gdańskiej powołaną dekretem biskupa gdańskiego 25 kwietnia 1990 roku. Wypełniając swą misję, realizuje zadania w obszarze pożytku publicznego.
