Słabością książki Catherine Poulain „Wielki marynarz” jest to, że zanim ją przeczytamy, powinniśmy wiedzieć co nieco o autorce – kim jest i co robiła. Jako 20-latka opuściła dom, by zarabiać na życie pracą fizyczną. Pracowała w wytwórni konserw na Islandii, w barze w Hongkongu, przy zbiorze jabłek w Kanadzie, a przede wszystkim na kutrach rybackich na Alasce. Ta ostatnia przygoda trwała 10 lat, zanim urząd imigracyjny nie odesłał Catherine do Francji. Przeżycia z tych lat stały się podstawą do napisania powieści, której przez lata nikt nie chciał wydać. Gdy ją w końcu wydano, porwała czytelników i recenzentów swoją oryginalnością i została obsypana nagrodami. Czytelnicy najwidoczniej czekali na opisanie przez kobietę męskiego świata, na męską książkę dla kobiet. Bohaterka powieści sporo musiała przejść, żeby zadomowić się w tym świecie. Wykonywała męską robotę za pół stawki, nie dosypiała, znosiła zimno, ból, docinki i beznadzieję oczekiwania na kolejne wypłynięcie z portu.
Opowiem historie, które wstrząsają i poruszają: o sędzim, który całe życie walczył o sprawiedliwość, o człowieku, który nie zgodził się podpalić krzyża, i o dzieciach, których niewinność woła do nieba.
To nie jest opowieść o strachu, ale o nadziei: ciasna brama jest zawsze otwarta dla tych, którzy kochają. Bo na końcu nie liczy się, co mamy – ale kogo znamy.
W Asyżu odsłonięto rzeźbę przedstawiającą bł. Carlo Acutisa klęczącego u stóp Chrystusa. Dzieło zostało wykonane z brązu przez znanego kanadyjskiego artystę Timothy’ego Paula Schmalza – informuje agencja SIR. To pierwsza rzeźba, która oddaje hołd przyszłemu świętemu z pokolenia millenialsów, który zostanie kanonizowany 7 września wraz z Pier Giorgio Frassatim.
Acutis, znany jako „influencer Boga”, wykorzystywał internet do szerzenia kultu Eucharystii, dokumentując eucharystyczne cuda z całego świata i ukazując, jak wiara może łączyć się z technologią. W rzeźbie Carlo trzyma laptopa, na którego ekranie widnieją kielich i patena – symbol tego, że za pomocą technologii ukazywał światu Najświętszą Eucharystię. Przy jego plecaku zawieszona jest także proca, którą artysta Schmalz interpretuje jako odniesienie „do Dawida stojącego naprzeciw Goliata: młodzieńca, który stawia czoło współczesnej kulturze świeckiej za pomocą narzędzi świata cyfrowego, a swoją siłę czerpie z filaru krzyża”.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.