Reklama

Sport

Ruch to zdrowie

Brak ruchu w czasie kwarantanny nie sprzyja naszemu zdrowiu. Dlatego warto wygospodarować trochę czasu na codzienną, nawet umiarkowaną aktywność fizyczną.

Półgodzinny spacer (nie wcześniej niż 30 min po posiłku) wystarczy, aby pobudzić do pracy układ trawienny. Nie tylko jazda na rowerze, pływanie, jogging, aerobik, skakanie na skakance, ale też umiarkowana 15-minutowa codzienna gimnastyka, składająca się z prostych ćwiczeń, pomagają w pozbyciu się np. zaparć, nie powodując gwałtownej reakcji układu trawiennego jak niektóre środki na przeczyszczenie.

Ćwiczenia gimnastyczne rozluźniające mięśnie brzucha i pobudzające jelita do pracy.

Reklama

Ćwiczenie 1. Położyć się na wznak, unieść zgiętą w kolanie prawą nogę i przyciągnąć ją rękami do brzucha. Przytrzymać przez kilka sekund. Następnie wyprostować nogę i położyć. Potem zgiąć lewą nogę, przyciągnąć i przytrzymać. Na koniec, leżąc w tej samej pozycji, przyciągnąć do brzucha obie nogi. Zestaw powtórzyć kilka razy.

Ćwiczenie 2. Położyć się na wznak, unieść zgiętą w kolanie prawą nogę i kolanem wykonywać ruchy okrężne – najpierw w prawo, potem w lewo. Wyprostować nogę i położyć. Następnie ćwiczenie to wykonać lewą nogą.

Bardzo dobrze pobudza jelita do pracy „rowerek” wykonany w pozycji leżącej, z rękami ułożonymi wzdłuż tułowia.

Reklama

Ćwiczenie 3. Leżąc na plecach, dłonie położyć na biodrach, wciągnąć powoli powietrze, jednocześnie wypychając brzuch. Następnie powoli wypuszczać powietrze i wciągać brzuch. Rozluźnić mięśnie brzucha, spokojnie oddychać. Powtórzyć ćwiczenie kilkakrotnie, ale powoli zwiększać tempo. 

Ćwiczenie 4. Położyć się na brzuchu, wyciągnąć ręce przed siebie, unieść lekko górną część tułowia i wyprostowane ręce, przytrzymać przez kilka sekund, po czym wrócić do pozycji wyjściowej i odprężyć się. Ćwiczenie powtórzyć 10-15 razy.

Ćwiczenie 5. Usiąść, zgiąć nogi w kolanach, stopy oprzeć na podłożu. Kolana objąć ramionami i przyciągnąć powoli do klatki piersiowej. Przytrzymać przez kilka sekund. Następnie rozluźnić mięśnie i wyprostować nogi. Ćwiczenie powtórzyć kilkakrotnie.

Ćwiczenie 6. Uklęknąć, oprzeć się na rękach (pozycja jak do „kociego grzbietu”). Wypuścić powietrze, szybko wciągnąć brzuch i szybko go wypchnąć. Powtórzyć 4 razy.

Ćwiczenie 7. W pozycji klęczącej ścisnąć pośladki i wytrzymać tak 6 s, rozluźnić. Powtórzyć 5 razy – w ten sposób ćwiczy się mięśnie podbrzusza i wzmacnia mięśnie odbytu.

Niektóre proste ćwiczenia rozluźniające mięśnie brzucha i pobudzające perystaltykę jelit można wykonywać w wolnej chwili w ciągu dnia, np.: podskakiwanie na jednej nodze, stawanie na przemian na palcach i na piętach, kręcenie biodrami, ćwiczenia oddechowe.

2020-05-12 12:32

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Watykańska przychodnia pediatryczna w Internecie

[ TEMATY ]

zdrowie

BOŻENA SZTAJNER

Od 90 lat watykańska przychodnia św. Marty świadczy pomoc medyczną dzieciom z ubogich rodzin, szczególnie emigrantów. Na wczorajszej konferencji prasowej prezentującej nowo powstałą stronę internetową tego ambulatorium (http://www.dispensariosantamarta.va) i przedstawiono podstawowe informacje o jego działalności.

Od początku działalności przychodnią kierują siostry szarytki, a pomaga im w tym 50 wolontariuszy świeckich, w tym lekarze różnych specjalności, między innymi ortopedzi, okuliści, dermatolodzy i chirurdzy, jak też psycholodzy.

CZYTAJ DALEJ

Zmarł ks. Marian Rola, wiceoficjał Sądu Metropolitalnego Warszawskiego

2021-09-21 14:18

[ TEMATY ]

sąd

Archidiecezja Warszawska

W poniedziałek w wieku 79 lat zmarł ksiądz Marian Rola, wiceoficjał Sądu Metropolitalnego Warszawskiego - poinformowało we wtorek biuro prasowe archidiecezji warszawskiej.

Ksiądz Marian Rola zmarł w poniedziałek 20 września w wieku 79 lat - czytamy w komunikacie opublikowanym na stronie archidiecezji warszawskiej.

CZYTAJ DALEJ

Adoracja to obecność

2021-09-21 20:21

Karol Porwich/Niedziela

„Chrystus w konsekrowanej hostii jest obecny, i my - adorując tę hostię – jesteśmy obecni. Niczym Maryja i Jan stajemy pod krzyżem Pana, czerpiąc siłę z Jego błogosławionej ofiary”- mówił bp Adrian Galbas. Biskup pomocniczy diecezji ełckiej przewodniczył Mszy św. w gołdapskiej konkatedrze pw. NMP Matki Kościoła rozpoczynającej peregrynację Monstrancji z Medjugorie.

Od wtorku 21 września w gołdapskiej konkatedrze pw. Najświętszej Maryi Panny Matki Kościoła jest możliwość adoracji Jezusa Eucharystycznego w Monstrancji z Medjugorje. Monstrancja będzie w Gołdapi do środy 29 września a docelowo zostanie wkomponowana w Ołtarz Adoracji w Medjugorje.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję