Stan jego zdrowia ulegał coraz większemu pogorszeniu. W 1949 r.
bardzo ciężko zachorował, ale dzięki natychmiastowej i właściwej
opiece lekarskiej powrócił do zdrowia. Nie mógł jednak pracować tak
intensywnie, jak dawniej. Bardzo pragnął doczekać jubileuszu 25-
lecia istnienia diecezji i własnej konsekracji biskupiej. Z okazji
tych jubileuszów pragnął konsekrować świątynię katedralną. W 1950
r. ponownie ciężko zaniemógł, ale i tym razem niebezpieczeństwo śmierci
minęło. Jeszcze 4 lutego 1951 r. odprawiał pontyfikalną Sumę dziękczynną
z okazji 25-lecia własnej konsekracji biskupiej i objęcia rządów
w diecezji. Na jej zakończenie wygłosił z ambony katedralnej kazanie,
w którym gorąco zachęcał wiernych do trwania przy Chrystusie w trudnych
czasach. Nic wówczas nie wskazywało, aby za kilka dni mógł nastąpić
koniec jego życia. Umarł 13 lutego 1951 r. Uroczystości pogrzebowe
rozpoczęły się 16 lutego (w piątek). O godz. 17.00 wyruszył żałobny
kondukt z Kurii Diecezjalnej, kierując się Alejami Najświętszej Maryi
Panny do katedry częstochowskiej. Przewodniczył tym obrzędom biskup
poznański Walenty Dymek.
Na czele konduktu żałobnego szła młodzież szkolna z jeszcze
istniejących szkół zakonnych, dalej delegacje parafialne z chorągwiami
okrytymi kirem. Następnie postępowały siostry zakonne i zakonnicy,
klerycy Seminarium Duchownego, duchowieństwo diecezjalne, przedstawiciele
licznych kapituł, a na końcu 20 biskupów. Trumnę z ciałem Zmarłego
nieśli na ramionach duchowni i świeccy. Za trumną postępowały ogromne
rzesze wiernych. Także na całej trasie konduktu były zebrane wielkie
tłumy wiernych. Dzwony wszystkich kościołów częstochowskich żegnały
Arcypasterza. Przejście do katedry trwało ponad godzinę. Od sklepienia
katedry zwisały flagi narodowe i kościelne, przewiązane kirem na
znak żałoby. Trumna spoczęła na wysokim katafalku. Mury ogromnej
świątyni katedralnej nie mogły pomieścić przybyłych wiernych. Kapłani
i klerycy odśpiewali Nieszpory Żałobne. Wikariusz kapitulny, biskup
pomocniczy dr Stanisław Czajka odczytał depeszę kondolencyjną papieża
Piusa XII oraz odczytał fragment testamentu Zmarłego, w którym wyrażał
wolę, aby w czasie pogrzebu nie było żadnych przemówień.
W następnym dniu o godz. 9.00 rano rozpoczęło się w katedrze
nabożeństwo pogrzebowe. Mszę św. celebrował Prymas Polski abp Stefan
Wyszyński. Śpiewy żałobne wykonywały chóry katedralne i chór klerycki.
Po Mszy św. arcybiskupi i biskupi odprawili tzw. castrum doloris.
Trumna z ciałem Zmarłego spoczęła w podziemiach katedry.
Aby żyć według przykazań, wypełniać obowiązki stanu, naśladując pokorę i ofiarną miłość Jezusa Chrystusa Króla, wywyższonego na krzyżu - zachęcał na Jasnej Górze bp Rudolf Pierskała. Pomocniczy biskup opolski przewodniczył tam Mszy św. z udziałem przedstawicieli górników różnych sektorów przemysłu wydobywczego i pracowników branży energetycznej oraz ich rodzin. 35. Pielgrzymka Górników była czasem wdzięczności za całoroczną pracę, modlitwy w intencji polskiego górnictwa, o szacunek dla pracy i bezpieczeństwo w kopalniach, a także za tych, którzy odeszli już na „wieczną szychtę”.
Pielgrzymkę Górników zorganizował Krajowy Sekretariat Górnictwa i Energetyki NSZZ „Solidarność”. Jej przewodniczący, Jarosław Grzesik podkreślił, że obecna sytuacja w polskim górnictwie jest trudna i złożona, zwłaszcza w górnictwie węgla kamiennego.
Klemens I był trzecim następcą św. Piotra (po Linusie i Klecie), a więc czwartym papieżem w dziejach Kościoła.
Z tradycji chrześcijańskiej dowiadujemy się, że Klemens był synem Faustyna, niewolnikiem pochodzenia żydowskiego. Miał go wyzwolić patrycjusz rzymski Klemens, którego imię przyszły święty przyjął. Tertulian podaje, że Klemens miał być ochrzczony i otrzymać święcenia kapłańskie z rąk Piotra Apostoła. Święty Ireneusz, biskup Lyonu, zaświadcza, że Klemens „widział apostołów”, „spotykał ich”, „miał jeszcze w uszach ich przepowiadanie, a przed oczyma ich tradycję” (Adversus haereses 3, 3, 3). Przypisuje mu się autorstwo listu do chrześcijan w Koryncie, gdzie Kościół był rozdarty wewnętrzną niezgodą. List ten stanowi pierwszy przejaw prymatu Kościoła rzymskiego po śmierci św. Piotra. „List Klemensa porusza różne tematy o nieprzemijającej aktualności. Jest on tym bardziej znaczący, że już w I wieku ukazuje troskę Kościoła Rzymu, który przewodniczy w miłości wszystkim innym Kościołom” – powiedział Benedykt XVI.
Babilon nie tylko podbija, ale także „programuje” elity. Daniel i trzej towarzysze trafiają na dwór, uczą się języka, literatury, dworskich manier. To polityka asymilacji - nowe imiona, nowa szkoła, nowy stół. Młodzi przyjmują naukę, ale stawiają granicę przy „skażeniu” (hebr. gaʾal) królewskim pokarmem. Chodzi o więcej niż przepisy czystości. Pokarm z królewskiego stołu oznaczał udział w kulcie obcych bóstw i w lojalności wobec króla jako „pana życia”. Odmowa jest więc teologicznym „nie”. Chcemy być lojalni wobec króla, ale nie kosztem przymierza.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.