Reklama

Polska

Kampania "Kropla Miłosierdzia" na ŚDM

"Głodnych nakarmić", "chętnie urazy darować", "modlić się za żywych i umarłych" - to hasła najnowszej kampanii społecznej stołecznego Centrum Myśli Jana Pawła II, które znaleźć można na przystankach i słupach reklamowych oraz w komunikacji miejskiej dwóch największych polskich miast. Akcja "Kropla Miłosierdzia" skierowana jest nie tylko do uczestników Światowych Dni Młodzieży, ale także przyjmujących pielgrzymów mieszkańców Warszawy i Krakowa, a także turystów.

[ TEMATY ]

ŚDM w Krakowie

Stepan Popov/Fotolia.com

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Idea kampanii wpisuje się w ogłoszony przez papieża Franciszka Jubileuszowy Rok Miłosierdzia. Kampania „Kropla Miłosierdzia” została przygotowana dla młodzieży biorącej udział w 31. Światowych Dniach Młodzieży. Jej przesłanie skierowane jest także do mieszkańców i turystów odwiedzających stolicę i miejsce wydarzeń centralnych ŚDM.

Motywem przewodnim projektu jest woda. Woda niesie ze sobą głębokie przesłanie: symbolizuje życie, czystość, a także oczyszczenie i zaspokojenie. Podobnie miłosierdzie. Miłosierdzie raz przyjęte procentuje i niejednokrotnie jest oddawane dalej ze zdwojoną siłą.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

"'Kropla Miłosierdzia' proponuje refleksję na kilku poziomach. Do jej realizacji wybrane zostały fragmenty przemówień i dokumentów św. Jana Pawła II oraz "Dzienniczka" św. s. Faustyny Kowalskiej, które najlepiej wyjaśniają, w jaki sposób Ci święci rozumieli poszczególne uczynki miłosierdzia" - mówi KAI Joanna Korzeniewska, rzeczniczka Centrum Myśli Jana Pawła II.

Jak wskazują inicjatorzy akcji, mottem przewodnim kampanii są akty miłosierdzia, wypływające z nauki Kościoła katolickiego: uczynki miłosierdzia względem ciała i duszy. "Spełniając uczynki miłosierdzia wyrażamy miłość wobec drugiego, stajemy się bohaterami, uczestniczymy w cudzie, zmieniamy się w dar lub dar od kogoś przyjmujemy, zyskujemy moc, aby sprawić komuś przyjemność" - wyjaśniają inicjatorzy akcji.

Akcja prowadzona jest w Warszawie i Krakowie. Plakaty z symboliczną kroplą wody i nazwą jednego z uczynków miłosierdzia zdobią przystanki i słupy reklamowe. Promujące spoty wyświetlane są w komunikacji miejskiej. Inicjatywa propagowana jest także w mediach społecznowych.

Organizatorem kampanii „Kropla Miłosierdzia” jest Centrum Myśli Jana Pawła II, Kreację stworzyła agencja Skyboat. Wsparcie działań związanych z kampanią zapewnia Instytut Dialogu Międzykulturowego z Krakowa.

Pod adresem: www.kroplamilosierdzia.org oraz www.dropofmercy.org znajduje się rozwinięcie kampanii. Każdy, kto wejdzie na stronę internetową, będzie mógł zastanowić się głębiej nad aktami miłosierdzia względem duszy i ciała.

Reklama

Inicjatywa wpisuje się w akcję Miasto Miłosierdzia, która jest okazją do spotkania i dialogu organizacji, grup i osób, które zajmują się działaniem na rzecz ludzi w potrzebie. Głównym celem projektu jest zainteresowanie tematem miłosierdzia, ideą wolontariatu i umożliwienie chętnym udziału w różnych akcjach wolontariackich – zarówno w trakcie trwania wydarzenia i w formie systematycznego zaangażowania.

Zwieńczeniem działań Miasta Miłosierdzia będą liczne wydarzenia artystyczne, akcje czynienia dobra, debata i koncert, które odbędą się 22 lipca na terenie Miejskiej Strefy Kultury, która utworzona zostanie na stołecznym placu Hoovera w ramach tzw. Dni w Diecezjach.

2016-07-12 16:57

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Wsłuchać się w milczenie Franciszka

[ TEMATY ]

Auschwitz

ŚDM w Krakowie

Franciszek w Polsce

29.07

Małgorzata Czekaj

To była wyjątkowa wizyta. Upłynęła w milczeniu, spokoju i zadumie – powiedziała Irena Jaszczuk, ocalała z niemieckich obozów koncentracyjnych

To była wyjątkowa wizyta. Upłynęła w milczeniu, spokoju i zadumie – powiedziała Irena Jaszczuk, ocalała z niemieckich obozów koncentracyjnych

Milczenie Ojca Świętego w Auschwitz było milczeniem świadomym, celowym, pełnym skupienia. Choć Franciszek nie zabrał publicznie głosu, przekazał nam wiele przez swoją modlitwę.

CZYTAJ DALEJ

Kraków z kard. Rysiem

2024-04-29 09:19

[ TEMATY ]

archidiecezja łódzka

kl. Krzysztof Wowra

W sobotę, 27 kwietnia, jak co roku, łódzcy klerycy roku propedeutycznego z przełożonymi spotkali się z ks. kard. Grzegorzem Rysiem w Krakowie.

CZYTAJ DALEJ

Francja: Kapitan siatkarzy kończy karierę i wstępuje do opactwa

2024-04-30 07:47

[ TEMATY ]

świadectwo

fr.wikipedia.org

Ludovic Duée

Ludovic Duée

Kapitan drużyny Saint-Nazaire - nowych zdobywców tytułu mistrzów Francji w siatkówce, 32-letni Ludovic Duee kończy karierę sportową i wstępuje do opactwa Lagrasse. Jak poinformował francuski dziennik „La Croix”, najlepszy sportowiec rozegrał swój ostatni mecz w niedzielnym finale z reprezentacją Tours 28 kwietnia i teraz poprosi o dołączenie do tradycjonalistycznej katolickiej wspólnoty kanoników regularnych w południowo-francuskim departamencie Aude.

Według „La Croix”, Duee poznał wspólnotę niedaleko Narbonne w regionie Occitanie, gdy przebywał tam podczas pandemii koronawirusa. Mierzący 1,92 m mężczyzna powiedział, że zakonnicy byli bardzo przyjaźni, otwarci i dynamiczni, mieli też odpowiedzi na wiele jego pytań. Siatkarz przyznał, że spotkanie z duchowością braci zmieniło również jego relację z Bogiem.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję