Wakacje w Lwówku Śląskim

Kolonijne wspomnienia

Niedziela legnicka 40/2004

W sobotni ranek 7 sierpnia z parafii Matki Bożej Szkaplerznej w Starym Węglińcu wyruszyliśmy 30-osobową grupą na kolonie do Lwówka Śląskiego. Jak co roku organizuje je Caritas Diecezji Legnickiej. W drodze do ośrodka towarzyszył nam proboszcz ks. Stanisław Kowalski, poznaliśmy także nasze opiekunki: Katarzynę Rydecką i Mariannę Jarząb. We Lwówku spędziliśmy wspaniałe 2 tygodnie. Nasz nowy dom bardzo nam się podobał. Każdy dzień rozpoczynał się o 7.00 i obfitował w wiele wrażeń. Najważniejszą jego częścią był udział we Mszy św. w kościele parafialnym. Natomiast wieczorem wspólnie gromadziliśmy się na Apelu Jasnogórskim oraz śpiewaliśmy pieśni. Codziennie uczestniczyliśmy w wykładach, które bardzo ciekawie prowadził kierownik kolonii Robert Górski. Zwiedziliśmy romańsko-gotycki kościół parafialny pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny, który jest najpiękniejszym zabytkiem sztuki sakralnej we Lwówku Śląskim. Poznaliśmy też jego historię oraz wiele ciekawostek o mieście i jego okolicach. 15 sierpnia, w święto Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny, uczestniczyliśmy w uroczystościach odpustowych. Mieliśmy też okazję zwiedzić ratusz - najcenniejszy zabytek Lwówka, zbudowany w stylu gotycko-renesansowym. Nasz pobyt na koloniach to także udział w konkursach, grach, zabawach na świeżym powietrzu. Ponieważ pogoda dopisała, często chodziliśmy na basen. Organizowano nam wiele rozgrywek i zawodów sportowych. Były mecze piłki nożnej, gra w dwa ognie, a także mnóstwo innych zabaw sprawnościowych. Chętnie braliśmy udział w konkursach plastycznych oraz w muzycznym „Idolu”. Byliśmy też na Szwajcarce Lwóweckiej, skąd można było podziwiać panoramę miasta. Odwiedziliśmy straż pożarną, a także stadninę koni. Odbyliśmy też wspaniałą wycieczkę autokarową na zamek Czocha oraz do Szklarskiej Poręby. Wjechaliśmy wyciągiem na Szrenicę. Najmilej jednak wspominamy „chrzest kolonijny”, karaoke oraz dyskoteki, które odbywały się prawie każdego wieczoru. W ciągu naszego dwutygodniowego pobytu na koloniach kilkakrotnie odwiedził nas Ksiądz Proboszcz, który zabierał nas na spacery po mieście i na lody. Niestety, nasza kolonie szybko dobiegły końca. Gorąco dziękujemy Caritas Diecezji Legnickiej i ks. Czesławowi Włodarczykowi, ks. Krzysztofowi Kiełbowiczowi - dyrektorowi ośrodka w Lwówku Śl. oraz Robertowi Górskiemu, naszym wychowawcom, a także wszystkim sponsorom, dzięki którym mile spędziliśmy czas. Jesteśmy wdzięczni również ks. Stanisławowi Kowalskiemu, który umożliwił nam wyjazd na letni wypoczynek do Lwówka Śląskiego. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku znów tu wrócimy.

2004-12-31 00:00

Abp Gądecki: chrześcijaństwo zawsze wysoko ceniło męstwo

2024-04-24 20:12

abp Stanisław Gądecki

Karol Porwich / Niedziela

„Chrześcijaństwo zawsze wysoko ceniło męstwo i ze szczególnym szacunkiem odnosiło się do najwyższych jego postaci, czyli do bohaterstwa, heroizmu i męczeństwa za wiarę” - mówił abp Stanisław Gądecki podczas Mszy św. w kościele pw. św. Jerzego z okazji 25. rocznicy konsekracji poznańskiej świątyni.

W Eucharystii uczestniczyli m.in. gen. w stanie spoczynku Piotr Mąka, dowódca Oddziału Prewencji Policji insp. Jarosław Echaust, naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej Kinga Fechner-Wojciechowska i wicenaczelnik Paweł Mikołajczak oraz kompania honorowa Policji.

Papież do Polaków: bądźcie wierni dziedzictwu św. Jana Pawła II

2024-04-24 09:58

papież

papież Franciszek

św. Jan Paweł II

PAP/EPA/GIUSEPPE LAMI

„Pozostańcie wierni dziedzictwu św. Jana Pawła II. Promujcie życie i nie dajcie się zwieść kulturze śmierci” - powiedział Franciszek do Polaków podczas dzisiejszej audiencji ogólnej.

Oto słowa Ojca Świętego:

Norman Davies z Wykładem Mistrzowskim w Łodzi

2024-04-25 13:57

Archidiecezja Łódzka

W środę 8 maja br. o godz. 19:00 w auli Wyższego Seminarium Duchownego w Łodzi odbędzie się kolejne spotkanie z cyklu „Wykład Mistrzowski”. Tym razem – kard. Grzegorz Ryś – zaprosił do Łodzi Ivora Normana Richarda Daviesa.