6 kwietnia ok. 60 tys. zgierzan oddało hołd Ojcu Świętemu Janowi Pawłowi II, uczestnicząc w Białym Marszu, który przeszedł przez najważniejsze ulice miasta. Wzięli w nim udział m.in. przedstawiciele władz miasta Zgierza, powiatu zgierskiego, poczty sztandarowe ze szkół, harcerze oraz przedstawiciele wielu organizacji i instytucji publicznych. Procesję zamykał kondukt złożony ze straży pożarnej i policji. Fenomenem było to, że w marszu wzięło udział ponad 25 tys. młodzieży. Takiego zgromadzenia wiernych Zgierz nigdy nie oglądał...
Biały Marsz rozpoczął się o godz. 17.30 w kościele Matki Bożej Dobrej Rady, w którym uroczystą Eucharystię w intencji Jana Pawła II sprawował ks. dziekan Henryk Góra wraz ze zgierskim prezbiterium. Następnie wszyscy zgromadzeni przeszli ul. Długą na pl. Jana Pawła II, pod kościół św. Katarzyny, gdzie ks. Stanisław Wroński, wikariusz tamtejszej parafii, poprowadził Koronkę do Miłosierdzia Bożego w intencji zmarłego Papieża. Ostatni etap Marszu miał miejsce pod kościołem Matki Bożej Różańcowej. Zakończyła go wspólna modlitwa pod pomnikiem Ojca Świętego Jana Pawła II.
Podczas Białego Marszu nie śpiewano żadnych pieśni. Wyjątkiem była Barka, która stanowiła jakby pieśń na wyjście całej procesji, na czele której niesiono duży drewniany krzyż. Przez większość drogi wszystkim uczestnikom towarzyszyła cisza i skupienie, przerywane co jakiś czas dochodzącym z megafonów głosem samego Ojca Świętego.
Par Mentnafunangann — Travail personnel, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org
Kościół parafialny Najświętszego Serca Jezusowego w Lourdes
Pożar, który wybuchł w piątek 26 grudnia rano w krypcie kościoła parafialnego Najświętszego Serca Jezusowego w samym centrum Lourdes (Francja), jest obecnie badany przez francuskie władze, które skłaniają się ku hipotezie celowego podpalenia, choć na razie nie wyciągnięto ostatecznych wniosków.
Pożar wybuchł 26 grudnia i został odkryty około godziny 7.35 przez zakrystiana, który przybywając do pracy, zauważył dym i płomienie w krypcie. Natychmiast powiadomił służby ratownicze i próbował opanować pożar do czasu przybycia strażaków, co pozwoliło ograniczyć jego rozprzestrzenianie się.
Wizerunek Świętej Rodziny to popularny motyw obrazów zawieszanych na ścianach domów, szczególnie w okresie międzywojennym i w pierwszych latach po wojnie. Obrazy te malowano zwykle na płótnie lub deskach. Najpopularniejsze były tzw. oleodruki.
Uzyskane dzięki technice oleografii odbitki na płótnie naśladowały obrazy olejne, wykonane przez anonimowych artystów. Chociaż ich walor artystyczny był najczęściej nikły, miały wielką wartość sentymentalną dla osób, w których domach dzieła te nie tylko stanowiły ozdobę, ale też niosły konkretne duchowe przesłanie.
W podejmowaniu tej kwestii potrzebny jest spokój i długomyślność, tak, by unikać dwóch skrajności - z jednej strony: nikogo nie przyjmujemy, z drugiej: przyjmujemy wszystkich bez jakichkolwiek zasad. Zasady muszą być jasne i czytelne - wskazał w rozmowie z Polskfir.fr metropolita warszawski abp Adrian Galbas.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.