Reklama

Rodzina

"Pomyśl o dziecku" – kampania Fundacji Mamy i Taty

[ TEMATY ]

rodzina

Bożena Sztajner / Niedziela

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Fundacja Mamy i Taty rozpoczyna kolejną kampanię społeczną. Tym razem pod hasłem "Pomyśl o dziecku". Przekaz kampanii skierowany jest do małżeństw wychowujących jedno dziecko i ma zachęcić do rozważenia decyzji o powiększeniu rodziny. Organizatorzy odwołują się do powszechnie niekwestionowanego faktu, że w towarzystwie rodzeństwa dziecko rozwija się lepiej.

W Polsce prawie połowa małżeństw ma jedno dziecko. Mimo, że w badaniach 80% Polaków deklaruje chęć posiadania dwójki, trójki lub nawet większej liczby dzieci, to większość z nas nie realizuje swoich aspiracji. Decydujemy się tylko na jedno dziecko a taki wybór racjonalizujemy sobie sytuacją materialną i społeczną, brakiem czasu by właściwie zajmować się rodzeństwem. Badania przeprowadzone na zlecenie Fundacji przez Grupę IQS wskazują, że młodzi Polacy widzą obecnie więcej barier (materialnych, emocjonalnych, społecznych, kulturowych) niż korzyści wynikających z rodzicielstwa i odkładają na nieokreśloną przyszłość ewentualną decyzję w tej sferze. Z drugiej strony dzisiejsi młodzi rodzice jedynaków mówią: "Chcę wszystkiego co najlepsze dla mojego dziecka. Jestem skłonny zrobić dla niego więcej niż dla kogokolwiek innego. Staram się zaspokajać wszystkie jego potrzeby i dać mu to co dla niego ważne".

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Reklama

Zestawiamy w kampanii posiadanie w wymiarze materialnym z posiadaniem rodzeństwa - mówi Paweł Woliński prezes Fundacji Mamy i Taty - chcemy przypomnieć w ten sposób rodzicom, że dla dzieci często dużo ważniejszą niż potrzeby materialne jest potrzeba posiadania rodzeństwa.

Na podstawie wyników badań postaw Polaków wobec rodzicielstwa, opracowaliśmy strategię kampanii, koncepty komunikacji z odbiorcami oraz wyprodukowaliśmy spoty telewizyjne - mówi Malina Wieczorek Dyrektor Agencji TELESCOPE odpowiedzialnej za kreację i produkcję.

Spoty kampanijne będą emitowane w TVP i TVN. W największych miastach Polski przekaz kampanii obecny będzie na citylightach i ekranach LCD. Działania obejmą również media społecznościowe. Za obecność w internecie odpowiedzialna jest agencja interaktywna EURA7. Pod adresem www.pomyslodziecku.pl powstała strona z informacjami o wpływie rodzeństwa na wychowanie dziecka.

Kampania wpisuje się w aktualną dyskusję o wyzwaniach demograficznych kraju. Polska ma jeden z najniższych na świecie wskaźników dzietności. Według wielu prognoz, w perspektywie 20-30 lat czeka nas zapaść demograficzna, która zmieni całkowicie sytuację ekonomiczną i społeczną, spowoduje załamanie finansów publicznych, grozi międzygeneracyjnym konfliktem społecznym.

Honorowym patronatem kampanię objął Prezydent RP Bronisław Komorowski oraz Małżonka Prezydenta Anna Komorowska.

To już trzecia ogólnopolska kampania społeczna Fundacji Mamy i Taty, po „Rozwód? Przemyśl to” (nominacja do Effie) oraz „Miłość. Lepiej na całe życie”.

2013-04-25 11:32

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Rodzina jest drogą Kościoła

Niedziela wrocławska 42/2015, str. 6-7

[ TEMATY ]

rodzina

Kzenon/Fotolia.com

Tytuł artukułu to słowa św. Jana Pawła II z „Listu do rodzin”, które pokazują, jak ważna w nauczaniu i posłudze papieskiej była rodzina. On sam powiedział, że chciałby zostać zapamiętany jako papież rodziny. Nie dziwi więc, że tegoroczny Dzień Papieski, obchodzony w czasie trwania synodu o rodzinie, przeżywamy pod hasłem „Jan Paweł II – Patron Rodziny”.
CZYTAJ DALEJ

Kalendarz Adwentowy: Radość pośród pytań

2025-12-13 20:09

[ TEMATY ]

Kalendarz Adwentowy 2025

Karol Porwich/Niedziela

• Iz 35, 1-6a. 10, • Jk 5, 7-10, • Mt 11, 2-11
CZYTAJ DALEJ

Święty Mikołaj biskup Miry – pokornie i radośnie utrudzony dla dobra potrzebujących

2025-12-14 19:50

Bernadetta Żurek-Borek

- Święty Mikołaj potrafił i potrafi wiele zdziałać, wiele pomóc – przekonywał w homilii ks. Kazimierz Skwierawski.

Zabytkowa świątynia Świętego Mikołaja (przy ul. Kopernika 9) jest na mapie starego Krakowa miejscem szczególnym, któremu od 700 lat patronuje święty Mikołaj – Biskup z Miry. Niesamowity święty – który przez długi czas w swojej skromności odmawiał przyjęcia godności biskupiej, dopiero widzenie, w którym Bóg objawił mu swoją wolę, spowodowało, że przyjął urząd pasterski. Sprawował go godnie, znajdując przy tym czas, by wspierać ubogich (cicho, bez rozgłosu) i stawać w obronie sprawiedliwości. I właśnie ta dobroć i miłosierdzie Biskupa Miry, a także ogromna wdzięczność obdarowywanych są jego najpiękniejszym atrybutem do czasów obecnych. Stąd jego dziedzictwo łączy się z piękną tradycją rozdawania prezentów.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję