Poczta Polska: nietrafione prezenty można zwrócić za darmo
Polacy coraz więcej kupują w internecie i coraz częściej korzystają z możliwości zwrócenia zakupów do e-sklepu. W ciągu jedenastu miesięcy tego roku liczba e-zwrotów realizowanych przez Pocztę Polską wzrosła o 92% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Możliwość łatwego odesłania towaru do sklepu internetowego stopniowo staje się standardem zakupowym.
W ramach programu Allegro SMART! możliwy jest bezpłatny zwrot zakupionego artykułu, na który klient z reguły ma 14 dni, licząc od momentu odebrania przesyłki. Przed odesłaniem towaru należy każdorazowo upewnić się czy sprzedający na Allegro.pl przewiduje taką czynność i w jakim terminie należy jej dokonać. Formularz zwrotów znajduje się w zakładce „kupione” na koncie klienta. Wystarczy go wypełnić, wybrać sposób dokonania zwrotu i udać się z wydrukowaną etykietą i paczką do jednej z ponad 4300 placówek pocztowych (nie dotyczy Agencji Pocztowych).
W ramach zwrotu towarów kupionych poza platformą Allegro.pl, Poczta Polska oferuje trzy rozwiązania, które e-sklep może zaproponować swoim klientom:
- zawsze bezpłatny zwrot – po wypełnieniu formularza kupujący otrzymuje gotowy list przewozowy na skrzynkę e-mailową;
- bezpłatny zwrot – na podstawie zgłoszenia od kupującego, sklep każdorazowo podejmuje decyzję o udzieleniu zgody na bezpłatny zwrot;
- zwrot odbywa się na koszt kupującego.
Warunki zwrotów zależne są od zapisów umowy sprzedawcy z Pocztą Polską. Do dyspozycji klienta chcącego odesłać towar przygotowany jest interaktywny formularz eZwrotów.
Informacje dotyczące e-zwrotów dostępne są na stronie www Poczty Polskiej w zakładce Paczki listy/Zwroty: Zobacz .
Informacje dotyczące e-zwrotów dla sprzedawców znajdują się na stronie www Poczty Polskiej w zakładce: Biznes/Wysyłka towarów/Zwroty: Zobacz.
Eksperci Poczty Polskiej będą promować zatrudnienie osób z niepełnosprawnościami. Przedsięwzięcie organizowane jest podczas ogólnopolskiego Dnia Osób z Niepełnosprawnością „Sięgnij po sukces” (11 maja 2018 r.) w wybranych placówkach ZUS, przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych wspólnie z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Centralnym Instytutem Ochrony Pracy – Państwowym Instytutem Badawczym oraz Instytutem Transportu Samochodowego.
Przedstawiciele Poczty Polskiej wspólnie z działaczami Fundacji Aktywizacja będą udzielać informacji na temat możliwości zatrudniania osób niepełnosprawnych. W Poczcie Polskiej wzrosło ono w ubiegłym roku o ponad 20% i cały czas systematycznie się zwiększa. Z przedstawicielami Poczty Polskiej oraz Fundacji Aktywizacji, będzie można spotkać się w 14 miastach w siedzibach ZUS lub innych miejscach, w których organizowane są obchody Dnia Osób z Niepełnosprawnością.
We wtorek przed południem odbyła się ostatnia, 12. kongregacja generalna kardynałów, poprzedzająca rozpoczynające się jutro konklawe. Zgodnie z przepisami, zaktualizowanymi przez Papieża Franciszka w ubiegłym roku, podczas kongregacji kardynałowie anulowali Pierścień Rybaka oraz ołowianą papieską pieczęć.
W 12. kongregacji generalnej kardynałów, która przed południem odbyła się w Auli Synodalnej na terenie Watykanu, wzięło udział 173 kardynałów, w tym 130 elektorów. Nieobecnych było trzech purpuratów, którzy również wezmą udział w konklawe.
W Pałacu Apostolskim rozpoczęła się w środę po południu uroczysta procesja 133 kardynałów elektorów do Kaplicy Sykstyńskiej, gdzie odbędzie się konklawe. Po wejściu do kaplicy kardynałowie składają przysięgę na dochowanie tajemnicy wyboru papieża.
Po krótkiej modlitwie kardynałowie wyruszyli w procesji z Kaplicy Paulińskiej Pałacu Apostolskiego; wszyscy w stroju nazywanym chórowym. Składa się z czerwonej sutanny z czerwonym mucetem, czyli pelerynką, czerwonego pasa z jedwabnymi frędzlami, czerwonej piuski i biretu.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.