Lubliniec: Oblacka wspólnota NINIWA walczy z koronawirusem
Koronawirus w ostatnich dniach zaatakował pensjonariuszy Domu Pomocy Społecznej „Zameczek” w Lublińcu. W ośrodku potwierdzono do tej pory kilkanaście zachorowań. Do personelu, który pozostaje na miejscu przez 24 godziny dołączyła trójka wolontariuszy z oblackiej wspólnoty NINIWA.
Mimo heroicznej postawy wielu pracowników ośrodka, którzy aktualnie spędzają na miejscu 24 godziny na dobę, rąk do pracy brakuje. W związku z tym Starosta Powiatu Lublinieckiego zwrócił się z prośbą do oblackiej wspólnoty NINIWA o znalezienie wolontariuszy do pomocy.
Wczoraj troje wolontariuszy – Jola, Franek i Kasia rozpoczęło swoją dwutygodniową misję pomocy w DPS „Zameczek”. Jola brała udział w 6 wyprawach NINIWA Team a Franek w jednej. Cała trójka brała udział w Festiwalu Życia, podczas którego udzielali się jako wolontariusze. Tym razem pomagają ratować ludzkie życie.
Po okresie wolontariatu czeka ich kolejne 2 tygodnie kwarantanny.
Dom Pomocy Społecznej im. św. Brata Alberta w Poraju prowadzi Zgromadzenie Sióstr Albertynek, które zajmują się kobietami niepełnosprawnymi psychicznie i fizycznie, wymagającymi całodobowej opieki. Oprócz Sióstr Albertynek w Domu Pomocy pracuje liczny personel świecki o wysokich kwalifikacjach zawodowych. W domu prowadzona jest fizjoterapia, psychoterapia, terapia zajęciowa, terapia przez sztukę oraz stosowane inne formy profesjonalnej opieki nad mieszkankami. Obecnie w Domu przebywa ok. 100 mieszkanek. Aby podnieść jakość swojej posługi, Siostry Albertynki podjęły wielki wysiłek rozbudowy Domu, która znajduje się w zaawansowanym stadium.
Siedmiu młodych zakonników z nigeryjskiej wspólnoty Braci Mniejszych Kapucynów zginęło w wypadku drogowym, do którego doszło w sobotę na południu w górzystej części Nigerii.
Z oświadczenia wydanego w poniedziałek przez Johna-Kennedy'ego Anyanwu, kustosza klasztoru kapucynów w Enugu, wynika, że 13 zakonników z katolickiej wspólnoty w Ridgeway w stanie Enugu jechało na południe do Obudy, miasta leżącego w stanie Cross Rover, gdzie odpoczywali w górskim kurorcie Obudu Ranch Resort.
Choć to jeden z głównych symboli konklawe, to jego tradycja sięga jedynie nieco ponad 100 lat. Biały dym z komina zamontowanego na Kaplicy Sykstyńskiej obwieszcza światu wybór papieża. Fumata bianca weszła też na stałe do języka włoskiego jako synonim rozwiązania jakiejś sprawy, zakończenia oczekiwania.
Po raz pierwszy biały dym zwiastował wybór papieża 3 września 1914 roku, gdy wybrano kardynała Giacomo della Chiesa, który przybrał imię Benedykta XV. Wcześniej wybór papieża oznaczał… brak dymu, bowiem karty ze skutecznego głosowania archiwizowano. Dłuższa jest historia czarnego dymu. We wcześniejszych wiekach, niezależnie od tego czy konklawe odbywało się w Watykanie, czy na rzymskim Kwirynale (gdy istniało Państwo Kościelne) czerń z komina była znakiem, że wakat na Stolicy Apostolskiej trwał.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.