Reklama

Wiadomości

Warszawa: Tylko, co dziesiąte dziecko przyjdzie w poniedziałek do szkoły

Jedynie co dziesiąty uczeń nauczania początkowego przyjdzie w poniedziałek do szkoły - wynika z ankiet przeprowadzonych wśród rodziców dzieci z klas 1-3. Od przyszłego tygodnia wznawiane są w stołecznych podstawówkach zajęcia opiekuńczo-wychowawcze dla najmłodszych.

[ TEMATY ]

szkoła

Adobe. Stock

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

"W tym tygodniu we wszystkich 226 warszawskich podstawówkach, w tym specjalnych, przeprowadziliśmy ankietę wśród rodziców. Zapytaliśmy o to, czy poślą swoje dzieci 25 maja na zajęcia opiekuńczo-wychowawcze z elementami zajęć dydaktycznych. Wyniki poznaliśmy 21 maja. Zgodnie z deklaracjami rodziców 25 maja do szkół podstawowych ma wrócić 4892 (na 45 tys.) uczniów" - poinformowała wiceprezydent m.st. Warszawy Renata Kaznowska.

O formule zajęć - zgodnie z wytycznymi MEN - decyduje dyrektor szkoły, w zależności od sytuacji w placówce. Od niego zależy, czy będzie to kształcenie w formie stacjonarnej, czy też z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Zajęcia, wynikające z realizacji podstawy programowej w klasach 1-3 szkoły podstawowej, prowadzić będą nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, natomiast zajęcia opiekuńczo-wychowawcze wychowawcy świetlic szkolnych i w miarę możliwości inni nauczyciele, wskazani przez dyrektorów.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Do klas 1-3 w szkołach podstawowych nie mogą przychodzić uczniowie, jeśli w domu jest osoba chora lub przebywająca na kwarantannie. Dzieci nie zostaną przyjęte do placówki, jeśli mają podwyższoną temperaturę ciała (powyżej 37,5°C) lub pracownik zaobserwuje u nich kaszel lub kichanie.

Reklama

Na jednego ucznia przypada przynajmniej 4 mkw powierzchni. W zajęciach, w stałej sali, może brać udział 12 uczniów (maksymalnie 14), a każda grupa będzie miała jednego, stałego nauczyciela. Przerwy w zajęciach będą ogłaszane nie rzadziej, niż co 45 minut i spędzane tylko pod nadzorem nauczyciela. Zajęcia będą zorganizowane tak, aby grupy się ze sobą nie spotykały. Dzieci będą przychodziły do szkoły w różnych godzinach, wyznaczonych przez dyrektora.

Uczniowie będą siedzieli pojedynczo w ławkach, w odległości przynajmniej 1,5 metra od siebie. Nie mogą się wymieniać żadnymi przyborami szkolnymi. Sale będą wietrzone co godzinę.

W zajęciach w sali gimnastycznej i na boisku szkolnym będą mogły brać udział tylko dwie grupy uczniów, a po każdych zajęciach sprzęt sportowy będzie myty lub dezynfekowany. Będzie można wychodzić na świeże powietrze - jednak tylko przy zachowaniu zasad dystansu.

Nie będą organizowane żadne wyjścia poza teren szkoły np. do parku. Będą się odbywały zajęcia świetlicowe również w innych salach.

Stołówki będą działały w trybie zmianowym, a dzieci będą jadły posiłki w różnych godzinach, podzielone na grupy.

Dzieciom w szkole będzie badana temperatura - dwa razy w ciągu dnia. Uczniowie będą regularnie myli ręce, w łazienkach powieszono już instrukcje, jak to prawidłowo zrobić.

Osoby przyprowadzające i odprowadzające dzieci będą musiały przestrzegać środków ostrożności - osłaniać usta i nos, dezynfekować ręce lub nosić rękawiczki jednorazowe. Rodzice będą mogli przebywać w przestrzeni wspólnej - przy zachowaniu, co najmniej 2 m dystansu.

Reklama

Od 25 maja uczniowie klas ósmych będą mogli uczestniczyć w konsultacjach na terenie szkoły (indywidualnie lub w małych grupach, do 12 osób). Ich wymiar zostanie uzależniony od potrzeb uczniów i warunków pracy szkoły. A harmonogram ustali dyrektor szkoły w porozumieniu z nauczycielami. Konsultacje są dobrowolne i skierowane do tych, którzy już wkrótce przystąpią do egzaminów sprawdzających wiedzę. Od 22 maja dla uczniów, którzy będą chcieli skorzystać z konsultacji, są dostępne cztery warszawskie internaty zorganizowane w szkołach ponadpodstawowych.

Od 1 czerwca możliwość konsultacji zostanie rozszerzona - dla wszystkich uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Będzie też można korzystać z bibliotek szkolnych.

W poniedziałek 25 maja, zostaną również otwarte placówki wychowania pozaszkolnego - Pałac Młodzieży w Warszawie, Państwowe Ognisko Artystyczne "Nowolipki", Stołeczne Centrum Edukacji Kulturalnej im. Komisji Edukacji Narodowej oraz ośrodki oświatowo-wypoczynkowe i rehabilitacyjne, które nadzoruje stołeczne Biuro Edukacji. Działalność wznawiają także warszawskie bursy.

Ratusz poinformował, że aby zapewnić bezpieczeństwo pracownikom szkół podstawowych i uczniom zakupiono ponad 51 tys. wielorazowych i 45 tys. jednorazowych maseczek, ponad pół miliona par rękawiczek i ponad 9 tys. przyłbic. Ponadto do placówek trafiło również ponad 700 dodatkowych dozowników i 44,6 tys. litrów płynu dezynfekującego. Placówki przed otwarciem zostały posprzątane, usunięto z nich zbędne sprzęty.

Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski zaapelował do rządu, aby przeprowadzał nauczycielom testy genetyczne. (PAP)

Autor: Wojciech Kamiński

wnk/ lena/

2020-05-22 12:45

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Wszyscy jesteśmy w szkole Pana Jezusa

[ TEMATY ]

szkoła

salezjanie

Magdalena Lewandowska

Uczniowie salezjańskiego przedszkola, szkoły podstawowej, liceum i technikum modlili się w kościele św. Michała Archanioła o dobry rok szkolny.

Uczniowie salezjańskiego przedszkola, szkoły podstawowej, liceum i technikum modlili się w kościele św. Michała Archanioła o dobry rok szkolny.

Zespół Szkół Salezjańskich we Wrocławiu już po raz piąty Eucharystią zainaugurował nowy rok szkolny. – Jesteśmy wspólnotą ludzi wierzących, którzy chcą powierzyć to, co teraz i to, co przed nami, dobremu Bogu – mówił na rozpoczęcie dyrektor ks. Jerzy Babiak. – Modlimy się prosząc Boga o potrzebne dary Ducha Świętego, o mądrość, zdrowie, o bezpieczeństwo, byśmy mogli wzrastać w miłości, nadziei i wierze. Modlimy się także za Polskę w kolejną rocznicę wybuchu II wojny światowej – podkreślał ksiądz dyrektor.

Mszy św. przewodniczył ks. Piotr Lorek, wikariusz inspektora salezjanów, który w homilii opowiadał zgromadzonym w kościele uczniom salezjańskiego przedszkola, szkoły podstawowej, liceum ogólnokształcącego i technikum o szkole Pana Jezusa, szkole, w której Jezus nie tylko naucza, ale także uzdrawia: – Ten dzień pójścia do szkoły to wielka łaska – czas kiedy oprócz nauki Pan Jezus będzie chciał nas leczyć z zamknięcia w sobie, z lenistwa, ze zniechęcenia, w które mogliśmy popaść, kiedy nauka była tylko zdalna. Jezus będzie nas wspierał i nam pomagał.
CZYTAJ DALEJ

Stanowisko rektora UKSW ws. materiału telewizji TVN

Rektor Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie ks. prof. Ryszard Czekalski w oficjalnym stanowisku odniósł się do oskarżeń i szkalujących informacji, naruszających jego, pani Emilii oraz uniwersytetu dobra osobiste. Informacje pojawiły się niedawno w przestrzeni medialnej. Prezentujemy pełną treść stanowiska.

"Szanowni Państwo, wobec rozpowszechniania i powielania nieprawdziwych, zniesławiających informacji pragnę przedstawić Państwu stanowisko, mając nadzieję, że wpłynie ono na rzetelne postrzeganie tematu, któremu w sposób całkowicie nieuprawniony nadano ton sensacji.
CZYTAJ DALEJ

Czego uczy nas wierzących postawa św. Jana?

2025-12-05 13:16

[ TEMATY ]

rozważania

O. prof. Zdzisław Kijas

Adobe Stock

Jaką naukę przekazuje Jan Kościołowi? Czego nas uczy? Wszak Jan jest modelem, przykładem, mistrzem życia dla wszystkich, którzy uwierzyli w Chrystusa.

W owym czasie pojawił się Jan Chrzciciel i głosił na Pustyni Judzkiej te słowa: «Nawracajcie się, bo bliskie jest królestwo niebieskie». Do niego to odnosi się słowo proroka Izajasza, gdy mówi: «Głos wołającego na pustyni: Przygotujcie drogę Panu, dla Niego prostujcie ścieżki!» Sam zaś Jan nosił odzienie z sierści wielbłądziej i pas skórzany około bioder, a jego pokarmem były szarańcza i miód leśny. Wówczas ciągnęły do niego Jerozolima oraz cała Judea i cała okolica nad Jordanem. Przyjmowano od niego chrzest w rzece Jordan, wyznając swoje grzechy. A gdy widział, że przychodziło do chrztu wielu spośród faryzeuszów i saduceuszów, mówił im: «Plemię żmijowe, kto wam pokazał, jak uciec przed nadchodzącym gniewem? Wydajcie więc godny owoc nawrócenia, a nie myślcie, że możecie sobie mówić: „Abrahama mamy za ojca”, bo powiadam wam, że z tych kamieni może Bóg wzbudzić dzieci Abrahamowi. Już siekiera jest przyłożona do korzenia drzew. Każde więc drzewo, które nie wydaje dobrego owocu, zostaje wycięte i wrzucone w ogień. Ja was chrzczę wodą dla nawrócenia; lecz Ten, który idzie za mną, mocniejszy jest ode mnie; ja nie jestem godzien nosić Mu sandałów. On was chrzcić będzie Duchem Świętym i ogniem. Ma on wie jadło w ręku i oczyści swój omłot: pszenicę zbierze do spichlerza, a plewy spali w ogniu nieugaszonym».
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję