Wyjątkowy teledysk promujący pielgrzymkę Diecezji Płockiej na Jasną Górę
Służby muzyczne Pieszej Pielgrzymki Diecezji Płockiej na Jasną Górę nagrały teledysk pielgrzymkowy. Swoje dzieło stworzyły w czasie trwającej pandemii, przygotowując się duchowo do pielgrzymowania, które w tym roku będzie miało inny niż zazwyczaj charakter. Projekt promocji pielgrzymki jest dziełem 64 osób.
W pracę nad teledyskiem i piosenką pt. ”Maryjo, Matko mojego wezwania” zaangażowały się służby muzyczne z wszystkich grup pielgrzymkowych: biorą w nich udział 32 kobiety, 12 mężczyzn oraz 20 instrumentalistów.
Utwór pochodzi z repertuaru zespołu „Mocni w Duchu”. Ma promować 39. Płocką Pieszą Pielgrzymkę na Jasną Górę, zachęcać do udziału w niej zgodnie z tegorocznymi zasadami oraz zachęcać do pielgrzymowania duchowego.
W tym roku pielgrzymka płocka wyruszy 6 sierpnia pod hasłem „Stawiam na Maryję” - słowa te pochodzą od sługi Bożego Stefana Wyszyńskiego. Pielgrzymka będzie miała charakter sztafety – każda z grup będzie w niej szła tylko przez jeden dzień. Chętni będą mogli dojechać na Jasną Górę 14 sierpnia, aby symbolicznie wejść wspólnie do Częstochowy i wspólnie modlić się przed wizerunkiem Czarnej Madonny.
Pomysłodawcy piosenki i teledysku tłumaczą, że powstały one z radości, że mimo trudności pielgrzymka w tym roku jednak się odbędzie. Pielgrzymka jest czymś, o czym marzą przez cały rok, natomiast ograniczenia zakłóciły jej przebieg, ale nie zabroniły kontynuacji. Poza tym pielgrzymce zawsze towarzyszy śpiew, a to bardzo ważne i potrzebne uwielbienie Boga.
Praca nad utworem musiała mieć charakter on-line. Trwała przez dwa miesiące. Owoce dwumiesięcznej pracy grupy muzycznej pielgrzymki do Pani Jasnogórskiej można zobaczyć na fanpage'u pielgrzymkowym: https://www.youtube.com/watch?v=rvtVV_i_JFk. Pomysł zyskał akceptację ks. Jacka Prusińskiego, głównego przewodnika 39. Pieszej Pielgrzymki Diecezji Płockiej na Jasną Górę, a jego patronem jest Gość Niedzielny – edycja płocka.
Daniil Olegowicz Trifonov to dzisiaj jedno z najbardziej elektryzujących nazwisk światowej pianistyki. 26-letni wirtuoz podbija serca zarówno krytyków, jak i melomanów, a to nieczęsto chadza ze sobą w parze. Urodzony w Niżnym Nowogrodzie pianista jest laureatem licznych konkursów, z naszym Międzynarodowym Konkursem Pianistycznym im. Fryderyka Chopina włącznie (2010 r. – III nagroda oraz laur Polskiego Radia za wykonanie mazurków). Trudne do przecenienia są wygrane rok później w konkursie im. Piotra Czajkowskiego (Moskwa) oraz rozbicie banku w konkursie im. Artura Rubinsteina w Tel Awiwie (grand prix i trzy wyróżnienia, w tym za wykonanie kompozycji Fryderyka Chopina i publiczności). Dla nas, Polaków, najbardziej radosny jest fakt, że w osobie Trifonova mamy wielkiego ambasadora Chopinowskich fraz, w dodatku kompetentnego i porywającego w interpretacjach. I w chwili, w której gazety bez wahania obok jego nazwiska dodają słowa: „najwybitniejszy pianista swego pokolenia”, Rosjanin wydał album pt. „Chopin Evocations”, poświęcony całkowicie Chopinowskiej materii. Zgadza się. Nie piszę: „muzyce Fryderyka Chopina”, a wszystkiemu temu, co wydarzyło się muzycznie wokół naszego wielkiego mistrza. Oczywiście, nie brak tu i oryginalnych fraz naszego kompozytora, jednak dostały one nową oprawę. Chodzi o oba koncerty fortepianowe, w których wypadku nowej instrumentacji dokonał Mikhail Pletnev. Nie są to zmiany rewolucyjne, jednak ilekroć ktoś dotyka oryginału, zadaję sobie pytanie: po co? Może chodzi o dotknięcie legendy, zmierzenie się z nią, ogrzanie w słońcu Chopinowskiego geniuszu? Na pewno Pletnev (świetny jako zarówno dyrygent, jak i pianista) pokazał nam swoją wizję, lecz nie wnosi ona kompletnie nic wartościowego, nowego. Tym bardziej że dyskusje nad artyzmem orkiestrowej warstwy Chopinowskich koncertów zawsze budziły dyskusje (głosy o tym, że Chopin nie był najlepszym orkiestratorem, nie są odosobnione). Uciął je Nikołaj Rimski-Korsakow (choć ten cytat przypisuje się również Modestowi Musorgskiemu), który po obejrzeniu partytury z Koncertem f-moll powiedział: „Nic dodać, nic ująć”. Najważniejsze, że wygrywają wirtuozeria i artystyczna wizja Trifonova.
W ogólnopolskim kalendarzu liturgicznym przypada dziś wspomnienie libańskiego świętego Szarbela Machlufa. Ten żyjący w XIX wieku zakonnik i pustelnik obrządku maronickiego jest dziś jednym z najbardziej znanych i czczonych świętych chrześcijańskich na świecie.
Św. Szarbel uważany jest za jednego z największych cudotwórców pośród świętych Kościoła. Zarejestrowano już kilkadziesiąt tysięcy uzdrowień za jego wstawiennictwem, które są czytelnym znakiem Bożej obecności we współczesnym świecie. Co roku do jego grobu, znajdującego się w klasztorze w miejscowości Annaja, przybywa ponad 4 mln pielgrzymów.
Trzeba tam po prostu być, trochę posłuchać ludzi. To jest jak ewangelizowanie nowego kontynentu – mówi o swej aktywności w mediach społecznościowych ks. Rafał Główczyński, salwatorianin, znany w Internecie jako Ksiądz z Osiedla. Jest on obecny na Jubileuszu Młodzieży w Rzymie, podczas którego jest także Jubileuszu Influencerów.
Wyznaje, że papież Franciszek „genialnie zauważył, że Internet to jest faktycznie inny świat, w takim znaczeniu, że tam się rzeczywiście ludzie komunikują trendami, jakimiś formami”. Dodaje, że jak ktoś nie zna tego języka i „próbuje tak po prostu wejść ‘z buta’, to trochę tak, jak kiedyś pierwsi misjonarze jechali do Afryki i tam po łacinie próbowali ich nawracać”. Potem dopiero – kontynuuje ks. Główczyński – przychodziła refleksja, że gdyby trochę posłuchali Afrykańczyków i mówili w ich języku to byłoby lepiej.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.