Kotlet schabowy bez kości lub cienki płat chudego schabu karkowego (może być też filet z kurczaka lub indyka), biała część pora, 1 marchewka, 1 ząbek czosnku, 1 duży pomidor (lub 2 mniejsze; pomidor może być z puszki), 1 marynowana czerwona papryka, 2 łyżki oliwy, 2 łyżki wywaru z warzyw lub lekkiego rosołu (może być z koncentratu), 1/2 szklanki soku pomidorowego lub 1/2 szklanki kefiru (może być niskoprocentowa śmietana), sól i pieprz.
Na oliwie lekko podsmażamy pokrojony w cienkie krążki por wraz z posiekanym czosnkiem. Gdy jarzyny lekko się zeszklą, dodajemy pokrojoną w drobną kostkę marchew i całość trzymamy na średnim ogniu nie dłużej jak 2 min - cały czas mieszając. Jarzyny przekładamy do naczynia do zapiekania, układamy na nich - wcześniej natarty przyprawami - kotlet, a na nim rozdrobniony, pozbawiony skóry i pestek pomidor oraz posiekaną paprykę. Całość podlewamy wywarem z warzyw lub rosołem. Przykrywamy i wstawiamy do nagrzanego do 200oC piekarnika na 20 min.
Po tym czasie podlewamy potrawę sokiem z pomidorów lub spienioną śmietaną czy kefirem (według własnych upodobań) i jeszcze zapiekamy przez 10-12 min. Podajemy z ryżem ugotowanym na sypko, grubym makaronem lub kładzionymi kluseczkami z półfrancuskiego ciasta.
Jaki obraz okazał się najcenniejszy na aukcji, na którą przyjechało ponad tysiąc kolekcjonerów z całego świata? Nie największy. Nie najdroższy. Nie ten, który wszyscy chcieli zdobyć.
Podziel się cytatem
Zwykła kartka, krzywe linie, coś, czego nikt nie chciał kupić — nikt, oprócz starego sługi, który kochał syna właściciela. Gdy tylko zapłacił parę drobnych i wziął rysunek do ręki, prowadzący ogłosił koniec aukcji. W testamencie zapisano bowiem jedno: Kto kocha Syna — ten dostaje wszystko.
Wizerunek Chrystusa Króla w kościele na Baranówku, ołtarz główny, mozaika
Zasiadającego na tronie Pantokratora a zarazem ukoronowanego cierniem i bezsilnego Zbawiciela katolicy wspominają na koniec roku kościelnego, który symbolicznie oznacza też koniec czasu i nastanie wieczności. Chrystusa Króla Wszechświata Kościół katolicki czci w ostatnią niedzielę roku liturgicznego.
Uroczystość tę wprowadził papież Pius XI w roku 1925 na zakończenie Roku Świętego: przypadła ona wówczas na 11 grudnia. Po ostatniej reformie liturgicznej w 1969 r. uroczystość została przeniesiona na ostatnią niedzielę przed Adwentem. Mimo, że jest to święto tak młode, jego treść była przeżywana w Kościele od początku jego istnienia. Wskazuje na to wiele fragmentów Ewangelii oraz starożytnych pism chrześcijańskich. Geneza kultu Chrystusa jako Króla sięga natomiast już Starego Testamentu, zapowiadającego przyjście Mesjasza, króla, potomka Dawida.
– Drukowana prasa katolicka daje poczucie pewności informacji, stabilności poglądów i wiarygodności – powiedział ks. Jarosław Grabowski. 23 listopada redaktor naczelny Tygodnika Katolickiego „Niedziela” poprowadził rozważanie podczas Apelu Jasnogórskiego.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.