Wydawnictwo Archidiecezji Lubelskiej "Gaudium" wydało książkę,
jakiej do tej pory nie było na rynku księgarskim. Jej autorem jest
ks. Andrzej Turek - doktorant socjologii KUL i absolwent Studium
Komunikowania Społecznego i Dziennikarstwa KUL. Na temat reklamy
napisano co prawda wiele, nikt jednak wcześniej nie pokusił się o
przeanalizowanie sposobu funkcjonowania w niej wybranych motywów
- symboli chrześcijańskich. Jest to zagadnienie bardzo ciekawe, zwłaszcza
obecnie, kiedy wyżej wymienionych elementów zdaje się przybywać.
W jaki sposób funkcjonują one na rynku? Które symbole najchętniej
są wykorzystywane? Autor we wstępie pisze o swojej książce, że jest
ona pewnym przewodnikiem po drogach i bezdrożach reklamy: "Przewodnik
ten często się śmieje, niekiedy ironizuje, czasem oburza, zawsze
jednak prowokuje do myślenia". Znajdziemy tu pogrupowane według pewnych
kategorii w zależności od tego, jaką funkcję pełnią, barwne opisy
reklam oraz ich fotografie, a także Mały słownik symboli chrześcijańskich
przypominający pierwotne, chrześcijańskie znaczenia symboli najczęściej wykorzystywanych w reklamie, a przez to zatracających swą istotę,
zaczynających funkcjonować w społecznej świadomości w oderwaniu od
swoich korzeni. Zainteresowani przedstawioną problematyką mogą sięgnąć do innych źródeł traktujących o niej, co niewątpliwie ułatwi bogata
bibliografia umieszczona na końcu książki.
Lektura warta polecenia każdemu, kto w sposób świadomy przeżywa
rzeczywistość, nie poddając się manipulacji i nie popadając w schematy
kultury masowej.
Ks. Andrzej Turek, Sacrum na sprzedaż. Symbolika chrześcijańska
w reklamie, "Gaudium" 2002
Choć zniszczona w pożarze z 2019 roku katedra Notre-Dame w Paryżu została oddana przed rokiem do użytku wiernych i turystów, to do ukończenia jej odbudowy potrzebnych jest jeszcze 140 mln euro - szacują instytucje odpowiedzialne za prace renowacyjne.
Dotychczas na odbudowę świątyni zebrano ponad 840 mln euro od około 340 tys. darczyńców ze 150 państw świata. Suma ta pozwoliła na zabezpieczenie bryły, odbudowę iglicy, a także głównych struktur zewnętrznych i wewnętrznych, z zawaloną częścią dachu na czele.
Jadwiga i Marek Kamińscy z łódzkiej edycji Tygodnika Katolickiego Niedziela
Jadwiga i Marek Kamińscy, od 29 lat dziennikarze łódzkiej edycji Tygodnika Niedziela, zostali wyróżnieni medalami z okazji 45-lecia powstania Niezależnego Samorządnego Związku Zawodowego Solidarność. Medale wręczył Waldemar Krenc przewodniczący Regionu Ziemi Łódzkiej NSZZ Solidarność. - Może sami nie dostrzegacie, bo robicie to od serca, z emocji i uczucia. Ludzie, którzy są obok widzą jakimi jesteście dziennikarzami i archiwistami. Ten medal po prostu wam się należy, bo przekazujecie historię w sposób ciepły, patriotyczny i uczuciowy. Traktujemy was jako bardzo dobrych Przyjaciół Solidarności.
Solidarność jest najdłużej działającą organizacją w historii II i III Rzeczypospolitej Polskiej. Pierwsze medale Solidarności powstały z okazji 15. rocznicy. Z okazji 45-lecia graficy przygotowali kilka projektów, wybrano szczególny i to był pierwszy jaki wydał region łódzki. - Zawiera on w sobie prostotę, ale też i siłę, w kole jest znak 45-lecia w kolorze czerwonym i symbolika zachowana w literach. Ten medal ma znaczenie historyczne, bo Solidarność jest jedną z nielicznych organizacji, która powiązana jest z odzyskaniem przez Polskę wolności i niepodległości. Potomkowie będą oceniali czy medal zachował się w dobrej pamięci, bo ma swoją historię 1980-2025 – powiedział pan przewodniczący.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.