Na antenie TVP 1 w niedzielę 29 maja odbeżie się premiera spotu promującego wolontariat. - Zależy nam na tym, aby upowszechnić samą ideę, istotę służby wolontariackiej: wolontariat to nie tylko wyciągnięcie pomocnej dłoni do drugiego człowieka, ale również doświadczenie formatywne dla samego wolontariusza. Chcesz wreszcie zrobić naprawdę coś dla siebie? To zostań wolontariuszem – wyjaśnia Joanna Zając z sektora promocji ŚDM.
Zapisy na wolontariat krótkoterminowy w czasie ŚDM trwają jeszcze tylko do końca maja. Spot, oprócz zaproszenia do wolontariatu ŚDM, ma przede wszystkim przypominać o tym, że działalność wolontaryjna młodzieży nie kończy się wraz z zakończeniem wydarzeń na ŚDM, lecz wręcz przeciwnie – jest dopiero początkiem. Zdobyte tam doświadczenie powinno znaleźć swoją kontynuację w dalszej działalności młodzieży w swoich środowiskach, także w diecezjach, dekanatach czy parafiach.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Fabuła spotu przedstawia, jak bycie wolontariuszem wyrywa ludzi z codziennego wyścigu i rywalizacji na rożnych polach. Wolontariat jest okazją do radosnej współpracy, która rozpowszechnia dobro na cały świat.
Reklama
Zdjęcia do spotu krcone były w Krakowie na Rynku Głównym przy Bramie Floriańskiej, na stadionie Akademii Wychowania Fizycznego oraz w Wioskach Świata Salezjańskiego Woloontariatu Misyjnego. Wraz z wolontariuszami wystąpili również Ambasadorzy ŚDM: Łukasz Golec, Dariusz Maleo Malejonek, Janek Mela, Brygida Grysiak oraz Dominika Figurska i Michał Chorosiński.
- Myślę, że spot to dobra forma, aby pokazać że jesteśmy razem, że się cieszymy, czekamy na ŚDM i że warto być razem! Chyba każdy czuł jaka energia wyzwala się podczas kręcenia takiego spotu, więc co dopiero będzie się działo w lipcu! Warto pokazać ludziom, że to jest dla nas wielka wspólna radość - mówiła po zakończonych zdjęciach Brygida Grysiak.
- Każda promocja jest cenna a jej owoce poznamy dopiero za jakiś czas. Do jednego dotrze taki spot, do innego wywiad, piosenka, spotkanie czy rozmowa. Każdy sposób jest dobry – dodaje Łukasz Golec.
Producentem spotu jest Narodowe Centrum Kultury a producentem wykonawczym Salezjański Wolontariat Misyjny – MŁODZI ŚWIATU.