Bp Z. Wołkowicz do pielgrzymów z Bełchatowa: Maryja chce widzieć w nas swojego Syna
Najdoskonalszym wyrazem miłości Maryi do Boga jest Jej gotowość pełnego zawierzenia i służby – zapominając o sobie, by być całkowicie dla Niego. Jak podkreślił bp Zbigniew Wołkowicz podczas Mszy św., dla pielgrzymów z Bełchatowa, właśnie w tym zawiera się źródło prawdziwego szczęścia Maryi, która wypełniła plan Boży wobec swojego życia.
Wpatrując się w postawę Maryi, dostrzegamy, że pierwszym wezwaniem, jakie do nas kieruje, jest pełne oddanie się Bogu i zaufanie Jego miłości. Oznacza to nieustanne pytanie: Czego Bóg ode mnie chce? Jak mogę Go kochać w mojej codzienności? – przy świadomości, że On zawsze prowadzi i umacnia – mówił kaznodzieja.
Postawa Maryi nie jest więc tylko Jej osobistym doświadczeniem, ale darem dla całej ludzkości. Jej zgoda – „fiat” – otworzyła drogę do wcielenia i naszego odkupienia. W Jej życiu widzimy zjednoczenie dwóch największych przykazań: miłości do Boga i do bliźniego. Maryja pragnie, abyśmy żyli jak Jej Syn – pozwalając, by Jego słowo nas przemieniało. Świat mówi: „walcz o siebie, dbaj o swoje szczęście”. Ewangelia natomiast wzywa: „zapomnij o sobie, oddaj się Bogu i innym – a wtedy będziesz szczęśliwy”. Komu bardziej ufać – światu, który odciąga od Boga, czy Temu, który nas stworzył i który chce być z nami na wieczność? – pytał pątników bp Wołkowicz.
Tegoroczni uczestnicy 132. Pieszej Pielgrzymki Bełchatowskiej idą na Jasną Górę w dwóch grupach – diecezjalnej i zakonnej, prowadzonej przez księży Sercanów. Wspólna droga „Pielgrzymów nadziei” jest nie tylko znakiem wiary i jedności, ale także świadectwem życia Ewangelią.
Pod hasłem „Opera Łódź Opener” odbyła się dwudniowa inauguracja nowego sezonu artystycznego Teatru Wielkiego w Łodzi.
W sobotni wieczór zatytułowany „Włoska gala operowa” zabrzmiały najsłynniejsze arie operowe z półwyspu Apenińskiego, w wykonanu solistów teatru. Z kolei niedzielny rodzinny piknik przed teatrem wypełniły warsztaty plastyczne, „Opera na poduchach”, zabawy z kołem fortuny, teatralne przebieranki i koncerty dziecięcych chórów oraz pokazy taneczne uczniów szkoły baletowej. Koncert „Łódź Opera Opener”, czyli spotkanie z największymi arcydziełami opery włoskiej i słynnymi pieśniami neapolitańskimi otworzył nowy sezon artystyczny Teatru Wielkiego. Było to spotkanie z arcydziełami opery włoskiej oraz słynnymi pieśniami neapolitańskimi. Zabrzmiały m.in. uwertura do „Wilhelma Tella” i cavatina Figara Rossiniego, arie i chóry Verdiego („La donna è mobile”, Chór Niewolników, Marsz triumfalny), fragmenty z oper Pucciniego („Cyganeria”, „Tosca”, „Turandot”) z finałową arią „Nessun dorma”. Drugą część koncertu stanowiły popularne włoskie pieśni – „Chitarra Romana”, „Torna a Surriento”, „O sole mio”. Wykonali je znakomici soliści: Adam Sobierajski, Małgorzata Trojanowska, Patrycja Krzeszowska-Kubit, Agnieszka Makówka, Hanna Okońska, Arek Anyszka, Dominik Sutowicz oraz Chór i Orkiestra Teatru Wielkiego w Łodzi. Koncertem zadyrygowali Rafał Janiak i Marcin Mirowski.
Nowa podstawa programowa nauczania religii w szkole mocniej pokazuje wartość wiary dla życia, kultury i wychowania - argumentuje w rozmowie z KAI bp Wojciech Osial. Przewodniczący Komisji Wychowania Katolickiego KEP wskazuje, że dokument akcentuje relację wiary z nauką i wyzwaniami współczesności, a jednocześnie zachowuje integralny przekaz doktryny katolickiej. Nowe ujęcie ma być zrozumiałe i realne do realizacji na jednej godzinie tygodniowo, a lekcja religii - bardziej otwarta na pytania młodych w pluralistycznym świecie.
KAI: Na ile nowelizacja podstawy programowej jest kontynuacją linii wyznaczonej w dokumencie z 2018 r., a na ile przeorientowaniem ku nowym rozwiązaniom, kontekstom, wyzwaniom?
O znaczeniu archeologii chrześcijańskiej nie tylko dla nauk teologicznych, ale dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć i pogłębić wiarę, pisze Ojciec Święty w liście apostolskim z okazji 100-lecia powstania Papieskiego Instytutu Archeologii Chrześcijańskiej. Leon XIV przypomina, że dyscyplina ta czyni wiarę namacalną i pomaga pielęgnować pamięć o jej początkach, a także, że może być ważnym narzędziem prowadzenia dialogu ze światem i pielęgnowania w nim tak potrzebnej dziś nadziei.
Papieski Instytut Archeologii Chrześcijańskiej powstał w 1925 r. z woli papieża Piusa XI i od tego czasu nieprzerwanie i na najwyższym akademickim poziomie kształci specjalistów w zakresie materialnych śladów początków chrześcijaństwa. Doceniając zarówno dostosowanie do najnowszych wymogów szkolnictwa wyższego, jak też wierność tradycji i najlepszym praktykom nauk archeologicznych, Leon XIV podkreśla, że uczelnia ta zajmuje się dziedziną, ważną nie tylko w świecie nauki, ale też dla wszystkich wierzących i wobec wyzwań współczesnego świata.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.