Papież zapewnił o swej modlitwie za ofiary trzęsienia ziemi w Meksyku
Pozdrawiając podczas dzisiejszej audiencji ogólnej pielgrzymów języka hiszpańskiego Ojciec Święty zapewnił o swej szczególnej modlitwie za ofiary wczorajszego trzęsienia ziemi w środkowym Meksyku. Miało ono magnitudę 7,1-7,4,a na jego skutek straciło życie co najmniej 248 osób.
„W tej chwili cierpienia pragnę zapewnić o mojej bliskości i modlitwie za cały umiłowany naród meksykański” – powiedział Franciszek. Papież wyraził także swoje współczucie rodzinom ofiar i wyraził swoją wdzięczność służbom ratowniczym oraz pomagającym wszystkim osobom poszkodowanym. Ojciec Święty powierzył umiłowany naród meksykański Matce Bożej z Guadelupe.
We wtorek 30 stycznia b.r. Ojciec Święty zaprosił na poranną Eucharystię w Domu Świętej Marty dziesięcioro przedstawicieli Wspólnoty Matki Bożej Przymierza, grupy żonatych mężczyzn i kobiet, zranionych przez separację – a czasami rozwiedzionych cywilnie, którzy postanowili dochować wierności przysiędze małżeńskiej – donosi 14 lutego na swej stronie internetowej „La famille chrétienne”.
We wrześniu ub. roku grupa ta przesłała do papieża swoje refleksje na temat adhortacji „Amoris laetitia”. W liście, w którym na wstępie wyrażono uznanie dla piękna dokumentu Ojca Świętego zadano też szereg pytań i wyrażono zastrzeżenia związane z brakiem w tym tekście wsparcia dla osób żyjących w separacji, które chcą pozostać wierne złożonej przed Bogiem przysiędze.
Raz w życiu się uśmiechnął, kiedy zobaczył kradzież glinianego garnka. Powiedzieć miał wówczas: „Garstka prochu kradnie inną garstkę prochu”… Ks. Stanisław Pasierb w tomiku wierszy „Rzeczy ostatnie i inne wiersze” pisał pięknie o odczuciach Łazarza: „(...) warto było, ale po to tylko, żeby się dowiedzieć, że On (Chrystus) zanim mnie wskrzesił, płakał ponieważ umarłem...”.
Kiedy Caravaggio, niezrównany mistrz światłocienia, namalował dla bogatego włoskiego kupca, w kościele w Messynie, „Wskrzeszenie Łazarza” obraz nie spotkał się z aprobatą widzów. Porywczy z natury, pełen kontrastów artysta, na oczach zdumionych wiernych pociął malowidło brzytwą, czym wprawił w konsternację nie tylko swego mecenasa, ale i mieszkańców Messyny.
Podziel się cytatem
Wkrótce w 1609 r., w kościele Służebników Chorych artysta ponownie podjął temat. Martwy, wyciągnięty z grobu Łazarz leży w strumieniu charakterystycznego dla twórczości malarza światła. Pełna patosu scena zyskuje dzięki umiejętnemu zastosowaniu kontrastu światła i cienia. Wśród widzów tej niezwykłej sceny znajduje się także… sam artysta. Wedle Ewangelii św. Jana, z której znamy opis tego wydarzenia, śmierć Łazarza z Betanii wstrząsnęła jego siostrami Martą i Marią. Czasem zdarza się tak (a wszyscy jakoś podświadomie boimy się takiej sytuacji), że kiedy akurat jesteśmy daleko od rodzinnego domu, umiera człowiek nam bliski.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.