Reklama

Watykanista "La Repubblica": Pontyfikat Franciszka to rewolucja normalności i bliskości

Pontyfikat papieża Franciszka to rewolucja normalności i bliskości - uważa Paolo Rodari, watykanista włoskiego dziennika "La Repubblica". W odpowiedzi na ankietę KAI „Jak Franciszek zmienia Kościół?” Włoski dziennikarz i publicysta powiedział: "To naprawdę papież, który łamie schematy, eliminuje dystans, staje się jednym z nas, jednym z ludu. Pokazuje wizję Kościoła, który jest blisko ludzkich serc i ludzi cierpiących". 13 marca przypada 8. rocznica wyboru kard. Bergoglio na papieża.

Archiwum prywatne Piotra Błasiaka

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Reklama

Publikujemy wypowiedź Paolo Rodariego w ramach ankiety KAI:

Podziel się cytatem

Może wydawać się banalnym, ale największą rewolucją jaką wprowadził Franciszek w Kościele od momentu wyboru na tron Piotrowy 13 marca 2013, to rewolucja normalności. Franciszek to normalny papież, duchowy pasterz jakich wielu, człowiek, który jest blisko ludzi. To papież, który zdecydował, że nie będzie mieszkał w odległym apartamencie papieskim w Pałacu Apostolskim, ale wprowadził się do Domu św. Marty. W pewnym sensie jest blisko każdego, mieszka w czymś w rodzaju hotelu, który jest dostępny dla wszystkich. Zdecydował, że będzie osobiście odpowiadał, w miarę możliwości, na otrzymane listy od wiernych. Często dzwoni do osób, które borykają się z problemami. Zdecydował, że będzie się spotykał ze swoimi starymi przyjaciółmi, ale zawiera i nowe przyjaźnie. To naprawdę papież, który łamie schematy, eliminuje dystans, staje się jednym z nas, jednym z ludu.

Pamiętam, że kiedy mieszkał w Buenos Aires, wielokrotnie widziano go, jak wychodził z wiernymi z katedry w czasie procesji, żeby pójść do sąsiednich parafii, idąc na końcu procesji. Nie stał na początku, nie szukał miejsca znaczącego w czasie tych celebracji. Myślę, że to największa rewolucja papieża Franciszka: rewolucja normalności i rewolucja bliskości. Mógłbym mnożyć przykłady, choćby ten, gdy papież poszedł z towarzyszącym mu księdzem do optyka, żeby sobie kupić okulary albo zaraz po konklawe pojechać do Domu dla Księży w centrum Rzymu, żeby osobiście zapłacić za nocleg w dniach przed konklawe. Może to wydawać się banalne, ale banalne nie jest. To są istotne rzeczy. Papież pokazuje wizję Kościoła, który jest blisko ludzkich serc i ludzi cierpiących. To według mnie największa rewolucja papieża Franciszka.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2021-03-09 14:13

Oceń: +4 -1

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Modlitwa o dobry wybór prezydenta

Niedziela Ogólnopolska 19/2015, str. 27

Bożena Sztajner/Niedziela

Królowo Polski, umiłowana Matko Narodu Polskiego!
CZYTAJ DALEJ

Benedykt XVI: Moja pierwsza encyklika wiele zawdzięcza myśli św. Augustyna

2025-05-17 08:05

[ TEMATY ]

Benedykt XVI

Papież Leon XIV

Prevost

Pawia

© Vatican Media

22 kwietnia 2007 — Pawia. Nieszpory w bazylice św. Piotra «in Ciel d'Oro»

„Jestem synem św. Augustyna” tymi słowami Leon XIV przedstawił się światu z Loży Błogosławieństw Bazyliki św. Piotra, podkreślając swoją przynależność do zakonu założonego w 1244 r., który czerpie ze świętości i mądrości biskupa Hippony. Robert Francis Prevost złożył śluby zakonne w 1981 r., a w latach 2001 – 2013 był przełożonym generalnym augustianów. To pierwszy augustianin, który zasiadł na Stolicy Piotrowej. Jak wyznał kardynałowi Filoniemu, w pierwszej chwili chciał wybrać jako swoje imię papieskie – Augustyn, dopiero później zdecydował się na imię Leon XIV. W każdym bądź razie obecny Papież jest w szczególny sposób związany z duchowością św. Augustyna, jednego z największych myślicieli chrześcijańskich.
CZYTAJ DALEJ

Pierwszy obraz Leona XIV

Papież Leon XIV na tle katedry Santa María w Chiclayo w Peru, gdzie był biskupem – tak wygląda pierwszy obraz nowego Papieża, który namalowała Mercedes Fariña, artystka pochodząca z Argentyny, która malowała także portrety Papieża Franciszka.

Mercedes Fariña ma ma ponad trzydziestoletnie doświadczenie w malarstwie, potrafi pracować z taką szybkością, że jedynie czas schnięcia farb olejnych może spowolnić jej twórczy proces. Jej motywacja, gdy postanowiła upamiętnić wybór Papieża, była kluczowa; niczym kronikarka, której pędzel pełni rolę pióra.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję