Dom, gdzie Pan Jezus spożył ze swoimi uczniami Ostatnią Wieczerzę (por. Mt 26, 26-35; Mk 14, 15-25; Łk 22, 14-38; J 13, 14, 15, 17; 1Kor 11, 23-25; Dz 1, 12-26 i Dz 2, 1-4), nazwano Wieczernikiem (od wieczerzy i wieczerzania, czyli spożywania wieczornego posiłku). Określa się go też mianem „sali na górze”. Znajduje się on na stoku góry Syjon w Jerozolimie. Warto wiedzieć, że jest to obecnie jedyne miejsce chrześcijańskie w Izraelu zarządzane przez władze lokalne, które dobrze o nie dbają. Właśnie w tym miejscu Chrystus ustanowił sakramenty Eucharystii i kapłaństwa.
Wieczernik przynależy do symbolicznego kompleksu grobowego króla Dawida (żył na przełomie XI i X wieku przed Chrystusem) - znajduje się ponad nim. Wraz z upływem czasu, być może podczas zburzenia Jerozolimy w roku 70. po Chrystusie, uległ on zniszczeniu. Za panowania cesarza Hadriana (kierował imperium w latach 117-138) zbudowano tam kapliczkę. W IV stuleciu natomiast postawiono wspaniałą bazylikę, która miała 88 kolumn. Wichry historii sprawiły, że bazylika została zburzona. Dwukrotnie świątynię odbudowywali krzyżowcy (przy wejściu po prawej stronie widnieją dwa ich herby), a potem ojcowie franciszkanie. Właśnie tym ostatnim dzisiejsza gotycka sala Wieczernika zawdzięcza swoje powstanie i wygląd. W ścianie południowej zachowała się nisza, którą wykuli muzułmanie jako „mihrab” (wskazuje kierunek Mekki, w którym powinni się modlić wierni), gdy swego czasu zamieniali kaplicę na meczet.
Wieczernik jest szczególnym chrześcijańskim sanktuarium w Jerozolimie. Raczej nikt nie kwestionuje jego autentyczności jako miejsca Ostatniej Wieczerzy. Stał się on wyjątkowym miejscem modlitwy. Tu zanosili swoje modły m.in. Matka Jezusa - Maryja i Apostołowie. Można powiedzieć, że to pierwsza świątynia chrześcijańska. Wieczernik był pierwszą siedzibą Kościoła w świętym mieście, katedrą pierwszego, pisząc współczesnym językiem, biskupa Jerozolimy - apostoła Jakuba Starszego.
W Asyżu odsłonięto rzeźbę przedstawiającą bł. Carlo Acutisa klęczącego u stóp Chrystusa. Dzieło zostało wykonane z brązu przez znanego kanadyjskiego artystę Timothy’ego Paula Schmalza – informuje agencja SIR. To pierwsza rzeźba, która oddaje hołd przyszłemu świętemu z pokolenia millenialsów, który zostanie kanonizowany 7 września wraz z Pier Giorgio Frassatim.
Acutis, znany jako „influencer Boga”, wykorzystywał internet do szerzenia kultu Eucharystii, dokumentując eucharystyczne cuda z całego świata i ukazując, jak wiara może łączyć się z technologią. W rzeźbie Carlo trzyma laptopa, na którego ekranie widnieją kielich i patena – symbol tego, że za pomocą technologii ukazywał światu Najświętszą Eucharystię. Przy jego plecaku zawieszona jest także proca, którą artysta Schmalz interpretuje jako odniesienie „do Dawida stojącego naprzeciw Goliata: młodzieńca, który stawia czoło współczesnej kulturze świeckiej za pomocą narzędzi świata cyfrowego, a swoją siłę czerpie z filaru krzyża”.
Jezus, gdy przemierzał palestyńskie miasta i wsie, nauczając i odbywając podróż do Jerozolimy, otrzymał pytanie: „Panie, czy tylko nieliczni będą zbawieni?”. Zapewne ktoś, kto je zadał, uważnie wsłuchiwał się w Jego słowa i uznał, że zachowywanie tych nauk jest bardzo trudne. Doszedł więc do wniosku, że tylko nieliczni są w stanie pójść tą drogą i uzyskać zbawienie. Być może wydało mu się niesprawiedliwe, że zdecydowana większość ludzi, niezdolna do podjęcia drogi Jezusa, byłaby pozbawiona przywileju życia wiecznego obiecanego przez Boga. Podobny dylemat ma wiele współczesnych osób, przekonanych, że skoro ich życie odbiega od wzniosłych zasad Ewangelii, są one na straconej pozycji. A może było inaczej: pytający uznał, że skoro przyswoił sobie nauczanie Jezusa, może zatem postawić siebie w niezbyt długim rzędzie tych, którzy uważają się za lepszych od innych i są pewni obiecanej nagrody. Jego pytanie byłoby wtedy wyrazem wywyższania się nad innych i w gruncie rzeczy aroganckiego polegania na sobie oraz na własnej sprawiedliwości.
W Asyżu odsłonięto rzeźbę przedstawiającą bł. Carlo Acutisa klęczącego u stóp Chrystusa. Dzieło zostało wykonane z brązu przez znanego kanadyjskiego artystę Timothy’ego Paula Schmalza – informuje agencja SIR. To pierwsza rzeźba, która oddaje hołd przyszłemu świętemu z pokolenia millenialsów, który zostanie kanonizowany 7 września wraz z Pier Giorgio Frassatim.
Acutis, znany jako „influencer Boga”, wykorzystywał internet do szerzenia kultu Eucharystii, dokumentując eucharystyczne cuda z całego świata i ukazując, jak wiara może łączyć się z technologią. W rzeźbie Carlo trzyma laptopa, na którego ekranie widnieją kielich i patena – symbol tego, że za pomocą technologii ukazywał światu Najświętszą Eucharystię. Przy jego plecaku zawieszona jest także proca, którą artysta Schmalz interpretuje jako odniesienie „do Dawida stojącego naprzeciw Goliata: młodzieńca, który stawia czoło współczesnej kulturze świeckiej za pomocą narzędzi świata cyfrowego, a swoją siłę czerpie z filaru krzyża”.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.