Tom Monaghan to katolik, który całą swoją milionową fortunę chce wydać, aby pomóc innym dostać się do nieba. Tak cel swojego życia określił były właściciel jednej z największych na świecie sieci pizzerii „Domino’s Pizza” podczas spotkania z uczniami katolickiej szkoły św. Jana Kapistrana.
Milioner opowiadał o swoim życiu. Najpierw o katolickim sierocińcu, gdzie się wychował, później o swojej służbie w armii USA i początkach biznesu. Zaczął od dwóch pizzerii, a później, po latach wyrzeczeń, spłacania kredytów i walk sądowych, rozwinął swój biznes na tyle, że stał się jedną z najbardziej znanych marek światowych w tej branży. Szczerze opowiadał, że gdy dorobił się fortuny, wciągnął go materialistyczny tryb życia. Kupował samochody, jachty, a nawet ukochany klub bejsbolowy Detroit Tigers. Wewnętrzna przemiana przyszła po lekturze książki C. S. Lewisa „Mere Christianity”. Wtedy na nowo odkrył, co jest najważniejsze w życiu, i uświadomił sobie, że stał się osobą, którą nigdy nie chciał być. Sprzedał udziały w swoim biznesie, a pieniądze zaczął przeznaczać na edukację i działalność charytatywną. Powołał do życia m.in. Fundację „Ave Maria”, która zajmuje się właśnie edukacją, mediami oraz działalnością charytatywną; szkołę prawa „Ave Maria” oraz uniwersytet pod tą samą nazwą. Obecnie Monaghan pracuje nad projektem biznesowym sieci fast foodów, które miałyby dać zaplecze finansowe dla projektu stypendiów dla uzdolnionej młodzieży.
Sympozjum w 30. rocznicę śmierci sługi Bożego ks. Aleksandra Zienkiewicza
VI sympozjum naukowe poświęcone ks. Zienkiewiczowi nosiło tytuł: „Sługa Boży ks. Aleksander Zienkiewicz. Przewodnik w drodze do wiary i świętości”. Organizatorem był Papieski Wydział Teologiczny we Wrocławiu, wydarzenie objął patronatem metropolita wrocławski abp Józef Kupny.
Zebranych w auli PWT gości przywitał ks. prof. dr hab. Sławomir Stasiak, rektor PWT we Wrocławiu. Zwrócił uwagę, że obecnie dużo się mówi na temat sztucznej inteligencji: w jaki sposób etycznie z niej korzystać, jak ją wykorzystać w duszpasterstwie i jak ona kształtuje współczesną młodzież.
Autorstwa Lothar Wolleh - Praca własna, CC BY-SA 3.0, commons.wikimedia.org
Sześćdziesiąt lat temu, 8 grudnia 1965 roku, zakończył się Sobór Watykański II. Ten dwudziesty pierwszy w historii sobór powszechny obradował w latach 1962-1965. Ogłosił 16 dokumentów, reformujących niemal całość życia Kościoła: cztery konstytucje (trzy dogmatyczne, jedną duszpasterską), dziewięć dekretów i trzy deklaracje.
Jego postanowienia nie wzięły się znikąd. W ciągu poprzedzającego Vaticanum II półwiecza przygotowały je ruchy: biblijny, liturgiczny, ekumeniczny. O ile poprzednie, a szczególnie pierwsze sobory powszechne koncentrowały się wokół dogmatów o Chrystusie i Trójcy Świętej (co było związane z toczonymi wówczas kontrowersjami doktrynalnymi), o tyle Sobór Watykański II był zorientowany na duszpasterski konkret, na wewnętrzną odnowę całego Kościoła. Był pierwszą, zakrojoną na tak szeroką skalę refleksją Kościoła o sobie samym, aby mógł skuteczniej ewangelizować świat.
Sympozjum w 30. rocznicę śmierci sługi Bożego ks. Aleksandra Zienkiewicza
VI sympozjum naukowe poświęcone ks. Zienkiewiczowi nosiło tytuł: „Sługa Boży ks. Aleksander Zienkiewicz. Przewodnik w drodze do wiary i świętości”. Organizatorem był Papieski Wydział Teologiczny we Wrocławiu, wydarzenie objął patronatem metropolita wrocławski abp Józef Kupny.
Zebranych w auli PWT gości przywitał ks. prof. dr hab. Sławomir Stasiak, rektor PWT we Wrocławiu. Zwrócił uwagę, że obecnie dużo się mówi na temat sztucznej inteligencji: w jaki sposób etycznie z niej korzystać, jak ją wykorzystać w duszpasterstwie i jak ona kształtuje współczesną młodzież.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.