Reklama

Aspekty

Warto, by 1,5% podatku został na terenie naszego regionu

Diecezjalna Caritas podsumowała akcję „1,5% podatku-100% serca”. Na co zostały przeznaczone środki z 1,5% za 2023 rok, opowiedzieli dyrektor Caritas ks. Stanisław Podfigórny i rzecznik prasowy Sylwia Grzyb.

[ TEMATY ]

Caritas Diecezji Zielonogórsko‑Gorzowskiej

Karolina Krasowska

Na co zostały przeznaczone środki z 1,5% za 2023 rok, opowiedzieli dyrektor Caritas ks. Stanisław Podfigórny i rzecznik prasowy Sylwia Grzyb.

Na co zostały przeznaczone środki z 1,5% za 2023 rok, opowiedzieli dyrektor Caritas ks. Stanisław Podfigórny i rzecznik prasowy Sylwia Grzyb.

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Podsumowanie akcji odbyło się 31 stycznia w zielonogórskiej siedzibie Caritas. Kwota, którą zebrała Caritas Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej wynosi dokładnie 1 009 345,30 zł. Swój 1,5 % podatku za 2023 r. na kościelną organizację przekazało 8100 osób. To 191 miejsce w Polsce i 6 na tle innych Caritas w kraju. Lwia część tych środków, jak mówi ks. Stanisław Podfigórny, została przekazana na indywidualną pomoc dzieciom i dorosłym w leczeniu i rehabilitacji. To 800 544,20 zł. W tej chwili diecezjalna Caritas prowadzi 140 takich subkont.

Sylwia Grzyb podkreśla, że warto, by 1,5% podatku został na terenie naszego regionu i wspierał działania charytatywne. Potrzeb nie brakuje:

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Reklama

- W tym roku, podobnie jak w latach ubiegłych, musimy utrzymać płynność i działanie wszystkich naszych placówek, które na co dzień pomagają osobom w potrzebie. Na pewno będziemy musieli wesprzeć działania łaźni i ogrzewalni dla osób w kryzysie bezdomności, działanie naszego świetlicowego oddziału przedszkolnego. Oczywiście na pewno będziemy musieli również dofinansować nasze Centrum Wolontariatu – wyjaśnia Sylwia Grzyb.

– Gdyby udało się zebrać większą ilość pieniędzy z 1,5 % to na pewno przydałyby się one na działania naszych obu schronisk dla osób, które są w kryzysie bezdomności, które prowadzimy w Zielonej Górze przy ul. Jana z Kolna i w Żukowicach. To drugie jest z usługami opiekuńczymi, oprócz tego, że trafiają do niego osoby bezdomne, które chcą się aktywizować, trafiają tam również osoby, które potrzebują codziennej opieki pielęgniarskiej, więc tutaj te środki na pewno byłyby bardzo potrzebne – podkreśla pani rzecznik.

Organizacja prosi o wsparcie także w tym roku. Aby wesprzeć działania diecezjalnej Caritas należy wpisać numer KRS: 0000226818.

Poniżej szczegółowe rozliczenie:

- Indywidualna pomoc dzieciom i dorosłym w leczeniu i rehabilitacji – 800 544,20 zł

- Wsparcie działalności stołówek dla bezdomnych i potrzebujących Caritas – 35 824,82 zł

- Wsparcie działalności placówki przedszkolnej Caritas dla dzieci „Słoneczko z Uśmiechem” – 1 240,66 zł

- Zakup plecaków (500 sztuk) w ramach akcji „Z uśmiechem do szkoły” – 13 837,50 zł

- Wsparcie promocji i organizacji wolontariatu – 60 412, 59 zł

- Wsparcie działalności łaźni i ogrzewalni dla osób w kryzysie bezdomności – 28 288, 74 zł

Reklama

- Wsparcie pomocy na rzecz Centrum Migrantów i Uchodźców – 6 651,54 zł

- Koszt audytu Caritas – 12 300 zł

- Promocja akcji 1% podatku – 100% serca w 2021 roku – 40 245,25 zł.

2025-01-31 15:42

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Konferencja Caritas w Żukowicach

W Ośrodku Aktywizującym dla Bezdomnych Mężczyzn im. św. Siostry Faustyny w Żukowicach 29 września odbyła się konferencja prasowa diecezjalnej Caritas.

Tematem spotkania było podsumowanie pierwszego roku projektu "Żukowice pomagają!". Projekt obejmuje działania służące wzmocnieniu aktywności społecznej 25 osób w kryzysie bezdomności.
CZYTAJ DALEJ

Knajpy kpią z katolickich wartości. Obraza uczuć to już trend marketingowy?

2025-11-03 13:46

[ TEMATY ]

knajpy

obraza uczuć

trend marketingowy

katolickie wartości

kpina

parodia

Facebook

Knajpy drwią z uczuć religijnych Polaków

Knajpy drwią z uczuć religijnych Polaków

- Knajpy w Zielonej Górze jawnie kpią z wartości katolickich i jeszcze się z tym nie kryją, chwaląc się w mediach społecznościowych - zaalarmowała nas zaniepokojona czytelniczka Aleksandra. Jak się okazuje, problem nie dotyczy tylko jednego miasta i wyłącznie jednej gałęzi "biznesu".

W kulturze obrazkowej, "dobra fota" - jak mawia młodzież - to więcej niż tysiąc słów. A już konkretny fotomontaż tego, co znane i rozpoznawalne z produktem, który tak zwani biznesmeni chcą wypromować, może przynieść upragnione lajki, sławę, a przede wszystkim kasę. Dla zdobycia tej ostatniej wielu przedsiębiorców ucieka się coraz częściej do łączenia tego, co dla jednych jest sensem życia, z tym co dla innych jest tylko monetyzacją i chęcią zysku za wszelką cenę. Także cenę uczuć religijnych innych.
CZYTAJ DALEJ

Knajpy kpią z katolickich wartości. Obraza uczuć to już trend marketingowy?

2025-11-03 13:46

[ TEMATY ]

knajpy

obraza uczuć

trend marketingowy

katolickie wartości

kpina

parodia

Facebook

Knajpy drwią z uczuć religijnych Polaków

Knajpy drwią z uczuć religijnych Polaków

- Knajpy w Zielonej Górze jawnie kpią z wartości katolickich i jeszcze się z tym nie kryją, chwaląc się w mediach społecznościowych - zaalarmowała nas zaniepokojona czytelniczka Aleksandra. Jak się okazuje, problem nie dotyczy tylko jednego miasta i wyłącznie jednej gałęzi "biznesu".

W kulturze obrazkowej, "dobra fota" - jak mawia młodzież - to więcej niż tysiąc słów. A już konkretny fotomontaż tego, co znane i rozpoznawalne z produktem, który tak zwani biznesmeni chcą wypromować, może przynieść upragnione lajki, sławę, a przede wszystkim kasę. Dla zdobycia tej ostatniej wielu przedsiębiorców ucieka się coraz częściej do łączenia tego, co dla jednych jest sensem życia, z tym co dla innych jest tylko monetyzacją i chęcią zysku za wszelką cenę. Także cenę uczuć religijnych innych.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję