Reklama

Niedziela Świdnicka

Lekcja historii i patriotyzmu dla uczniów diecezji świdnickiej

Niedziela świdnicka 4/2018, str. VI

[ TEMATY ]

konkurs

Archiwum „Niedzieli Świdnickiej”

Brama obozowa KL Gross-Rosen w Rogoźnicy

Uczniowie szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych diecezji świdnickiej będą mogli wziąć udział w zorganizowanym już po raz trzeci Diecezjalnym Konkursie o Obozie Koncentracyjnym Gross-Rosen „KL Gross-Rosen (1940-45) Ocalić od zapomnienia”. Konkurs odbywał się będzie w czterech kategoriach tematycznych: wiedzy, literackiej, plastycznej i multimedialnej. Organizatorami są: ks. prał. Marek Babuśka – wizytator Katechetyczny Dekanatu Strzegomskiego oraz Zespół Katechetów Dekanatu Strzegomskiego, natomiast patronami są: ks. dr Marek Korgul – dyrektor Wydziału Katechetycznego Świdnickiej Kurii Biskupiej i Janusz Barszcz – dyrektor Muzeum Gross-Rosen w Rogoźnicy. Od 3 stycznia do 2 marca 2018 r. w placówkach oświatowych, które zgłosiły się do konkursu, przeprowadzane będą lekcje historii oraz inne zajęcia tematyczne przygotowujące dzieci i młodzież do etapu szkolnego, natomiast 7 marca 2018 r. ma już być przeprowadzony etap szkolny konkursu we wszystkich czterech kategoriach. Do dnia 14.03.2018 r. szkoły powinny przesłać protokół z przeprowadzonego szkolnego etapu konkursu razem z pracami plastycznymi, literackimi i prezentacjami multimedialnymi na adres: Rzymskokatolicka parafia pw. Świętych Apostołów Piotra i Pawła, pl. Jana Pawła II 10, 58-150 Strzegom. Etap diecezjalny konkursu przeprowadzony zostanie 25 kwietnia 2018 r. na terenie Muzeum Gross-Rosen w Rogoźnicy. Uczniowie, którzy zakwalifikują się do tego etapu, będą rozwiązywali test wiedzy złożony z pytań przygotowanych przez pracowników działu oświatowego Muzeum Gross-Rosen w Rogoźnicy.

Głównym celem Diecezjalnego Konkursu o Obozie Koncentracyjnym Gross-Rosen „KL Gross-Rosen (1940-45) Ocalić od zapomnienia” jest propagowanie wśród dzieci i młodzieży tematyki dotyczącej obozu koncentracyjnego Gross-Rosen, przybliżenie uczniom historii związanej z tym miejscem, kultywowanie pamięci i świadomości ogromnej tragedii, jaka rozegrała się na terenie obozu Gross-Rosen podczas II wojny światowej, a także rozwijanie postawy patriotycznej wśród dzieci i młodzieży. Uczestnicy konkursu otrzymają pamiątkowe dyplomy, a laureaci dyplomy i nagrody. Każda placówka oświatowa może zgłosić do udziału w konkursie wiedzy – jedną osobę (zwycięzcę etapu szkolnego), w konkursie literackim – 3 prace, w konkursie multimedialnym – 3 prezentacje, w konkursie plastycznym – 3 prace.

Reklama

Niemiecki obóz Gross-Rosen został utworzony w latem 1940 r. jako filia KL Sachsenhausen. Więźniowie przeznaczeni byli do katorżniczej pracy w miejscowym kamieniołomie granitu. Pierwszy transport przybył do obozu na początku sierpnia 1940 r. W maju 1941 r. Arbeitslager Gross-Rosen stał się samodzielnym obozem koncentracyjnym (KL). Nieludzkie warunki panujące w obozie – mordercza 12-godzinna praca w kamieniołomie, głodowe racje żywnościowe, brak należytej opieki medycznej, egzekucje, ciągłe znęcanie się i bardzo surowe karanie za najdrobniejsze przewinienia przez niemieckich strażników, powodowały wśród więźniów wysoką śmiertelność, a sam KL Gross-Rosen uznawany był za jeden z najcięższych obozów koncentracyjnych. W 1944 r. powstały liczne filie obozu Gross-Rosen, usytuowane głównie na terenie Dolnego Śląska. Szacuje się, że w Gross-Rosen życie straciło 40 000 osób. Z regulaminem III Diecezjalnego Konkursu o Obozie Koncentracyjnym Gross-Rosen „KL Gross-Rosen (1940-45) Ocalić od zapomnienia” można zapoznać się na stronie internetowej diecezji świdnickiej: www.diecezja.swidnica.pl .

2018-01-24 12:44

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Nie są obojętni na los człowieka

[ TEMATY ]

życie

konkurs

pro‑life

ks. Łukasz Romańczuk

Kadr z etiudy konkursowej przygotowanej przez uczniów z Jordanowa Śląskiego

Uczniowie klasy V "a", ze Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Jordanowie Śląskim, zdobyli wyróżnienie za etiudę pt: "Nie bądź obojętny" w ramach XVI Ogólnopolskiego Konkursu dla Młodzieży "Pomóż ocalić życie bezbronnemu" o nagrodę im. bł. ks. Jerzego Popiełuszki organizowanego przez Polskie Stowarzyszenie Obrońców Życia Człowieka. 

Etiuda przygotowana przez uczniów z Jordanowa Śląskiego podejmowała problem przemocy w rodzinie. Opowiada ona historię dziewczynki, która nie jest rozumiana przez swoją mamę, co prowadzi do pobicia, a w konsekwencji do śmierci dziecka. W etiudzie pojawiają się osoby, które wykazują się brakiem zainteresowania problemem głównej bohaterki. Maja Michalkiewicz, odtwórczyni głównej roli powiedziała: "Przez tę pracę konkursową chciałam przekazać, że bicie dzieci przez rodziców nie jest dobrym rozwiązaniem i może doprowadzić nawet do tragedii."

Praca jest dziełem uczniów całej klasy, którzy oprócz etiudy przygotowali także na konkurs audycje radiową oraz prace plastyczne.

Na konkurs wpłynęło ponad 1100 prac w trzech kategoriach, literackiej, plastycznej, multimedialnej

Jak zaznaczają organizatorzy konkursu: "Jesteśmy pod wielkim wrażeniem talentów młodych konkursowiczów, którzy wykazali się nieprzeciętnymi umiejętnościami, starannością, bogactwem i doborem słownictwa, a także oryginalnością ujęcia tematu. W przesłanych pracach można było dostrzec refleksję nad wartością życia i godnością człowieka. Podejmowane były tematy trudne, takie jak: trud i zmagania ludzi niepełnosprawnych, życie osób w podeszłym wieku oraz cierpienie nieuleczalnie chorych dzieci. Daliście nam konkretną informację o tym, co młode pokolenie myśli na tematy pro-life. Pokazaliście, że wartość ludzkiego życia jest dla Was niezwykle ważną kwestią. Za takie podejście, bardzo dziękujemy!

Udział w konkursie tak licznej grupy osób pokazał, że dzieciom nie jest obojętny los człowieka, nawet tego najmniejszego i bezbronnego. 

CZYTAJ DALEJ

Reklama w Tygodniku Katolickim „NIEDZIELA”

„Niedziela” to:

• ogólnopolski tygodnik katolicki, istniejący na rynku od 1926 roku

• informacje o życiu Kościoła w Polsce i na świecie, o sprawach społecznych, rodzinnych, gospodarczych i kulturalnych

• obecność w polskich parafiach w kraju i poza granicami (Włochy, USA, Kanada, Niemcy, Wielka Brytania), w sieciach kolporterskich i na Poczcie Polskiej

• szczególna obecność w 19 diecezjach w Polsce, w których ukazują się edycje diecezjalne: warszawska, krakowska, częstochowska, wrocławska, sosnowiecka, podlaska, bielska, świdnicka, szczecińska, toruńska, zamojska, przemyska, legnicka, zielonogórska, rzeszowska, sandomierska, łódzka, kielecka, lubelska

• 68 stron ogólnopolskich i 8 diecezjalnych

• portal www.niedziela.pl

• księgarnia (www.ksiegarnia.niedziela.pl) – ponad 350 publikacji książkowych

• studio radiowe Niedziela FM oraz telewizyjne Niedziela TV z możliwością przygotowania materiałów w jakości HD, własny kanał na YouTube, materiały na portalu www.niedziela.pl, zamówienia realizowane dla TV Trwam, TVP i lokalnej telewizji

• jest obecna w internecie, w rozgłośniach radiowych, w niektórych telewizjach regionalnych

Reklama w naszym Tygodniku jest potwierdzeniem wiarygodności firmy - do tego przyzwyczailiśmy naszych Czytelników.
Wyniki ankiety przeprowadzonej na zlecenie "Niedzieli" przez Instytut Statystyki Kościoła Katolickiego pozwoliły ustalić profil Czytelników "Niedzieli":

• wiek - 28 - 65 lat

• wykształcenie - wyższe i średnie

• kobiety i mężczyźni w proporcjach 48% do 52%

• mieszkańcy dużych i średnich miast oraz wsi
Kolportaż - 60% parafie, 40% Poczta Polska, KOLPORTER i inne firmy kolporterskie;

Nakład: zmienny od 85 tys. do 115 tys. w zależności od okoliczności

Kontakt
Zamówienie reklamy lub ogłoszenia można przesłać:

Reklama
   Krzysztof Walaszczyk
   Dział Marketingu Tygodnika Katolickiego "Niedziela"
   tel. (34) 369 43 49, 603 701 615
   marketing@niedziela.pl

Ogłoszenia
   Barbara Kozyra
   tel. (34) 369 43 65
   tel. na centralę: (34) 365 19 17 w. 365
   ogloszenia@niedziela.pl

drogą pocztową pod adresem:
   Redakcja Tygodnika Katolickiego "Niedziela"
   ul. 3 Maja 12, 42-200 Częstochowa


Regulamin przyjmowania zleceń

Regulamin insertowania

Formaty reklam

Cennik reklam

Cennik insertów

Terminarz reklam (2020)

Materiały do pobrania

Publikacje logo o szerokości powyżej 25 mm

Logo „Niedzieli” (Plik PDF)
Logo „Niedzieli” (Plik JPEG)

Publikacje logo o szerokości poniżej 25 mm

Logo „Niedzieli” (Plik PDF)
Logo „Niedzieli” (Plik JPEG)

Reklama internetowa

Krzysztof Walaszczyk
Dział Marketingu Tygodnika Katolickiego "Niedziela"
tel. (34) 369 43 49, 603 701 615
marketing@niedziela.pl

Cennik reklam internetowych

CZYTAJ DALEJ

MON: defilada odwołana ze względu na pandemię

2020-08-05 07:12

[ TEMATY ]

wojsko

Artur Stelmasiak

Planowana na 15 sierpnia defilada została odwołana ze względu na ryzyko zakażenia koronawirusem – poinformowało MON odpowiadając na pytania PAP. Defilada ma się odbyć w innym terminie.

"Ministerstwo Obrony Narodowej podjęło decyzję o odwołaniu tegorocznej defilady wojskowej z okazji setnej rocznicy Bitwy Warszawskiej" - odpowiedział resort we wtorek na pytania PAP o to, czy defilada odbędzie się mimo trwającej pandemii, a jeśli tak, to w jakich warunkach.

MON poinformowało, że decyzja zapadła na spotkaniu ministra obrony Mariusza Błaszczaka z prezydentem Andrzejem Dudą, przedstawicielami służb sanitarnych, Ministerstwa Zdrowia oraz Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. "Służby sanitarne nie rekomendowały organizacji tego wydarzenia. Defilady każdego roku przyciągają około 200 tysięcy osób. Tak wielkie zgromadzenia mogą zwiększać ryzyko zakażeń koronawirusem" – podkreślił resort.

Pozostałe przygotowywane przez MON uroczystości związane z obchodami setnej rocznicy Bitwy Warszawskiej odbędą się zgodnie z planem. Defilada zostanie przeprowadzona w innym terminie, który pozwoli na zachowanie pełnego bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom" - zapowiedziało MON.(PAP)

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję