Reklama

Aktualności

Papież do seminarzystów: lud nie wybacza światowości księży

Franciszek spotkał się na audiencji z seminarzystami z włoskiej Lombardii oraz szwajcarskiego Lugano. Formuła spotkania, które trwało ponad półtorej godziny, polegała na udzielaniu odpowiedzi na wcześniej nadesłane pytania, jakie chcieli zadać młodzi kandydaci do kapłaństwa.

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Papież odpowiadał na nie w sposób bardzo rozbudowany. Zwrócił przede wszystkim uwagę na Eucharystię, adorację Najświętszego Sakramentu i Pismo Święte, jako trzy elementy podstawowe w formacji kapłańskiej, jak również w duszpasterstwie.

Wśród uczestników audiencji obecny był również studiujący w szwajcarskim seminarium diakon Łukasz Żurawka z archidiecezji wrocławskiej. W wywiadzie dla Radia Watykańskiego zwrócił uwagę, że to co najbardziej uderzyło go w tym spotkaniu to normalność i bliskość Ojca Świętego oraz porównanie obecnego Kościoła z Kościołem pierwszych wieków.

"Odpowiedzi, których udzielił nam papież pokazują to, że przechodził drogę rozpoznania powołania, drogę formacji seminaryjnej, drogę studiów tak samo jak każdy z nas. Czyli zmagał się z problemami, z którymi zmagają się myślę wszyscy seminarzyści, wszystkie osoby, które przygotowują się do życia zakonnego. I to było to, co było takie zaskakujące z jednej strony, a z drugiej strony tak bardzo oczywiste. Pojawił się także temat skandalu w Kościele. Papież odniósł się do niego pytając, który Kościół - czy ten współczesny, czy też ten, który był za czasów Jezusa, zmagał się z większymi problemami? I odpowiedział, że oba miały swoje trudności i skandal w Kościele wyrażony w różnych sytuacjach jest obecny od zawsze, ale to, co najbardziej gorszy jego samego, to jest światowość księży, tego – jak zaznaczył - także i lud wierny nie wybacza” - stwierdził ks. diakon Łukasz Żurawka.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2018-10-13 17:59

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Papież: co chrześcijaństwo może wnieść w przyszłość Europy?

[ TEMATY ]

Europa

Franciszek

Osoba i wspólnota są fundamentami Europy, do której budowania jako chrześcijanie chcemy i możemy wnieść swój wkład. Cegły tego budynku nazywają się: dialog, integracja, solidarność, rozwój i pokój Mówił o tym papież Franciszek przyjmując 28 października w Watykanie uczestników kongresu „Przemyśleć na nowo Europę. Chrześcijański wkład w przyszłość projektu europejskiego”, zorganizowanego Komisję Episkopatów Wspólnoty Europejskiej (COMECE).

- Mówienie o chrześcijańskim wkładzie w przyszłość kontynentu oznacza przede wszystkim zastanowienie się nad naszym zadaniem jako chrześcijan dzisiaj, na tych terenach tak bogato ukształtowanych przez wiarę na przestrzeni wieków. Jaka jest nasza odpowiedzialność w czasie, gdy oblicze Europy jest coraz bardziej naznaczone pluralizmem kultur i religii, podczas gdy wielu postrzega chrześcijaństwo jako element przeszłości dalekiej i obcej? - zastanawiał się papież.
CZYTAJ DALEJ

Twoja łódź życia nie zatonie, jeśli tylko wsiadłeś do niej z Jezusem

Rozważanie do Ewangelii Mt 8, 23-27

Czytania liturgiczne na 1 lipca 2025;
CZYTAJ DALEJ

Rozważania na niedzielę ks. Mariusza Rosika: Bóg w dom – pokój w dom

2025-06-30 14:05

[ TEMATY ]

rozważania

Ks. Mariusz Rosik

meczennicy.franciszkanie.pl

Wysyłając swych uczniów na misje, Jezus daje im szczegółowe wskazania, jak powinni postępować. Właśnie w ramach tzw. Mowy Misyjnej pojawia się nakaz: „Gdy do jakiego domu wejdziecie, mówcie: Pokój temu domowi” (Łk 10,5). Jaką treść podsuwał Jezus pod pojęcie „pokoju”? Zapewne w Ewangelii pisanej po grecku dopatrywać się można tu nie tylko myśli judaistycznej, a więc środowiska życia Jezusa, ale także konotacji greckich, a może nawet rzymskich.

Eirene, grecka bogini pokoju, przedstawiana była z rogiem obfitości, z którego rozdawała swe bogactwa. W niektórych wyobrażeniach towarzyszy jej Pluton symbolizujący dobrobyt, a stąd już niedaleko do utożsamienia pokoju ze spokojem. Zgoła inaczej ów pokój widzieli mieszkańcy Brytanii. Tacyt, w biografii swojego teścia Gnejusza Juliusza Agrykoli, zarządcy Brytanii w latach 77-84 po Chr., zamieścił mowę Kalgakusa, brytyjskiego dowódcy. Mówca niezbyt pochlebnie wypowiada się o Rzymianach: „Grabieżcy świata, kiedy im wszystko pustoszącym ziemi nie stało, przeszukują morze; chciwi, jeżeli nieprzyjaciel jest zamożny, żądni sławy, jeżeli jest biedny; ani Wschód, ani Zachód nie zdołałby ich nasycić; jedyni wśród wszystkich ludzi tak bogactw, jak i niedostatków z równą pożądają namiętnością. Grabić, mordować, porywać nazywają fałszywym mianem panowania, a skoro pustynię uczynią – pokoju” (Tacyt, Żywot Juliusza Agrykoli).
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję